طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی دکوراسیون اداری در فضای کوچک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 2 بهمن 1398 در ساعت 12 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .در ادامه ی مقالات تعمیرات ساختمان امروز میخواهیم بازسازی ساختمان اداری یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر در فضای کوچکی به مساحت 40 متر مربع در شهر لیسبون پرتغال قرار دارد و در سال 2017 ساخته شده است.

1 - فرصت ها و محدودیت های طراحی در فضاهای کوچک

بازسازی دکوراسیون اداری در فضای کوچک

شاید به باور خیلی ها طراحی و اجرای دکوراسیون اداری نیازمند فضاهایی بزرگ و وسیع است و نمیتوان در فضاهایی کوچک به درستی آن را اجرا کرد .این استودیو طراحی با سه کارمند در فضایی به مساحت 40 متر مربع طراحی شده است و شرکت معماری و طراحی داخلی توانسته است با ایده های بکر خود این محیط را به فضایی برای کار در محیطی بسیار آرام با امکاناتی مانند آشپزخانه و محل استراحت تبدیل کند .این محدودیت فضایی باعث شد مجری دکوراسیون لوکس به فکر طراحی فضایی انعطاف پذیر بیفتد که بتواند از تمام محیط به نحو احسن استفاده کند .

2- فضاهای داخلی اداره

بازسازی دکوراسیون اداری در فضای کوچک

  • محل کار

محل کار کارکنان در مرکز ساختمان قرار دارد و از دو طرف به مناطق مختلف راه دارد . در طراحی دکوراسیون داخلی قسمت شمالی خود آشپزخانه و قسمت غذاخوری و سرویس بهداشتی را دارد و در جنوب خود فضای استراحت و یک کارگاه کوچک برای کار با چوب را داراست .ایده ی طراحی در خلق این فضای کار ، استفاده از پانل های کامپوزیتی رنگی است که به صورت مکعب با هم ترکیب شده اند و یادآور نقاشی های پیت موندریان است . این مکعب ها قابل حرکت هستند و میتوان در مواقع لزوم آنها را بست تا فضای کار محصور برای تمرکز بیشتر و ایجاد فضای شخصی برای دیگر فضاهای محیط به وجود آید و در مواقع دیگر آنها را باز کرد تا به فضای کار وسعت بیشتری ببخشد .

  • آشپزخانه

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه از متریال چوب استفاده کرده که از جنس خرده های چوب است و حالتی زیبا و عطر و طعمی خاص به این فضا میدهد . همه ی امکاناتی که یک آشپزخانه لازم دارد در این آشپزخانه کوچک وجود دارد و یک میز چوبی کوچک نیز برای صرف غذا در این محل قرار داده شده است .

3- طراحی انعطاف پذیر

بازسازی دکوراسیون اداری در فضای کوچک

معمار این دفتر معتقد است که این طراحی انعطاف پذیر برای چنین فضای کوچکی میتواند در آینده به راحتی به روز رسانی و پیشرفت داشته باشد و هیچ عنصری نمیتواند به باز شدن و تغییر دکوراسیون داخلی فضا در آینده  ، محدودیت طراحی ایجاد کند .هم چنین این انعطاف پذیری باعث میشود خلاقیت افراد بیشتر شود و هر موقع فضا برای آنها تکراری و یکنواخت شد دست به تغییر دکوراسیون داخلی آن بزنند و عناصر جدیدی در فضا کشف کنند .

4 - نورگیری فضا

نکته ای که برای طراحی دکوراسیون اداری در محیط های کوچک لازم است رعایت کنیم ، روشنایی فضا مخصوصا حضور نور طبیعی خورشید در داخل فضاهای کاری و اداری است که این عامل از خستگی زودرس کارکنان جلوگیری میکند و فضا را برای آنها دلنشین تر میکند .در طراحی دکوراسیون داخلی این دفتر نیز وجود پنجره های زیاد و بزرگ توانسته است نور طبیعی خورشید را به تمام عرصه ها برساند و از این بابت مشکلی در طراحی فضای داخلی وجود ندارد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات