طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایده هایی برای طراحی جزیره آشپزخانه و رنگ های خنثی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 30 فروردین 1399 در ساعت 11 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از بخش های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی بخش آشپزخانه می باشد. زمانی که حرف از طراحی دکوراسیون  آشپزخانه می شود اکثر افراد یک فضایی که دور تا دور آن را کابینت گرفته است و فضای بین کابینت ها را یخچال و اجاق گاز قرار دارد به ذهنشان می رسد اما با استفاده از چند ایده می تواند فضا را بسیار متفاوت تر و زیباتر دیزاین کرد. اگر آشپزخانه منزل شما از طریق پنجره های بزرگ یا تراس با فضاهای باز در ارتباط است خیلی بهتر و راحت تر می توانید از فضای آشپزخانه خود استفاده کنید.

  • استفاده از جزیره

    ایده هایی برای طراحی جزیره آشپزخانه با رنگ های خنثی

با استفاده از جزیره ها در میان اشپزخانه  علاوه بر اینکه فضای آشپزخانه شما  بسیار زیبا تر خواهد شد می توانید فضای بیشتری را به کابینت آشپزخانه اختصاص دهید. از  این جزیره ها برای قرار دادن سینک ظرفشویی ،اجاق گاز و حتی میز غذاخوری نیز استفاده می‌ شود لازم به ذکر است که با رعایت برخی نکات می توانید بر زیبایی و کارآیی جزیره آشپزخانه تان بی افزایید.

ایده هایی برای طراحی جزیره آشپزخانه با رنگ های خنثی

  1. اگر محل صرف غذای شما آشپزخانه می باشد می توانید از چراغ های سقفی که دارای ارتفاع های قابل تنظیم می باشند را در بالای میز غذاخوری خود نصب کنید تا در هنگام صرف غذا میز شما را به خوبی روشن کند و در مواقع دیگر فضای کل آشپزخانه را روشن کند.
  2. توصیه می ‌شود گوشه های جزیره را به شکل گرد درآورید تا از برخورد افراد بخصوص کودکان با آنها جلوگیری شود.
  3. زمانیکه از اجاق  استفاده می کنیم این محل نیاز به تهویه دارد شما می توانید بر روی اجاق گاز خود از یک هود قیفی شکل که از سقف آویزان است استفاده کنید نور این قسمت از طریق چراغ هود تامین می شود اما اگر هواکش مجهز به چراغ نباشد باید از یک چراغ قابل تنظیم استفاده کنید اگر می خواهید در جزیره خود سینک ظرفشویی نیز طراحی کنید پیشنهاد می شود که کنار اتاق قرار دهید تا زمانی که آشپزی می کنید برای قرار دادن ظروف و جابجایی نباشید سینک ظرفشویی نیز باید یک چراغ نصب کنید لازم را تامین کند.
  4. یک نکته مهم در بازسازی ساختمان این است که هیچگاه پریز های برق را روی سطوح جزیره قرار ندهید.
  5. با قفسه بندی جزیره می توانید هم جایی برای قرار دادن کتاب های آشپزی و مکانی برای قرار دادن قابله بشقاب های دم دستی و .... ایجاد کنید.
  • استفاده از رنگ های خنثی

    ایده هایی برای طراحی جزیره آشپزخانه با رنگ های خنثی

برای طراحی داخلی آشپزخانه تم رنگ های خنثی انتخاب مناسبی می باشد. در اشپزخانه می توان از ترکیب رنگی های خنثی مثل طوسی، کرم و قهوه ای استفاده  می شود علاوه بر این می توان از رنگ های متمایز در عناصری کوچک و اکسسوری ها استفاده کرد تا فضا را از سردی و بی روحی خارج شود. آشپزخانه فضایی می باشد که در ان می توان به راحتی از مواد متنوع کنار هم تضاد و جذابیت بصری ایجاد کنند و از بافت ها هم استفاده کرد مثلاً احساس سردی را کم کانتر هایی که از سنگ مرمر هستند در افراد ایجاد می کنند را به کمک حس گرمای موجود در  رنگ و بافت های صندلی حصیری وجود دارد را از به طور کامل از بین برد بنابر این در انتخاب عناصر نیازی نیست که نگران سردی برخی از وسایل باشید زیرا به راحتی می توان ان ها را به وسیله رنگ های خنثی اما گرم و متریال هایی مثل  متریال اجر فضای اشپزخانه را متعادل و دلنشین کنید.

ایده هایی برای طراحی جزیره آشپزخانه با رنگ های خنثی

هنگامی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه تم رنگ خنثی را انتخاب می کنید نباید رنگ های قوی و را در مرکز قرار دهید اما اگر برای افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی خود می خواهید کانون توجه را به وجود آورید می توانید روی فرم ها و اشکال تمرکز کنید برخی از اشکال هندسی مانند مستطیل ها دایره ها و غیره را به وسیله وجود ظروف مختلف و اشکال موجود روی کابینت های آشپزخانه و جزیره  این کانون توجه را به وجود آورید.

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات