طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اهمیت فضاهای تجمعی در دکوراسیون اداری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 11 فروردین 1399 در ساعت 9 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

   ممکن است شما اکثر اوقات در آشپزخانه ی منزل خود جمع شوید و به گفت و گو بپردازید. در اینجا شرکت معماری  هیرادانا قصد دارد به شما دکوراسیون اداری را معرفی کند که در آن آشپزخانه ، قلب و روح کل فضای اداری میباشد و بیشترین اهمیت بر روی آن و فضاهای تجمعی متمرکز شده است.

  این شرکت ، دفتر کار بازیگر مشهور مارگو رابی در لس آنجلس می باشد. قبل از بازسازی ساختمان شرکت ، این دفتر دارای فضاهای بسیار بسته و تاریک با سقف های قهوه ای و آشپزخانه ای باریک بود. یکی از کارهایی که در بازسازی ساختمان شرکت برای رفع این مشکل انجام داده شد رنگ کردن سقف ها به رنگ سفید و استفاده از کفپوش های کم رنگ تر است تا نور طبیعی فراوان در فضا فراهم شود.همچنین با جایگزین کردن پنجره های بزرگ به جای پنجره های کوچک ، نور بیشتری وارد فضای دفتر شده است.

آشپزخانه به عنوان قلب و محل تجمعات

اهمیت فضاهای تجمعی در دکوراسیون اداری

  مارگو رابی معتقد است که آشپزخانه قلب و روح کل دفتر می باشد.آن ها تصمیم آگاهانه ای برای نداشتن اتاق کنفرانس گرفتند. از این رو بیشتر جلسات را در آشپزخانه برگزار میکنند.در طراحی داخلی آشپزخانه برای ایجاد حس زندگی مثل حس روستا از کاشی های جالبی استفاده شده و رنگ آن آبی است که در هماهنگی با رنگ کابینت ها انتخاب شده است.در دکوراسیون آشپزخانه همه لوازم های مناسب از جمله اجاق گاز، یخچال ، ماشین ظرف شویی ، دستگاه قهوه ساز و... موجود است.همچنین یک جزیره ی مرمری بسیار خیره کننده در وسط آشپزخانه قرار گرفته است.

  در سرویس بهداشتی از کاشی های صورتی مترویی استفاده شده که دارای     آیینه ای با قاب طلا ، سینک و یک دوش است تا بتوانند صبح ها کار کنند و پس ازکار از آن استفاده کنند.

اهمیت فضاهای تجمعی در دکوراسیون اداری

  مارگو رابی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خودش علاوه برایجاد حس آرامشی که در تمام شرکت وجود دارد ، برای ایجاد حس ساحلی قسمت هایی از دیوار را چوبی و با رنگ سفید کار کرده و از کاغذ دیواری با طرح ویژه ای برای القای حس یک کلبه ی ساحلی استفاده کرده است.

  دراین دفتر زندگی زیبا و آرام به نظر می رسد و در آن عناصری از ساحل و خانه های مزرعه ای را می توان حس کرد.این فضا به کارمندان اجازه می دهد تا زمان بیشتری را در کنار یکدیگر بگذرانند و پروژه های شرکت را از این فضا و از هم الهام بگیرند.در انتخاب صندلی ها احساس راحتی و دعوت در نظر گرفته شده است و هدف آن ها ایجاد فضایی دعوت کننده و راحت بوده است . فضای داخلی بیشتر به عنوان یک اتاق نشیمن به نظر می رسد تا شرکت که به نظرآن ها این فضا موجب تفکر خلاق می شود.

 از نکات برجسته ی طراحی داخلی  این دفتر می توان به دیواری اشاره کرد که لوگوی این شرکت  با استفاده از لامپ نئونی بر روی آن نشان داده شده است و در زیر آن یک صندلی سفید رنگ پارچه ای قرار دارد . این لوگو اشاره به اولین فیلمی دارد که این شرکت به عنوان یک کمپانی ساخته است . زیرا در این فیلم از لامپ های نئونی استفاده شده است.

   از دیگر امکانات این دفترمیز ایستاده ، وجود گوشه ای برای مطالعه و قفسه ی کتابیست که تا حدودی با کتاب ها رنگ بندی شده و حتی تعدادی گیاه در آن قرار دارد تا کارمندان بتوانند از آن جا کتاب برداشته و یه گوشه یا جلوی تلویزیون بخوانند.

  یکی دیگر از ویژگی های جالب این شرکت آن است که هر کس در دفتر خود احساسات شخصیش را لحاظ کرده است حالا به هر گونه که می خواهد. مثلا استفاده از قاب عکس و... 

  این دفتر دوست داشتنی یک حیاط بسیار عالی دارد که در عین حال دلیل اصلی انتخاب این فضا به عنوان دفتر می باشد.برای ایجاد حس روستایی در حیاط از اشیائی با تم وسترن استفاده شده است. همچنین در حیاط فضایی برای نشستن و غذا خوردن وجود دارد.

اهمیت فضاهای تجمعی در دکوراسیون اداری

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات