طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع چوب های طبیعی و کاربرد آن در صنعت ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 3 آبان 1400 در ساعت 14 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چوب کاربرد فراوانی در حوزه های ساخت و ساز دارد . مقاومت و البته زیبایی این متریال باعث شده تا بتوان از آن در بخش های مختلف یک بنا استفاده کرد .

چوب ها انواع مختلفی دارند و داشتن ویژگی های منحصر به فرد در هر کدام از این متریال ها باعث شده تا بتوان به آسانی در زمینه های گوناگونی نظیر طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده کرد .

استفاده از این متریال دارای یک سری مزایا و البته معایب است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . تا شما عزیزان بتوانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید .

انواع چوب های طبیعی و کاربرد آن در صنعت ساختمان

ویژگی های مثبت متریال چوب

  • عایق بودن
  • قابلیت رنگ شدن
  • اقتصادی
  • سبک بودن
  • مقاومت بالا

موارد بالا تنها بخش کوچکی از مزایای چوب می باشد . ممکن است برخی از موارد ذکر شده در گونه های خاصی از چوب ، بیشتر و یا کمتر باشد . جالب است بدانید که چوب قابلیت شکل پذیری بسیار بالایی دارد . از این جهت می توان در هر جایی از آن استفاده کرد . متریال چوب به دلیل قیمت مناسب می تواند گزینه ی مناسبی به منظور استفاده در بازسازی ساختمان و دکوراسیون منزل نیز به حساب بیاید .

ویژگی های منفی متریال چوب

  • مقاومت اندک در برابر رطوبت
  • ایجاد حشرات و موریانه
  • خطر آتش سوزی

با انجام یک سری روش ها می توان تا حد زیادی ویژگی های منفی این متریال را کاهش داد . برای مثال با استفاده از رنگ می توان چوب را در برابر رطوبت مقاوم ساخت .

حال که با مزایا و معایب چوب آشنا شده اید ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم تا شما عزیزان را با انواع گوناگون چوب و کاربرد آن در صنعت ساختمان آشنا کنیم .

قبل از این که به سراغ چوب های پرکاربرد برویم خوب است بدانید که به طور کلی این متریال به دو دسته ی سخت و نرم تقسیم بندی می شود .

برای مثال چوب نرم را میتوان از درختان مخروطی به دست آورد . می توان درختانی که دارای چوب نرم هستند را در مناطق سردسیر یافت کرد .

چوب راش

رنگ زیبای این چوب باعث شده تا بتوان از آن در دکوراسیون داخلی منازل و یا حتی دکوراسیون اداری استفاده کرد . رنگ این چوب اندکی به سمت قرمز گرایش دارد که این ویژگی باعث شده بسیار خاص و زیبا شود . جالب است بدانید که چوب راش نسبت به قارچ و حشرات بسیار مقاوم است .

چوب افرا

این نوع از چوب را می توان به آسانی در کشورمان ایران پیدا کرد . مقاومت چوب افرا باعث شده تا بتوان از آن برای کف پوش منازل و یا ادارات استفاده کرد . هزینه ی این چوب به دلیل فراوانی آن بسیار مقرون به صرفه می باشد . از این جهت می توان در بازسازی ساختمان نیز آن را به کار برد .

انواع چوب های طبیعی و کاربرد آن در صنعت ساختمان

چوب گردو

کار با چوب گردو بسیار آسان می باشد هم چنین تنوع بالای رنگ در چوب گردو باعث شده تا بتوان از آن در هر جایی از دکوراسیون داخلی استفاده کرد . جالب است بدانید که اگر این چوب در برابر نور آفتاب قرار بگیرد ، رنگ آن روشن تر خواهد شد . چوب گردو در کشورمان ایران به آسانی یافت می شود .

چوب بلوط

می توان چوب بلوط را یکی از مقاوم ترین و در عین حال باکیفیت ترین ها در نظر گرفت . مقاومت بالای این چوب در برابر آب باعث شده تا بتوان از آن برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده کرد .

می توان این نوع چوب را متریال مناسبی برای کف پوش در دکوراسیون اداری در نظر داشت ، زیرا همان طور که پیش تر اشاره کردیم چوب بلوط مقاومت بسیار بالایی دارد .

چوب ساج

ممکن است با نام این چوب آشنا نباشید . می توان ساج را در هندوستان پیدا کرد . دوام بسیار بالا و هم چنین مقاومت این چوب باعث شده تا بتوان از آن در بازسازی ساختمان و یا حتی نمای یک بنا استفاده کرد .

چوب ملچ

این چوب از درخت ناردون به دست می آید . شکل بسیار خاص و البته زیبای این چوب باعث شده تا بتوان از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کرد . به دلیل مقاومت بالای این چوب در برابر آب و حشرات می توان از این چوب سالیان سال بدون هیچ آسیبی استفاده کرد . یکی از معایب این چوب قیمت نسبتا گران آن می باشد .

چوب روسی

این چوب از کشور روسیه وارد می شود . بافت نرم این چوب باعث شده بتوان از آن در کابینت سازی و یا تزئین دیوارها استفاده کرد . استفاده از چوب روسی در نمای ساختمان نیز به شدت رایج می باشد . کیفیت بالای این چوب امکان استفاده از آن را در دکوراسیون اداری فراهم می کند .

چوب ممرز

این چوب در برابر آسیب و فرسودگی مقاومت بسیار بالایی دارد ، اما وزن بسیار زیاد آن باعث بوجود آمدن محدودیت های فراوانی شده است . در نتیجه این نوع از چوب برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان کاربرد کمی دارد .

چوب توسکا

جالب است بدانید که بیش از سی نوع گوناگون از این نوع چوب وجود دارد . فراوانی بالای این چوب باعث شده تا قیمت بسیار مناسبی نیز داشته باشد . مقاومت بسیار بالای توسکا در برابر رطوبت باعث شده تا بتوان از آن برای ساخت کابینت استفاده کرد .

چوب زبان گنجشک

این چوب بسیار مقاوم به رنگ سفید مایل به زرد می باشد . بافت متراکم آن باعث شده تا مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب داشته باشد بنابراین می توان از آن برای کفپوش استفاده کرد . خصوصا در فضاهایی نظیر دکوراسیون اداری که رفت و آمد در طول روز بسیار زیاد است . شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این باره از شرکت طراحی داخلی هیرادانا یاری بجویید .

چوب اکومه

این چوب قیمت مناسبی دارد . از این جهت می توان آن را گزینه ی مناسبی به جهت بازسازی ساختمان در نظر داشت . رنگ بسیار خاص و البته زیبای این چوب باعث شده تا بتوان از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد .

چوب گیلاس

این چوب با گذرزمان تغییر رنگ خواهد داد . کار با چوب گیلاس بسیار ساده خواهد بود . از این جهت می توان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد . هم چنین می توان برای کف پوش در دکوراسیون اداری نیز این نوع چوب را به کار برد .

چوب آکاژو

این نوع چوب آفریقایی می باشد و قیمت نسبتا زیادی دارد . می توان از این چوب برای دکوراسیون داخلی خانه های قیمتی و لاکچری استفاده کرد . کیفیت بسیار بالای آکاژو یکی از دلایل گران بودن این چوب به شمار می رود .

انواع چوب های طبیعی و کاربرد آن در صنعت ساختمان

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران محترم را با یکی از پر کاربرد ترین متریال موجود برای بازسازی ساختمان و یا طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کرده ایم .

همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم چوب دارای یک سری مزایا و معایب می باشد اما به طور کلی می توان آن را به عنوان یکی از بهترین متریال ها در نظر داشت .

شرکت طراحی داخلی هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی ، طراحی نما و یا چیدمان دکوراسیون مشغول به فعالیت می باشد .

شما عزیزان می توانید در صورت لزوم  با همکاران ما در این شرکت تماس حاصل بفرمایید .

2 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات