طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع سنگ ساختمانی در بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 ارديبهشت 1398 در ساعت 10 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بازسازی ساختمان از سنگ های لاشه به اضافه ملات گچ و سیمان استفاده می شود اما با توجه به این که این سنگ ها دارای وزن زیادی هستند و همچنین حمل و نقل آن ها بسیار مشکل می باشد بنابراین در بسیاری از موارد از آجر استفاده می شود اما در ساختارهای سنگینی مانند پل و تونل و بهمن گیر و بسیاری دیگر از موارد همچنان از سنگ لاشه استفاده می شود. سنگی که طبیعی باشد را می توان در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار داد.

استفاده از سنگ طبیعی برای مصرف ساختمانی

برای اهداف گوناگونی می توانید از سنگ طبیعی استفاده نمایید. سنگ طبیعی از رنگ های مختلفی تشکیل شده است و شما می توانید بر اساس نیاز و نوع سلیقه یکی از آن ها را استفاده نمایید. یکی  از مشکلاتی که سنگ طبیعی دارد این است که برای جلوگیری از ورود و خروج حرارت عایق مناسبی محسوب نمی شود. به همین دلیل در بازسازی ساختمان برای دیوارهای خارجی از سنگ هایی با ضخامت بالا استفاده می شود که باعث می شود نمای ساختمان دارای وزن زیادی شود و اجرای سنگ ها با مشکل مواجه شود. همچنین در هنگام زلزله سنگینی دیوار می تواند بسیار خطرساز باشد.

سنگ قرنیز یکی از انواع سنگ های ساختمانی در بازسازی ساختمان

علت استفاده از سنگ قرنیز در تعمیرات ساختمان این است که در صورتی که زمین را بشویید دیگر رطوبت به گچ دیوار برخورد نکند. به همین جهت از سنگ قرنیز که 10 سانتی متر ارتفاع دارد استفاده می کنند. سنگ هایی مانند تراورتن، مرمر و بسیاری دیگر از انواع سنگ ها هستند که سنگ قرنیز از ان ها ساخته می شود. سنگ قرنیز باید با دقت نصب شود و نه از گچ دیوار جدا شود و نه فرو رود.

سنگ تراورتن

از رسوب جریان آب گرم زیرزمینی سنگ تراورتن ساخته می شود. این سنگ دارای رنگ های مختلفی می باشد و در بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان از آن ها استفاده می شود. برای نمای داخلی و خارجی می توان از این نوع از سنگ در رنگ های مختلف استفاده کرد.

سنگ مرمریت

سنگ مرمر نیز از جمله سنگ های دگرگون می باشد که در بازسازی ساختمان از آن استفاده می شود. سنگ مرمر دارای رنگ های سفید، خاکستری، سیاه، سبز و قرمز و ارغوانی می باشد که بر اساس نیاز و نوع دکوراسیون داخلیو یا خارجی می توانید از آن ها استفاده نمایید. از این سنگ برای کف سازی و نما سازی و کارهای هنری استفاده می شود.

انتخاب سنگ ساختمانی در بازسازی ساختمان

یکی از نکاتی که شرکت بازسازی ساختمان باید در انتخاب سنگ در نظر بگیرد این است که برای آن محیط آب و هوایی که ساختمان واقع شده باید سنگ را انتخاب نمایید. بنابراین سنگی که برای تعمیرات ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد باید با محیط سازگاری مناسبی داشته باشد تا نمای ساختمان به سرعت دچار خرابی نشود. در واقع می توان گفت با انتخاب سنگ نمای مناسب برای ساختمان می توان هزینه های نگهداری و تعمیرات ساختمان را در آینده کاهش داد

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات