طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 اسفند 1399 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای یک ساختمان ویلایی می‌تواند تاثیرات چند جانبه ای داشته باشد. نمای  ساختمان ویلایی علاوه بر زیبایی ،  نقش بسیار مهمی در استحکام سازه نیز ایفا می کند .

 در  طراحی ویلا انواع نما های مختلفی از جمله نمای مدرن ، معاصر ، رومی یا کلاسیک  و مینیمال و … وجود دارد .

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت اول

 آشنایی با انواع سبک ها و ویژگی های آنها می تواند شما را در انتخاب سبک مورد نظر در طراحی کمک کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر به عنوان مثال سبک کلاسیک را برای طراحی نمای ویلا خود انتخاب می کنید باید طراحی داخلی نیز به این سبک انجام شود و یا اگر سبک مدرن را برای طراحی نما در نظر دارید طراحی دکوراسیون داخلی نیز از این سبک باید پیروی نماید  .

  • انواع سبک های طراحی نما

موارد مختلفی از جمله ارتباط بخش های مختلف نما با همدیگر ، نوع متریال و مصالح و غیره تعیین کننده سبک در طراحی نمای ویلایی میباشد .

 به طور کلی انواع نماهای محبوب و پرطرفدار در طراحی نما میتوان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .

  1. طراحی کلاسیک نمای ویلایی
  2.   طراحی نمای ویلا معاصر
  3. طراحی  نما ویلا مدرن
  4. طراحی نمای ویلای مینیمال
  • طراحی نما به سبک کلاسیک

طراحی نمای کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی نما می باشد طراحی نماهای کلاسیک یا رومی همان گونه که از نام آنها مشخص است ریشه در رم و یونان باستان دارد .ساختمان های معروف و مهمی در اروپا یادگاری این سبک میباشد .

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت اول

معماری کلاسیک رومی سبکی پر از طرح های پیچیده زیبا ، جزییات ، تجمل ، کیفیت و شکوه می‌ باشد .

امروزه نماهای کلاسیک اگرچه جزء محبوب ترین سبک ها هستند اما  با روی کار آمدن تنوع بالا از نماهای مدرن و معاصر تا حدود از محدودیت آنها کم شده است .

  • متریال و مصالح در نمای ویلا کلاسیک

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت اول

سنگ های طبیعی از جمله مرمر ، تراورتن و گرانیت مهمترین و پرکاربردترین مصالح در طراحی ویلا کلاسیک می باشند . البته مرمر و گرانیت به دلیل هزینه بالایی که دارد دیگر مانند زمان گذشته پرکاربرد نمی باشد و امروزه به کمک سیمان سفید  می توان طرح مد نظر را پیاده سازی کرد .

علاوه بر سنگ های طبیعی چوب و آجر نیز البته به اندازه ای به نسبت محدودتر و ترکیب با سایر مصالح در نماهای کلاسیک استفاده می شود .

  • ویژگی نماهای کلاسیک

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت اول

در ادامه اصلی ترین ویژگی های سبک نمای کلاسیک را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد؛

  1.  اغلب از سنگ و مرمر استفاده می شود .
  2. توجه زیاد به طرح های پیچیده و جزئیات و گچکاری ها
  3. استفاده از عناصر متریال های با کیفیت بالا
  4. استفاده از ستون و سرستون های زیبا
  5. طراحی قوس های منحنی زیبا با قطر های زیاد
  6. استفاده از اشکال هندسی و رعایت تناسبات در طراحی

انواع سبک ها در طراحی نمای ویلایی قسمت اول

  • طراحی نمای ویلا معاصر

از لحاظ معماری ، معاصر و مدرن با همدیگر هم معنا نمی باشند . معماری مدرن به معماری مدرنیسم مربوط می شود این سبک از معماری در اواسط قرن ۲۰ میلادی رواج داشت در آن دوره تغییرات بسیاری به وجود آمد سنت گرایی تقریباً از میان رفت و خطوط صاف و تقدم عملکرد به ظاهر در طراحی رواج پیدا کرد ما با گذر زمان بسیاری از معماران در این تلاش بودند که تغییراتی در این سبک از معماری  ایجاد کنند و فضا را از حالت سرد و بی روح بودن دور کنند در آن دوره بود که پست مدرنیسم و افکار واسازی با همدیگر تلفیق شده و سبک معماری معاصر را خلق کردند .

در حقیقت نمای معاصر خود را کاملا از نمای کلاسیک جدا کرده و سعی دارد که چندان هم نزدیک به نمای مدرن نباشد .

جالب است بدانید که در نماهای معاصر می‌توان از متریال و مصالح مختلفی استفاده کرد. در طراحی نمای معاصر در ساختمانهای ویلایی اغلب از صالحی همچون چوب ، سنگ ، فلز و شیشه استفاده می کند.

  • ویژگی نمای معاصر در طراحی ویلا

طراحی نمای ویلا به سبک معاصر دارای خصوصیات و ویژگی های مختلفی می باشد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم؛

  1. در طراحی نمای ویلایی معاصر از هر دو خط مستقیم و منحنی استفاده میشود در حقیقت در طراحی نما به این سبک  با استفاده بیشتر از خطوط غیر مستقیم از سادگی نمای مدرن دوری می کنند.
  2. در طراحی نما به این سبک اشکال کروی  به چشم می‌خورد .
  3. طراحی نماهای این سبک پنجره های بیشتر و بزرگتر نیز به چشم می آید ورودی های متعدد همراه با جایگاه های غیر متعارف ، دیوارهای پنجره ای ، پنجره های پانورامیک و  نورگیرهای سقفی در این عرصه وارد شدند و یکی از نتایج آن هم این است که در اینگونه طراحی علاوه بر ایجاد نما ها و ویوهای بیشتر نهایت استفاده را از نور طبیعی می کند .
  4. یکی از ویژگی های طراحی نما  در این سبک  ویلاها این است که می‌توان مصالح و متریال های مختلف را در کنار هم ترکیب کرد و در این مورد می توان گفت که تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد .
10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات