طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اصول و استانداردهای طراحی فضای سبز ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 14 فروردین 1400 در ساعت 11 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا به بررسی اصول و استانداردهای طراحی فضای سبز در ویلا می پردازیم ، با ما در این مقاله همراه باشید .

یکی از مهمترین المان های طراحی در طراحی ویلا ها ، محوطه سازی  می باشد . برای اینکه میان اقلیم منطقه و فضای سبز و ویلا هماهنگی و همخوانی صورت گیرد حتماً باید یک سری استانداردها و اصول را رعایت کرد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم ، باما همراه باشید .

  • اصول طراحی فضای سبز ویلا

    اصول و استانداردهای طراحی فضای سبز ویلا

اگر در مورد استانداردها و اصول فضای سبز هیچ آگاهی  و اطلاعی ندارید می‌توانید با کاشتن چندین درخت زیبا  و کاشت گل و گیاه به زیبایی فضای سبز حیاط خود بیفزاید و تا حدی سرسبزی  ویلای خود را افزایش دهید تا نمای حیاط شما چشم انداز زیبایی داشته باشد .

  • وحدت اصول اول

    اصول و استانداردهای طراحی فضای سبز ویلا

وحدت اولین اصول طراحی فضای سبز ویلا می باشد بنابراین چشم انداز ویلا باید نمایانگر معماری و سبک بنا باشد ‌که در آن بخش های گوناگون حیاط و فضای سبز ویلا به طور کلی چشم نواز و دل انگیزتر به چشم آید و با هم ترکیب شود تا ‏محیطی آرامش بخش ایجاد شود .

در فضای سبز ، وحدت نمایانگری از ثبات و تکرار یک طرح می باشد . در فضای سبز تکرار عناصری مثل  وسایل و لوازم تزئینی و گیاهان باعث ایجاد وحدت در طراحی می شود و از طرفی در فضای سبز ، قرار دادن عناصر گوناگون در کنار هم برای ایجاد مضمون یا یک واحد مشترک به شکل گیری وحدت منجر می شود .

  • تعادل اصل دوم

    اصول و استانداردهای طراحی فضای سبز ویلا

 طراحی فضای سبز ویلا دو نوع طراحی تعادل نامتقارن و تعادل متقارن دارد ،که در تعادل نامتقارن ترکیب چشم انداز فضای سبز با به کار بردن از اشیا و همچنین عناصر گوناگون متعادل می شود در صورتی که در تعادل متقارن ، در فضای سبز دو طرف چشم انداز یکسان است بنابراین تعادل صرفاً برابر با احساس برابری می باشد .

  • هارمونی و کنتراست اصل سوم

اصل هارمونی طراحی فضای سبز ویلا به عناصر موجود در یک چشم انداز کمک بسیاری می کند ، در صورتی که در طراحی فضای سبز ویلا اصول کنتراست به چشمگیر کردن عناصر در طراحی به افراد کمک بسیاری می‌کند تا دید فضا یکپارچه و زیباتر به چشم آید .

در طراحی فضای سبز ویلا بر اساس این اصل عناصر متضاد زمانی‌ که کنار هم قرار می گیرند جلب توجه می کنند .  

  • رنگ اصل چهارم

رنگ ها تاثیرات بسیاری در زندگی افراد دارند . در فضای سبز ویلا رنگ ها می توانند ابعاد زندگی واقعی را به ویلای شما انتقال دهند . بر اساس این اصل در طراحی  فضای سبز ویلا باید توجه بسیاری کرد به عنوان مثال رنگ های سرد مثل سبز و آبی به ظاهر از شما دور می شوند در صورتی که رنگ های گرم مثل نارنجی و قرمز به سمت شما در حال حرکت هستند  .

  • گذر اصل پنجم

    اصول و استانداردهای طراحی فضای سبز ویلا

در طراحی فضاهای سبز ویلاها یکی از مهمترین اصول گذر می باشد . در اصل گذر فقط یک تغییر تدریجی می باشد .

 گذر را می‌توان در اندازه ، بافت ، شاخ و برگ و عناصر گوناگون نشان داد .

  • اقدامات اولیه

از چندین جهت گوناگون ، توجه کردن به عناصر موجود در زمین و شرایط آب و هوایی و همچنین بازه سنی و  مورد اهمیت قرار دادن سليقه کاربران از اقدامات مهمی می باشند که قبل از ایده پردازی و طراحی حتماً باید همه این موارد را مشخص کرد .

ابتدا باید قبل از همه چیز زمین را از چندین جهت همچون شکل و ابعاد مورد بررسی و توجه قرار داد .

در بررسی زمین مورد دیگری که باید مورد بررسی قرار دهید اقلیم منطقه می باشد . منظور از اقلیم منطقه در اصل شدت نور خورشید  ، جهت وزش باد ، تغییرات دمایی شبانه‌ روز منطقه و جهت تابش مورد توجه می باشد که همه این موارد را باید در نظر گرفت .

 در اغلب پروژه های طراحی فضای سبز ویلا و طراحی ویلا مدرن ، در زمین یک سازه مسکونی وجود دارد بهتر است  ابتدا سازه را بررسی نمایید بدین گونه که باید مشخص گردد که بازشوها و پنجره ها به چه بخش هایی از فضای سبز باز می شود و از طرفی هم تمامی عناصر موجود در زمین نیز باید مورد بررسی قرار گیرد .

اصول و استانداردهای طراحی فضای سبز ویلا

شما می توانید مقالاتی را با موضوعات دکوراسیون لوکس ، بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری و همچنین طراحی داخلی مدرن و کلاسیک و بسیاری از موضوعات دیگر را در وبسایت رسمی هیرادانا بررسی بفرمایید .

 

 

 

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات