طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اصول طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 12 تير 1400 در ساعت 11 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانگونه که در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم طراحی دکوراسیون ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دقیق و اصولی طراحی و اجرا شود .

در مقاله قبلی شرکت معماری هیرادانا نکاتی را در مورد طراحی ویلا به سبک مدرن به شما عزیزان ارائه دادیم در ادامه این مقاله نیز به معرفی سایر ویژگی های آن می پردازیم با ما همراه باشید :

  • ویژگی و خصوصیات ویلا به سبک مدرن

درک بصری ویلاهای سبک مدرن برای چشم بسیار آسان می باشد . طراحی ویلا به سبک مدرن دارای سادگی خاصی می باشد که باعث می‌شود درک آن برای بیننده بسیار راحت باشد .

در طراحی ویلا به سبک مدرن شما شاهد اصول شناسی بصری همچون تناسب ، تعادل ، توازن ، ایستادگی  و  ترکیب رنگ های زیبا و چشم نواز هستید .

 در این گونه طراحی هیچگونه المان اضافی و هیچ‌گونه جزئیات غیرکاربردی به کار برده نمی شود زیرا این موارد باعث می‌شود اصول طراحی ویلا به سبک مدرن کامل رعایت نشود و همچنین باعث میشود که ویلای شما زیباتر  و خاص تر شود .

 اصول طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت دوم

  • بهره‌مندی از نور طبیعی

بهره مندی از نور طبیعی در طراحی ویلای مدرن از نکات مهم و قابل توجه در طراحی است .

در سبک معماری مدرن پنجره های بنا در هر وجهی به کار برده می شود و برای نورگیری بهتر از ابعاد گوناگون از پنجره‌ها ی بزرگ استفاده می شود اما با توجه به حریم خصوصی  و با در نظر داشتن جهت تابش نور به بنا ، ابعاد پنجره‌ ها متفاوت می باشد .

تسلط و آگاهی معمار به مباحث انرژی ساختمان ها امری بسیار مهم می باشد زیرا که وجود پنجره های بزرگ به کاهش مصرف انرژی کمک می کند و به روشنایی فضا های داخلی نیز کمک می کند . از طرفی ممکن است که باعث افزایش زیاد انرژی گرمایی خورشید شود بنابراین همانگونه که گفته شد معمار ساختمان نقش مهمی را در طراحی و اجرای یک پروژه دارد .

 اصول طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت دوم

  •  امکان گسترش بنا

با توجه به اینکه جمعیت خانواده ها در طی زمان افزایش می ‌یابد برنامه توسعه در هر بنایی حتماً باید در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز بتوان به راحتی فضای مورد نیاز ویلا را گسترش داد .

این سبک به دلیل متکی نبودن به تقارن برای شما این امکان را ایجاد می کند تا اگر ویلای خود را در طی گذشت زمان به دلیل نیاز به فضای بیشتر گسترش دادید زیبایی در طراحی نما ی ساختمان با چالش روبرو نشود .

 اصول طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت دوم

  • در ویلاهای مدرن طراحی دلپذیر و زیبا

در طراحی نمای ویلاهای مدرن در ابتدا هدف اصلی ایجاد و حفظ ارزشهای زیبایی شناختی و دوری از ساختار های غیر ضروری می باشد . بنابراین توجه به این نکته بسیار مهم است تا زیبایی دور از جزئیات غیر ضروری و در چارچوب ارزش های زیبایی شناسی خلق شود .

  • ویلای مدرن دوست دار محیط زیست 

انتخاب متریال و عایق ها در سبک طراحی ویلای مدرن امری بسیار مهم است . زیرا این سبک توجه زیادی به بهره وری محیطی و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان دارد .

طراحی اصولی و استفاده درست از انرژی باعث ایجاد صحیح جریان هوا و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف آب و کاهش  مصرف انرژی جهت روشنایی فضاهای داخلی می شود .

با در نظر داشتن و توجه به این نکات میتوانیم به راحتی به حفظ هرچه بهتر محیط زیست کمک کنیم .

  • بی زمانی در سبک مدرن

طراحی ویلای مدرن تاریخ مصرف ندارد و بی زمان است به دلیل اینکه این سبک همانگونه که گفته شد به دور از جزئیات می باشد که این امر باعث می‌شود هم شما از ظاهر ویلای خود خسته نشوید و هم نمای بنای شما  همیشه مد و دارای  سبکی به روز باشد .

ساختمان‌هایی که دارای تزئینات و آرایه های زیادی هستند پس از گذشت مدت زمان طولانی دل ‌شما را می ‌زنند و فضاهای آن ‌برای شما تکراری و خسته کننده خواهد شد .

 اصول طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت دوم

  • اقتصادی بودن

در طراحی ویلا اگر به درستی اصول طراحی ویلای مدرن به کار  برده شود می‌توان علاوه بر داشتن یک ویلای لوکس و زیبا از هزینه‌های اضافی دور شد . مدیریت هزینه و بودجه در ساخت و ساز یکی از نکاتی می باشد که باید به آن توجه کرد .

  • عایق بندی ویلا در طراحی ویلای مدرن

از دیگر نکات مهم در طراحی ویلای مدرن عایق بندی می باشد که برای ذخیره انرژی راهکاری مقرون به صرفه به شمار می رود.

در طراحی ویلاهای مدرن اغلب پنجره ها به شکل دو جداره می باشد و نسبت به شرایط آب و هوایی در صورت امکان از پنجره‌ها ی سه جداره نیز استفاده می کنند .

جهت دکوراسیون داخلی ، طراحی ویلا کلاسیک و مدرن و طراحی نمای ویلا ی خود با گروه معماری هیرادانا همراه باشید . 

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات