طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با ویژگی های نمای ساختمان با متریال بایرامیکس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نماهای بایرامیکس امروزه به عنوان پوشش برای دیوارها و نماهای داخلی و خارجی در دنیای معماری استفاده میشوند . این محصول برای اولین بار در سال 1993 ساخته و مورد استفاده قرار گرفت . بایرامیکس متریالی است که به صورت ملات بوده که از ترکیب دانه های گرانیتی و مرمری در رنگ ها و دانه بندی های متفاوت  و متنوعی وجود دارد و رزین های طبیعی و مصنوعی فراوانی برای نمای بایرامیکس استفاده میشود . نمای بایرامیکس بعد از اجرا به شکل سنگ های تزیینی در می آید . البته باید توجه داشت که این نمای ساختمانی را بر روی پوشش هایی مانند چوب و سطوحی که دارای رطوبت بالا و گرد و غبار هستند نمیتوان اجرا کرد و در صورت طراحی و اجرای نمای بایرامیکس بر روی این سطوح به یفیت مناسب و قابل قبولی نخواهید رسید .

نماهای بایرامیکس که از اختراعات کشور ترکیه محسوب میشود به شکلی کاملا طبیعی و موافق با محیط زیست تولید میشوند و ماهیت این گونه از نماها به شکلی است که دارای محفظه ها و منافذی هستند که باعث تنفس ساختمان میشوند که خود نکته و مسئله بسیار حائذ اهمیت است .

همان طور که ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در مقالات پیشتر و این مطلب اشاره کردیم نماهای بایرامیکس از ترکیب سنگدانه های مرمری و گرانیتی به همراه افزودنیها و رزین های طبیعی و یا مصنوعی ساخته میشوند . و به شکل ملات در می آیند که در زمان اجرا میتوان این ملات را به شکل پاششی و شات و یا ماله ای به نمای ساختمان الحاق کرد . و بعد از 12 تا 24 ساعت نمای بایرامیکس کاملا خشک میشود و مقاومت اصلی و نهایی خود را بدست می آورد و از لحاظ بصری و زیبایی با تنوع رنگی بالا مانند سنگ های تزیینی نمایان میشود .

ویژگی اصلی نماهای مدرن بایرامیکس تنوع و گستره بالای محصولات و کیفیت های گوناگون این متریال است که از مرغوب ترین آنها میتوان به بایرامیکس نوع مینرال میکرو اشاره کرد که دارای سطحی کاملا همگون و یکدست است . انوع جدید بایرامیکس ها مانند میرال گلد که به دلیل سطح براق خود در دکوراسیون داخلی منزل ، طراحی داخلی اداری  و به طور کلی بازسازی های داخلی استفاده میشوند .

محصولات بایرامیکس در چهار نوع دانه بندی تولید میشوند از دانه های درشت تا دانه بندی میکرو  و بیش از 200 نوع رنگ و برای این محصولات وجود دارد .

با توجه به اینکه نمای بایرامیکس و محصولات بایرامیکس از رزین های پایه آب تولید میشوند میتوان آنها را با یک لایه بسیار نازک اجرا کرد . که علاوه بر پایین آوردن هزینه ها و صرفه اقتصادی بالا وزن کمتری را به سازه ساختمان اعمال میکنند .

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد نماهای بایرامیکس این نوع از نماسازی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه ، اعظم کشور های اروپایی ، آمریکای شمالی و روسیه استفاده میشود . که همین مسئله باعث شده است که شرکت ها وکارخانه های متعددی به تولید مصولات بایرامیکس در ایران و دیگر نقاط جهان بزنند .

از ویژگی ها و مزایای طراحی و اجرای نمای ساختمان بایرامیکس میتوان به این موارد اشاره کرد :

  • انعطاف و فرم پذیری بالا
  • اجرای آسان
  • دوام و مقاومت بالا در مقابل رطوبت
  • عدم یخ زدگی در فصول سرد
  • تعمیرات و نگهداری بسیار راحت
  • شست و شوی اسان
  • دوام و طول عمر بالا
  • تنوع بسیار بالای رنگی و بصری
  • بسیار سبک
  • قیمت مقرون بصرفه

در کنار مزیت های نماهای بایرامیکس معایبی هم به این نوع از نماها اطلاق میشود به مانند اینکه اگر جزییات و گچ کاری بر روی نما وحود داشته باشد بایرامیکس این جزییات و گچ بری ها را کاملا پوشش میدهد و محو میکند .

 

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات