طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رنگ طلایی در دکوراسیون

1مجموع 7 مقاله
1مجموع 7 مقاله

طلایی یکی از رنگ هاییست که زیبایی خاصی را برای دکوراسیون داخلی ایجاد میکند. رنگ طلایی از جمله رنگ های مجلل میباشد و زمانی که در یک دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد زیبایی منحصر بفردی برای آن ایجاد میکند.بخصوص رنگ طلایی در دکوراسیون کلاسیک کاربرد بیشتری دارد زیرا همانطور که گفته شد از رنگ های مجلل میباشد و با دکوراسیون کلاسیک تناسب خوبی ایجاد میکند. البته رنگ طلایی در دکوراسیون مدرن نیز مورد استفاده دارد ولی نه به اندازه دکوراسیون کلاسیک. در ضمن رنگ طلایی در دکوراسیون کلاسیک بر روی سطوح ناصاف مانند منبت کاری ها استفاده میشود ولی در دکوراسیون مدرن بر روی سطح صاف کاربرد زیادی دارد. رنگ طلایی در دکوراسیون نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرد زیرا اولا رنگ طلایی نیازی به نور زیادی ندارد و به خودی خود درخشندگی دارد. دوما نور مستقیم باعث میشود تا انعکاس نور طلایی چشمها را آزار دهد. در استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون کلاسیک دست شما باز خواهد بود تا بیشتر قسمت های دکوراسیون را با این رنگ بپوشانید ولی در دکوراسیون مدرن نمیتوانید از رنگ طلایی در همه قسمت ها استفاده کنید. دکوراسیون شما چه کلاسیک باشد و چه مدرن بهتر است از رنگ طلایی در آشپزخانه کمتر استفاده کنید. در بیشتر قسمت های خانه میتوانید از رنگ طلایی استفاده کنید ولی استفاده از این رنگ در آشپزخانه جلوه بدی را ایجاد میکند. در ادامه شرکت دکوراسیون هیرادانا به بررسی رنگ طلایی در طراحی داخلی میپردازد .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-1

طراحی داخلی طلایی

رنگ طلایی رنگی لوکس و پر زرق است و امروزه از این رنگ در دکوراسیون داخلی ، طراحی ویلا و ... استفاده فراوانی می شود . این رنگ در گذشته نیز ، رنگ پر کاربردی بوده و در فضاها و خانه های شاهانه و متجملانه استفاده می شده است .

استفاده کردن از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی سبب ایجاد یک فضای شیک می شود اما اصولی در استفاده از رنگ طلایی وجود دارد که حتما باید رعایت شود .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-2

اگر از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی درست و اصولی استفاده شود ، گرمای ملایم و پرجلایی را به فضا ی خانه و ویلای شما می دهد و باعث زیبا تر شدن آن می شود . اما اگر به درستی و با روش اصولی استفاده نشود می تواند بسیار آزار دهنده باشد و شما را نسبت به خانه خود دل زده کند .

استفاده کردن از رنگ طلایی در سبک های کلاسیک و مدرن

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون کلاسیک بیشتر دیده شده است و فضا را لوکس تر می سازد . از رنگ طلایی در دکوراسیون کلاسیک بیشتر روی منبت ها و ابزار های چوبی و برنز پر نقش و نگار استفاده می شود . اما استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون مدرن باعث می شود تا بیشتر تجملاتی شود . به همین دلیل بیشتر روی سطوح صاف از این رنگ استفاده می کنند . مثلا اگر قرار است روی دیوار از تابلو یا دیوار کوب استفاده کنید بهتر است فقط یکی از تابلو ها یا دیوار کوب ها را به این رنگ در بیاوریم .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-3

سبک کلاسیک

این سبک هرگز از مد نمی افتد و به عنوان یک دکوراسیون لوکس شناخته شده است و در خانه های اشرافی و شاهانه مورد استفاده قرار می گیرد . سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی دارای تقارن و نظم است و استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق است که باعث این تعادل بصری می شود . استفاده از شومینه در این سبک جزو واجبات است و این عنصر به عنوان نقطه مرکزی نشیمن خانه شما است .

ارتفاع زیاد اتاق ها و استفاده از پرده های سرتاسری ، استفاده از گلدان و آینه در اتاق برای شناسایی این سبک کمک شایانی به شما می کند . در این سبک بیشتر از رنگ های بژ ، کرم ، خاکستری ، نقره ای ، زیتونی و به ویژه طلایی استفاده می شود .

سبک مدرن

در این سبک بیشتر از خطوط صاف برای دوری از تجمل و ایجاد سادگی در فضا استفاده می شود . اشکال هندسی ساده مانند مستطیل یا مربع در این کاربرد فراوانی دارند و اگر قرار باشد از منحنی استفاده کنند ، از منحنی های نرم استفاده می کنند . علاوه بر این ها از بیضی نیز در طراحی داخلی به سبک مدرن استفاده می شود .

مصالح و متریال سبک مدرن ، چوب و پلاستیک می باشد . هم چنین از فلزات براقی مانند استیل ضد زنگ معمولا در آشپز خانه استفاده می شود .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-4

حال به ادامه مطالب بالا بپردازیم :

در استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی به علت درخشش این رنگ بهتر است نور های موضعی را حذف کنیم . زیرا باعث کاهش جلوه رنگ طلایی می شود . به همین علت بهتر است در فضاهایی که نور طبیعی وارد ساختمان می شود ، مثلا کنار پنجره ها از رنگ طلایی استفاده نکنیم . اما بهتر است از رنگ طلایی در محیط های تاریک استفاده شود . زیرا در محیط های تاریک رنگ طلایی جلوه بیشتری از خود نشان می دهد .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-5

و اما درباره ترکیب این رنگ با رنگ های دیگر باید گفت که اکثرا با همه رنگ ها ترکیب منحصر به فردی دارد اما با رنگ های فیروزه ای ، بنفش و مشکی پر طرفدار ترین شناخته شده است .

از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی ، هم به صورت مات و هم به صوت براق استفاده می شود .

استفاده از رنگ طلایی برای سالن پذیرایی

استفاده کردن از رنگ طلایی در پذیرایی مناسب افرادی است که دنبال تجمل هستند و افراد لوکس پسندی هستند .

استفاده کردن از لوستر های طلایی کریستالی ، دکوری های لوکس ، دیوار هایی به رنگ طلایی ، استفاده از پرده هایی به رنگ طلایی و ... ایده هایی هستند که می توانید در پذیرایی استفاده کنید .

در طراحی داخلی اهمیت بیشتری به سالن پذیرایی داده می شود و استفاده از رنگ طلایی نیز سبب شیک تر شدن این فضا می شود . از این رنگ بهتر است به صورت ترکیبی از رنگ ها استفاده کرد تا فضای بهتری را خلق کرد . مثلا استفاده از رنگ آبی یا مشکی در کنار رنگ طلایی باعث ایجاد فضا ی لوکس و زیبایی می شود . در هنگام ترکیب این رنگ ها با هم بهتر است از طلایی براق استفاده کنیم .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-6

در بعضی از طراحی ها هم شاهد استفاده کردن از رنگ سفید در کنار رنگ طلایی هستیم . رنگ سفید یک رنگ خنثی است و استفاده از آن در کنار رنگ طلایی جلوه بسیار زیبایی می دهد و باعث شیک و مدرن شدن فضا می شود .

هم چنین شاهد استفاده کردن از رنگ قرمز در کنار رنگ طلایی هستیم . مثلا در رستوران ها بیشتر مشاهده می شود . اما امروزه در حد چند کوسن و اشیای ساده به رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی در کنار رنگ طلایی استفاده می شود .

از دل نشین ترین فضا ها استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ طلایی است . هم چنین باعث ایجاد آرامش در فضا می شود . این ترکیب بیشتر در خانه هایی که دکوراسیون کلاسیک دارند ، دیده می شود .

رنگ طلایی در انواع طیف ها وجود دارد . از روشن تا تیره . اگر پذیرایی کوچکی دارید و می خواهید دکوراسیون کنید بهتر است از طیف روشن استفاده کنید تا فضای زیبا و دلبازی داشته باشید . اگر پذیرایی بزرگی دارید می توانید هم از رنگ روشن هم تیره استفاده کنید .

اگر از سبک مدرن استفاده می کنید بهتر است رنگ های بژ ،کرم ، سفید و . . . را با رنگ طلایی ترکیب کنید .

استفاده از رنگ طلایی در اتاق خواب

در اتاق خواب بهتر است به دنبال ایجاد ارامش باشیم . به همین دلیل بهتر است از رنگ طلایی در اتاق خواب استفاده نشود . زیرا رنگ طلایی پر زرق و برق و شلوغ است . زیباتر است رنگ طلایی را محدود به اکسسوری کنیم . در کوسن ها و یا پرده های اتاق خواب میتوانیم از این رنگ استفاده کنیم . اگر هم مایل به استفاده از این رنگ در اتاق خواب بودید ، کاغذ دیواری می تواند پیشنهادی عالی باشد .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-7

هم چنین می توانید از چراغ خواب های طلایی و رو تختی طلایی و مشکی استفاده کنید که در فضای اتاق خواب بسیار مناسب و به جا هستند .

استفاده از رنگ طلایی در آشپز خانه

در آشپز خانه بهتر است از رنگ طلایی استفاده نکنید و به عنوان جزئیات ریز مانند نوار دور کابینت یا سرامیک ها از این رنگ استفاده کنیم .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-8

اگر آشپز خانه از نور طبیعی بهره مند است مطلوب تر است از رنگ طلایی خیلی کم یا اصلا استفاده نکنیم . ولی اگر آشپزخانه تاریکی داشتید که پنجره ای نداشت یا نور زیادی به داخل اش تابیده نمی شد ، می توانید از رنگ طلایی در دیوار ها و حتی لوستر و روی سقف استفاده کنید . حتی می توانید برای جذاب شدن و هر چه بهتر شدن خانه بر روی اوپن آشپزخانه تان از گلدان های قرمز یا سرمه ای استفاده کنید . هم چنین برای بهتر جلوه کردن اوپن از سرامیک های سرمه ای نیز می توان استفاده کرد .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-9

همان طور که گفتیم اگر آشپزخانه تان از نور طبیعی بهره مند نیست و تاریک است بهتر است از رنگ طلایی در کنار رنگ سفید برای آشپزخانه و ناهار خوری خود استفاده کنید و فضای شیک و مدرنی را خلق کنید .

استفاده از رنگ طلایی در طراحی ویلا و فضای خانه مختص افرادی است که علاقه مند فضای تجملاتی هستند و افراد لوکس پسند هستند .

استفاده از رنگ طلایی با سبک های مختلف

در سبک های نئو کلاسیک و آرت دکو بیشتر از دکوراسیون مدرن از رنگ طلایی استفاده می شود . در سبک بوهو نیز غالبا از این رنگ استفاده شده است .

در زیر درباره سبک های بالا مختصر توضیحی می دهیم :

سبک آرت دکو : این سبک بسیار تاثیر گذار است و در سبک آرت دکو از طیف رنگ های براق ، زرد و نقره ای استفاده می شود . ولی در صورتی که مایل باشید میتوانید از رنگ های ملایم تری نیز استفاده کنید مانند بژ ، کرم و طلایی که در طراحی اتاق های نشیمن و غذاخوری دیده می شود . این سبک از جمله گران ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی میباشد .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-10

سبک نئوکلاسیک : این سبک به دنبال این است تا سبک کلاسیک را به شیوه مدرن به مردم و مخاطبانش به نمایش بگذارد و برای طراحی خانه های بزرگ ، ویلا ها و فضا های لوکس انتخاب مناسبی است . در این سبک از رنگ های خنثی مثل بژ ، سفید ، شنی و . . . به عنوان پس زمینه و از رنگ طلایی ، قهوه ای ، عنابی و سبز یشمی به عنوان رنگ اصلی استفاده می کنند .

سبک بوهو : سبک بوهو ، بوهومین یا کولی سبکی است که آرامش را به مخاطبانش می رساند . در طراحی داخلی به سبک بوهو عموما از رنگ های گرم استفاده می کنند . در این سبک استفاده از پترن های سنتی ، ایرانی یا طرح های سرخ پوستی و . . . نیز رایج است .

توجه به چند نکته مهم در انتخاب وسایل با رنگ طلایی و استفاده آنها در طراحی ویلا و یا دکوراسیون منزل

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-11

1 – می توانید از چلچراغ ها برای درخشش منزل تان استفاده کنید . از چلچراغ ها در سالن غذا خوری ، اتاق نشیمن ، اتاق خواب یا مطالعه استفاده کنید . چلچراغ می تواند از رنگ طلایی باشد تا فضا را مجلل کند و به زیبایی به نمایش بگذارد .

2 – استفاده کردن از مبلمان ، پارچه ها و پرده های طلایی رنگ در دکوراسیون منزل و یا طراحی ویلا .

3 – می توانید رنگ طلایی را در میز های ناهار خوری ، میز توالت یا میز کار خودتان به کار ببرید تا زیبایی اش دو چندان شود و بهتر جلوه کند .

4 – وسایل تزئینی طلایی مانند مجسمه ، شمعدان ، آینه و ... در طراحی داخلی درخشندگی را چندین برابر می کنند .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-12

5 – اصلاح عرض پنجره ها ی طلایی در طراحی ویلا و دکوراسیون داخلی آن .

6 – قاب های جدید طلایی که یکی از ساده ترین روش ها است و می شود خیلی راحت روکش طلایی را با استفاده از چسب مخصوص روی قاب بچسبانید و سبکی که دوست دارید را بسازید . با این کار هم خیلی سریع دکوراسیون منزل تان عوض می شود ، هم بر اساس اصول و روش طراحی با رنگ طلایی پیش رفته اید .

7 – همان طور که در ابتدای صحبتمان گفتیم نقاط تمرکز را پیدا کنید تا راحت تر بتوانید از رنگ ها استفاده کنید . مثلا چیدمان وسایل روی دیوار باعث می شود تا یک فضای خاص با ترکیب رنگ های طلایی به وجود بیاوریم .

8 – حاشیه و ستون های زیبای طلایی در دکوراسیون داخلی . فوم ها و یا ستون های پلاستیکی در بازار هستند که به سادگی می شود به گوشه ها و ستون های خانه چسباند .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-13

9 – درخشانی بیشتر باعث می شود تا منزل تان زیباتر دیده شود ولی در هنگام استفاده از رنگ طلایی بهتر است از نور و روشنایی کم تری در منزل تان استفاده کنید . زیرا نور کم و فضای تاریک رنگ طلایی را به زیبایی به نمایش می گذارد .

رنگ-طلایی-در-دکوراسیون-14

برای اینکه بتوانید خانه ، ویلا و یا اداره خود را با هر نوع سبک و رنگی طراحی کنید ، بهتر است از متخصصین آن کمک بگیرید . تیم طراحی داخلی شرکت دکوراسیون هیرادانا از جمله تیم های برجسته در این حوزه می باشند که شما می توانید از مشاورین آن در جهت دکوراسیون لوکس خود از طریق مشاوره حضوری و آنلاین از شماره 09125754921 راهنمایی بگیرید و خانه اتان را اصولی چیدمان کنید . جهت مشاهده نمونه کار ها به بخش پروژه ها مراجعه کنید .

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :