طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکاتی که باید در دکوراسیون مغازه رعایت کرد

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 11 آذر 1396 در ساعت 14 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی یک دکوراسیون جذاب و حرفه ای برای مغازه می تواند در رقابت با هم صنف های خود تعداد بیشتری از مشتری را به خود جذب کند. اولین قسمتی که در مغازه باعث جذب مشتری می شود ویترین مغازه می باشد. بعد از ویترین، این دکوراسیون مغازه است می تواند حس خوبی به مشتری بدهد و او را به خود جذب کند. نحوه طراحی قفسه بندی، طراحی سقف، نورپردازی مغازه، نحوه پوشش دیوار، سرامیک و بسیاری دیگر از موارد دکوراسیون داخلی مغازه را تشکیل می دهد. با ما در ادامه این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا همراه باشید تا نکات بیشتری در مورد این نوع طراحی دکوراسیون داخلی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

از اولین نکاتی که باید در دکوراسیون مغازه رعایت کرد این است که دکوراسیون باید با توجه به محله ای که مغازه در آن قرار گرفته انجام شود در غیر اینصورت ممکن است مشتری به علت دکوراسیون زیبا به مغازه جذب شود ولی جرات ورود به مغازه را پیدا نکند. نکات دیگری نیز وجود دارد که در دکوراسیون مغازه باید آن ها رعایت کرد تا بتوان به هدف مطلوب دست یافت که در اینجا به این نکات اشاره خواهیم کرد.

 اولین نکته توجه به ورودی مغازه می باشد. ورودی هایی که به عنوان دعوت کننده خوانده می شوند مشتری های زیادی را می توانند به خود جذب می کنند. ورودی بزرگی که رنگ و نور خوبی داشته باشد و از بیرون به داخل مغازه دید داشته باشد بیشتر از مغازه هایی که ورودی های باریکی دارد مشتری را به سمت خود فرا می خواند. همچنین استفاده از رنگ های مرده برای ورودی مناسب نبوده و باعث جذب کمتر مشتری می شود. استفاده از رنگ های مناسب بر اساس نوع طراحی دکوراسیون داخلی باعث جذب بیشتر مشتری می شود. استفاد از رنگ های تند برای دکوراسیون مدرن و استفاده از رنگ های ملایم و پخته برای دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب می باشد.

از دیگر نکاتی که باید در دکوراسیون مغازه رعایت کرد روشنایی کل فضای مغازه می باشد که هیچ نقطه از فضا نباید تاریک باشد زیرا حس ناامنی برای مشتری بوجود می آورد. اما باید به این نکته دقت کنید که همه فضا ها نباید یکنواخت نورپردازی شود و در مکان هایی که کالاها و خدمات مهم تری قرار دارد نورپردازی بیشتر باید باشد. علاوه بر نورپردازی کالاهای مهم، آن ها همواره باید در معرض دید بیشتری نیز قرار داشته باشد.  نحوه دکور مغازه نیز باید به نحوی باشد که مشتریان بتوانند به راحتی در مغازه حرکت کنند.

اگر در راهرو ها از دو ردیف ویترین استفاده می کنید باید فاصله آن ها به اندازه ای باشد که دو گروه مشتری به راحتی از بین آن ها عبور کنند، در غیر اینصورت باید از یک ویترین در راهرو استفاده شود. در چیدمان اجناس باید آن ها را گروه بندی کنید و هر گروه را در یک قسمت بچینید و از ایجاد آشفتگی در چیدمان جلوگیری کنید و یک قسمت از مغازه را باید به کالاهای فصلی اختصاص دهید و در هر فصل آن ها را تغییر دهید.

برای پوشاندن کف مغازه از کف پوش های لغزنده استفاده نکنید. همچنین استفاده از کفپوش مات و تیره فضا را تمیر تر نشان می دهد. اگر مغازه مربوط به کودکان می باشد باید استندها به گونه ای طراحی شوند که در دسترس کودکان قرار بگیرند. به علت اینکه چشم به ارتفاع اهمیت بیشتری می دهد اجناس را به جای اینکه کنار هم بگذارید، آن ها را روی هم بچینید و از ارتفاع استفاده کنید. هر سبکی که در دکوراسیون استفاده می کنید باید از تضاد رنگ ها در آن استفاده کنید.

در استفاده از قفسه ها از لبه های تیز استفاده نکنید زیرا مانع از رفت و آمد مشتریان به آن قسمت خواهد شد.  نکته آخری که به آن اشاره می کنیم این است که فضایی که صندوق در آن قرار گرفته است باید از طراحی زیبایی برخوردار باشد و همچنین باید به درب خروجی نزدیک باشد. مطالب بیشتر را می توانید در بخش مقالات شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا مطالعه نمایید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات