طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکاتی در مورد طراحی نمای مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 آبان 1396 در ساعت 15 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای هر ساختمانی بخشی از نمای کلی شهر نیز به حساب می آید و باید به آن اهمیت ویژه ای داد این در حالی است که شما  در هنگام طراحی نما ساختمان باید به نمای ساختمان های مجاور نیز دقت کنید و همگام با آن ها نمای ساختمان خود را طراحی نمایید تا یک نواختی مناسبی در نمای کلی شهر داشته باشیم.

انسان از روزی که پا به عرصه حیات گذاشت همواره به فکر تامین مسکن مورد نیاز خود و خانواده اش بوده است و همیشه در تلاش بوده است تا بهترین ، مقاوم ترین و زیبا ترین مسکن را برای خودش تهیه نماید. یکی از دلایل اصلی که امروزه باعث شده است تا ما با ناهماهنگی های بسیاری از نظر نما در شهر برخورد نماییم این است که سازندگان و انبوه سازان برای آنکه در محله ی خود به شهرت بیشتری دست یابند و در زمان کمتری ساختمان های تولیدی خود را به فروش برسانند اقدام به ساخت ساختمان هایی با نمایی نا هماهنگ با سایر ساختمان ها می نمایند که این کار باعث هر چه نا منظم تر شدن نمای ساختمان ها در نمای کلی شهری شده است.

این نکته در مورد انبوه سازانی که به صورت دولتی و تعاونی کار می کنند اما کاملا برعکس است. در این تعاونی ها با توجه به این که خریداران قصدی برای فروش مسکن مورد نظر خود ندارند،از فرصت استفاده کرده و ساختمان هایی بی کیفیت و با کمترین مقاومت ساخته و در بسیاری از موارد بدون در نظر گرفتن نما سازی و طراحی نما برای این ساختمان ها اقدام به تحویل آنها به مالکین می کنند. برای اینکه شهر با نمای زیبایی داشته باشیم در زیر نکاتی در مورد طراحی نمای مدرن به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها می توان به شهری زیبا با نمای مدرن دست یافت. با ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا همراه باشید.

نمای ساختمان از آن جهت که هم بر زیبایی شهری می افزاید و هم آنکه نشان دهنده ی طرز تفکر افراد ساکن ساختمان می باشد دارای اهمیت است و از این رو باید به طراحی نمای مدرن توجه بیشتری نمود. اولین نکته در مورد طراحی نمای مدرن این است که نما در عین هماهنگی با نمای دیگر ساختمان ها و هم چنین با دیگر بخش های خود ساختمان باید به نوبه ای طراحی شود که حریم شخصی افراد ساکن در ساختمان را نیز حفظ نماید. نکته بعدی این است که در ساختمان هایی که با ارتفاع متوسط ساخته می شوند قرار گیری پنجره ها به صورت مرتب و منظم می باشد ولی در ساختمان هایی که ارتفاع زیادی دارند به دلیل نور بیشتری که این بخش ها دریافت می کنند تعداد پنجره های کمتری برای آن در نظر می گیرند که این کار نظم موجود را بر هم می زند شما در طراحی نمای مدرن باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که ساختمان شما از این نا منظمی بر خوردار است نمای خود را چگونه درست کنید که بیشترین جلوه را با وجود کمبود پنجره ها داشته باشد و شخصی متوجه این کمبود نشود.

نکته بعد این است که برای طراحی نمای مدرن باید به طول و عرض ساختمان خود دقت کنید، در ساختمان های کوتاه و عریض عوامل عریض کننده برتری داشته و در ساختمان های طویل و باریک این عوامل باریک کننده ان که غالب می باشند و در طراحی نمای مدرن این نکته راه نیز باید به خاطر داشته باشید.

در بخش بعدی نکاتی در مورد طراحی نمای مدرن به این نکته می پردازیم که شما باید تفاوت طبقه اول ، طبقاتی که در اواسط ساختمان قرار داشته و طبقات بالایی را در نظر داشته باشید و نمای ساختمان را به نوبه ای طراحی و اجرا نمایید که این بخش ها با وجود تفاوت هایی که با هم دارند هماهنگی خاصی با هم ایجاد نمایند. امیدواریم تا به اینجای مقاله نکاتی در مورد طراحی نمای مدرن را دانسته و بتوانید از آن برای طراحی نمای ساختمان خود استفاده نمایید. ما را در سایر مقالات شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا همراهی کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات