طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه اجرای نمای کلاسیک در ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 بهمن 1396 در ساعت 12 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

نما  و طراحی نما در صنعت ساختمان به قسمت بیرونی ساختمان گفته میشود که از مهمترین قسمت های ساختمان و تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان نیز دارد.نماهای ساختمان بسیار زیادی در شهر ها و ساختمان های کوچک و بزرگ وجود دارند.

بسیاری از ساختمان ها با گذشت زمان و مدرن شدن ساختمانها و شهرها از نمای مدرن برای ساختمان استفاده میکنند ولی در این بین ساختمان هایی هستند که هنوز از طرح های کلاسیک برای نمای خود بهره میبرند.

به خصوص در شهرهایی که دنباله رو هویت خود هستند همچنان نماهای کلاسیک را برای ساختمان های خود استفاده میکنند و عقیده و علاقه ای به نماهای مدرن ندارند.در این شهرها بر این باورند که نمای ساختمان هویت شهر و انهاست و همچنین نمای کلاسیک و قدیمی باعث جذب گردشکر  و  در نتیجه درامدزایی خواهد شد.

باید توجه داشت که نمای ساختمان هایی که در یک شهر به کار میرود با هم همخوانی داشته باشند.نماهای متفاوت در ساختمان باعث ایجاد تضاد شده و شهری نازیبا با نماهای متفاوت را موجب میشود.نمای مدرن یک ساختمان با نمای کلاسیک همخوانی و تناسبی ندارد.

اگر بخواهیم طراحی نمای ساختمان مناسب و اصولی ساخته شود باید به نکاتی مهم توجه داشته باشیم.

  • باید در نظر داشته باشیم ساختمان در چه موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است.
  • ساختما ن دارای چند طبقه میباشد.
  • از چه رنگ هایی در ساختما نهای اطراف استفاده شده است.
  • نمای ساختمان کلاسیک و یا مدرن میباشد؟ و در نهایت چه هزینه ای برای نمای ساختمان در نظر گرفته شده است.

نمای کلاسیک همانطور که گفته شد از محبوبیت زیادی در برخی شهر ها که اصالت خود را حفظ کرده اند برخوردار است.نحوه اجرای نمای کلاسیک در ساختمان توسط شرکتها و طراحان متخصص در این زمینه انجام میشود.در بیشتر موارد طراحان از الهام هایی که از فرهنگ و گذشته یک کشور و شهر دارند برای انتخاب سنگ ساختمان و همچنین ساختار نمای ساختمانبهره میبرند.در نمای کلاسیک  دست طراحان باز بوده تا بتوانند بهترین طرح کلاسیک را برای ساختمان انتخاب کنند.از جمله نماهایی که استفاده میشود نمای ساختمان رومی سیمانی است.

استفاده از تاج و سرستون نیز کاربرد بسیار زیادی در نمای کلاسیک دارد.که البته ابعاد و اندازه ان بسیار سلیقه ای است و بسته به نظر طراحان متفاوت میباشد.البته در استفاده از تاج و سرستون باید به هماهنگی بین بدنه و تاج و سرستون ها توجه داشته باشید. برای مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تماس حاصل فرمایید.

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
موسوی : سلام.اموزش اجرای و نصب هم به صورت عملی د ...
0 0
آموزش نصب
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام در خدمتتون هستیم لطفا با شماره های ما تماس بگیرید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات