طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای مدرن و تاثیر آن بر زیبایی شهر

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 بهمن 1396 در ساعت 12 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نما از جمله مهمترین مراحل ساختمان سازی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان دارند.با رشد جمعیت ساختمان های زیادی نیز به کلان شهرها افزوده میشوند.افراد و شرکتهای زیادی وجود دارند که هر ساله ساختمان های زیادی را میسازند و به فروش میرسانند.ساختمان هایی با نماهای مختلف.

در اصل نمای ساختمان باید از یک اصول خاص و مهندسی بهره ببرد.پنجره ها، دیوارها، سنگ ها، درها، شیشه ها و عوامل دیگر همگی از جمله مواردی هستند که در زیبایی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند.

عوامل متعدد و بسیار تاثیرگذاری در طراحی نمای ساختمان وجود دارند:

  • یکی از عوامل مهم و تاثیر گذاردر نمای ساختمان سازگاری نما  ساختار و سازه ساختمان است.هر چه ساختار سازه ساختمان اصولی و مهندسی تر باشد به طبع بر روی طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار خواهد بود.امروزه بسیاری ار مهندسان و طراحان این اصل را رعایت کرده و چه بسا شاهد نماهای بسیار زیبایی در شهر را شاهد هستیم.
  • نمای ساختمان باید با اقلیم ان شهر نیز سازگاری داشته باشد.درطراحی نما باید به شرایط اب وهوایی منطقه نیز توجه شود.نمای ساختمان ممکن است بر اثر شرایط اقلیمی نامناسب از نقطه ضعف های ان به شمار رود و به مرور دچار مشکل شود.
  • استفاده از مصالح مناسب یکی دیگر از شاخصه هایی است که برای نمای ساختمان بسیار تاثیرگذار است.نمای ساختمان با استفاده از متریالی که در ساختمان به کار میرود ساخته میشود.

نماهای متفاوت با جزئیات و متریال گوناگون وجود دارند که به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم میشوند.

نمای کلاسیک که در ساختمان های قدیمی بیشتر مشاهده میشود . امروزه کمتر از نماهای کلاسیک بر روی ساختمان های نوساز استفاده میشود.البته نماهای مدرن زیادی وجود دارند که بسیار زیبا و شکیل هستند و باعث زیبایی هر چه بیشتر و مدرن به نظر رسیدن نمای شهر شده اند.

موارد گوناکونی در طراحی نمای مدرن وجود دارند که باعث شده نمای مدرن نسبت به نمای کلاسیک زیباتر و جذابتر باشند:

  • در نمای مدرن و همچنین ساخت نما بر خلاف نماهای کلاسیک از اجزا و کانسپت های گوناگونی استفاده شده که همین تنوع باعث شده تا نمای مدرن بسیار جذاب تر به نظر برسند.
  • در بعضی طراحی نمای مدرن ساختمان از تلفیق نمای مدرن و نمای کلاسیک استفاده است.به طور مثال با ترکیب سنگ و کامپوزیت یا سنگ های مدرن باعث شده تا حس مدرن و نو به بیننده منتقل شود.
  • سنگ و چوب نیز در طراحی نمای مدرن ساختمان به کار رفته و از جمله متریالی هستند که امروزه به کار میروند و از استقبال زیادی نیز برخوردار بوده است.

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات