طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

روش های مختلف بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 22 آذر 1396 در ساعت 10 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بسیاری از اوقات ساختمان به علت قدیمی شدن نیازمند تغییرات و تعمیراتی می شود که نیازمند بازسازی ساختمان خواهید شد. برای انجام بازسازی ساختمان روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش از شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا مختصری راجع به آن ها توضیح می دهیم ولی ابتدا توضیحاتی راجع به انواع بازسازی ساختمان خواهیم داد.

یکی از انواع بازسازی ساختمان روش آرتیستیک یا هنری می باشد. در این نوع فردی که قرار است کار بازسازی ساختمان را انجام دهد می تواند بر حسب سلیقه و نظر خود اقدام به انجام تغییرات در قسمت های مختلف ساختمان بکند و می تواند قسمت هایی را که صلاح می بیند بر اساس دانش خود با استفاده از مصالح تغییر دهد. این روش به دوران رنسانس باز می گردد چون در آن دوران معماران همگام با باز سازی و مرمت مورد نیاز ساختمان تغییراتی را نیز بر اساس دانش و نظرات خود ایجاد می کردند. بازسازی آرتیستیک عموماً برای ساختمان هایی انجام می شود که از آن پس عمر خیلی زیادی ندارند.

نوع دیگر بازسازی ساختمان ،بازسازی آرکئولوژیک یا بازسازی علمی می باشد که در این روش تمام مرحله های بازسازی با مطالعه و به صورت علمی انجام می شود. در این روش مقاوم کردن و استحکام ساختمان، بازگرداندن قسمت های جدا شده از ساختمان به ساختمان، تقویت پی ساختمان و در نهایت نوسازی سنگ های نما و محکم سازی قسمت های ترک خورده ساختمان از مراحل انجام باز سازی می باشد.

حالا در این قسمت به توضیحاتی درباره روش های مختلف بازسازی ساختمان می پردازیم. در کل روش های بازسازی ساختمان به 4 روش تقسیم می شود.

اولین روش، بازسازی حفاظتی ساختمان می باشد که هدف این روش ایجاد حفاظت و امنیت کلی ساختمان می باشد. در این روش باید اطلاعات خوبی از ساختمان و مصالح در دست باشد تا مراحل بازسازی به خوبی و درستی انجام پذیرد.

دومین روش از روش های مختلف بازسازی ساختمان، بازسازی سبکی ساختمان یا آناستیلوز است. در این روش قسمت های قدیمی و فرسوده با قسمت های جدید جایگزین می شود و این کار به نحوی باید انجام گیرد که شکل کلی ساختمان و سبک آن از بین نرفته و حالت قبلی ساختمان از حفظ شود. اعمال حداقل تغییرات بر روی ساختمان از خصوصیات این روش می باشد که باید حتی الامکان رعایت شود.

سومین روش بازسازی سبکی یا پاکسازی سبکی می باشد که در این روش قسمت هایی که به ضرر ساختمان بوده و باعث خرابی هستند از ساختمان جدا می شوند.

چهارمین روش از روش های مختلف بازسازی ساختمان ، بازسازی تکمیلی ساختمان می باشد که در این روش قسمت های از دست رفته ساختمان دوباره بازسازی می شود تا ساختمان بتواند عمر بیشتری داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا تماس حاصل فرمایید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات