طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و تعمیرات کلی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 14 آبان 1396 در ساعت 10 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

10 نکته در مورد بازسازی و تعمیرات ساختمان و مرمت خانه های قدیمی

اگر شما صاحب خانه ای قدیمی و تاریخی هستید، ممکن است برای بهبود و آسایش بیشتر زندگی خود یا ایجاد تنوع ، تصمیماتی را برای انجام تغییرات در آن بگیرید. اما قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرید که دست به نوسازی ساختمان بزنید یا اینکه به ترمیم ساختمان اکتفا کنید.

نکته مهم در اتخاذ این تصمیم به میزان هزینه و ویژگی های که برای خانه در نظر گرفته اید، وابسته است.

ما در این مقاله 10 نکته را یادآوری خواهیم کرد تا شما تصمیم بگیرید که کدام رویکرد مناسب است:

1- شناسایی عواملی که در تصمیم گذاری موثر هستند

 تصمیم گیری در مورد نوسازی خانه یا مرمت آن به میزان درک شما از تاریخ و معماری و شرایط کنونی ساختمان و دیگر عوامل مشابه بستگی دارد. علاوه براین موارد، شما باید شیوه زندگی و نیازهای شخصی هر یک از افراد خانواده را در نظر بگیرید. همچنین عواملی مانند دستورالعمل های ساختمانی، ملاحظات قانونی و مالی نیز بسیار مهم می باشند.

2- تاریخ خانه را بررسی کنید

باید بدانید که چه افرادی و در چه دوره تاریخی در ساختمان شما سکونت داشته اند و چه اتفاقاتی در آن رخ داده است. همچنین باید مشخص کنید که این افراد و اتفاقات از نظر تاریخی مهم هستند یا خیر. اگر چنین است ، بهترین تصمیم بازسازی منزل است تا بتوانید ویژگی های تاریخی را حفظ کنید.

3- معنی ترمیم کردن را درک کنید

تعمیرات منزل یعنی حفظ ظاهر داخلی و خارجی آن که مربوط به یک دوره زمانی و تاریخ خاص است. این که افراد تصمیم بگیرند که تمام ویژگی های تاریخی یک ساختمان را حفظ کنند، بسیار نادر است . معمولا افراد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را به روزرسانی و مدرن می کنند و برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی نما ساختمان جنبه های تاریخی ساختمان را به طور کامل حفظ می کنند.

4- معنی بازسازی را درک کنید

 بازسازی منزل به معنای آن است که برای زندگی معاصر مفید و کاربردی باشد و در عین حال ویژگی های مهم تاریخی و معماری آن حفظ شود. به عنوان مثال، یک خانه قدیمی بازسازی شده همیشه شامل سیستم های برقی مدرن می باشد. همچنین ویژگی های مکانیکی و لوله کشی و آشپزخانه و سایر ویژگی های معمول به روزرسانی و امروزی می شود.

5- روش و رویکرد خود را انتخاب کنید

 به صورت ساده مرمت یعنی این که دقیقا یک دوره تاریخی خاص را بدون هیچ تغییری کپی کنید. اما نوسازی یعنی تغییراتی را به وجود آورید و بعضی از ویژگی های تاریخی را حفظ کنید. به طور مثال یک خانه با سبک ایتالیایی اگر بعضی از دیوارکوب های چوبی خود را از دست داده باشد، در ترمیم ساختمان تنها دیوارکوب های چوبی ترمیم می شوند و از مواد دیگری استفاده نمی شود. اما در بازسازی ساختمان از ساختار جدید (به عنوان مثال فایبرگلس) به عنوان دیوارکوب استفاده خواهد شد و طراحی چوبی به کلی حذف  می شود . پس انتخاب کنید که از کدام رویکرد بیشتر مدنظرتان است که استفاده کنید.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/aaaaaaUntitled-1.jpg

6- ارزیابی تغییرات موجود

 در نظر گرفتن کیفیت، طراحی، مواد به کار رفته و ساختار خانه اصلی و همچنین تغییراتی که در طول تاریخ رخ داده است را فراموش نکنید. اگر قسمت هایی از دکوراسیون دارای کیفیت مشابه و یا بهتر از طراحی در نظر گرفته فعلی شما هستند ، آن ها را حفظ کنید. بر عکس آن، تغییرات و طراحی های ضعیف خانه اصلی را حذف کنید.

7- انجام طراحی جدید و تغییرات با توجه به جزئیات صورت بگیرد

 هنگام تغییرات ظاهری خانه، مقیاس آن (اندازه ظاهری)، ابعاد واقعی و جرم (نسبت / تعادل) را در نظر بگیرید. همچنین از مواد، بافت ها و رنگ های مشابه خانه اصلی استفاده کنید.

8-   با احتیاط ویژگی های مدرن را اضافه کنید

 کلید بازسازی و دکوراسیون داخلی کیفی این است که چگونه فناوری های مدرن، سبک زندگی را در بر می گیرد. بنابراین، تغییرات سازگار با طراحی خانه و سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. همچنین اجازه ندهید که تغییرات باعث از بین بردن تمام ویژگی های تاریخی و معماری ساختمان شود.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-10-05_20-39-23%20(2).jpg

9- مراقب باشید که تاریخ خانه را تغییر یا از بین نبرید

 شما باید تغییرات را با توجه به ساختمان اصلی انجام دهید. در این صورت، ویژگی های تاریخی ساختمان حفظ می شود و قابل رویت خواهد بود . همچنین مراقب باشید که طرح های اضافه شده ویژگی های تاریخی و معماری خانه را تغییر ندهد.

10- کارشناسی شده عمل کنید

 تمامی دستورالعمل های حفظ ، بازسازی و احیای ساختمان های قدیمی و تاریخی را بررسی کنید و برای انجام تغییرات آن ها را در نظر بگیرید . حتما قبل از انجام هر تغییری، با یک کارشناس دراین زمینه مشورت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید، پرداخت هزینه به یک کارشناس، ارزش این را دارد که تغییرات غیرقابل قبولی در نمای ساختمان شما به وجود بیاید.

از نمونه پروژه های دکوراسیون مغازه و اجرای کابینت شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا دیدن فرمایید

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات