طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

8 نکته بسیار مهم در نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 14 اسفند 1398 در ساعت 8 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 1_ انجام طراحی نمای ساختمان بر حسب حجم مالی کارفرما

مهمترین موضوع در بخش اجرای نمای ساختمان  و بازسازی ساختمان برای معماران سطح مالی کارفرما و میزان کیفیتی است که کار فرما از معمار درخواست میکند.

2_نوع  آب و هوا و تاثیرات آن در تعیین نقش نمای ساختمان

یکی از مهم ترین موضوعات در اجرا و طراحی نمای ساختمان بستگی به نوع آب و هوا مبیاشد.

معماران امروزه توجه خواصی به اقلیم و نوع منطقه میکنند . ب طور مثال در ایران نمایی که در شمال کشور طراحی میشود متناسب با هوای مرطوب است و باید نسبت به مناطق گرم و خشک متفاوت باشد. از عواملی که متفوت بودن طراحی نما را برای معمار و کارفرما مهم میباشد: جهت نور گیر ها نوع رنگ استفاده در طراحی و حتی نوع طراحی و... همه ای این ها بستگی به نوع آب وهوا دارد.

3_ تاثیر بافت شهری درطراحی نمای ساختمان

یکی از نقاط ضعف در معماری ایرانی بافت شهری و منطقه ای میباشد. در بعضی از مناطق اگر توجه شود میبینید که در بیشتر مناطق یه ساختمان حالت نمای سنگی و سفید است ولی ساختمان همسایه داری طراحی نمای مدرن میباشد که هیچ نقات شباهت باهم دیگر ندارند.  معماران امروزه بیشتر با توجه به بافت شهری طراحی انجام میدهند.  کاشان بهترین شهر از نظر بافت شهری میباشد. در بافت منطقی کاشان از آجر نما های یکسا استفاده میشود!

4_پیروی از یک سبک نمای مشخص و حرفه ای در طراحی نما ساختمان

متاسفانه در کشور ما طراحی نما و چه طراحی دکوراسیون داخلی سبک خواص و حرف ای را دنبال نمیکند و کارفرما ها هم به این موضوع مهم توجهی نمیکند و بی ائتنا هستند. هر گز یک فرد معمولی نمیتواند طراحی نمای ساختمان انجام دهد و این کار کاملا حرفه ای و پیچه است و باید یک مهندس معمار حرفه ای و با تجربه و چیره دست این کار را انجام دهد.

8 نکته بسیار مهم در نمای ساختمان

5_ مصالح

بهتر است در بحث نما از مصالح سنگی استفاده شود. چون هم راحت یاف میشود و هم دارای مقاومت کافی هستند.

6_نورپردازی در نمای بیرونی ساختمان

یکی از مهم ترین عواملی که باعث میشود نمای یک ساختمان زیبا دیده شود نور پردازی نما است.  البته  نوع نورپردازی از نظر اهمیت در کاربرد ساختمان خیلی مهم است. به طور مثال نور پردازی یک بیمارستان و یا یک هتل باید بیشتر روی آن هزینه شود تا یک ساختمان مسکونی.

7_کاربری ساختمان نقش مهم در نوع  طراحی نما

در طراحی نما باید نقش ساختمان را معمار بداند یعنی آیا ساختمان مسکونی است؟ آیا ساختمان استفاده تجاری میشود ازش؟ چون هر نوع استفاده متفاوت از ساختمان طراحی مخصوص به خود دارد مشخص است که طراحی نمای ساختمان  مسکونی  خیلی متفاوت است با طراحی نما بیمارستان یا نمای ساختمان تجاری.

8_برونگرایی و درون گرایی

 طراحی نمای ایرانی اسلامی جوری از قدیم جا افتاده است که  معمار باید در این سبک در طراحی نما باید توجه خواصی به فضای داخل خانه هم شود.  یعنی جوری نما را طراحی کند که از بیرون دید کامل به داخل خانه نباشد و در  این سبک به حریم شخصی افراد به شدت توجه میشود

8 نکته بسیار مهم در نمای ساختمان

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات