طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

8 اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 تير 1399 در ساعت 20 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون داخلی اداری با توجه به تأثیر بسیار زیاد آن بر میزان بازدهی کار کنند و احساس رضایت مراجعه کنندگان از اهمیت بسیاری برخوردار است .خیلی از کسی و کارها و شرکت های که در این زمینه فعالیت دارند افراد و اشخاص حرفه ای و کاربلد را استخدام میکنند . اگر دنبال آن هستید که با اصول طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار آشنا شوید در ادامه با کارشناسان شرکت معماری  هیرادانا همراه باشید.

برخلاف زمان های قدیم که اغلب افراد از طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محیط های کاری و اداری غافل بودند امروزه استفاده از این حرف یکی از گام‌های اولیه در راه اندازی کسب و کار حساب می شود .نگرانی برخی از افراد به خاطر هزینه های مربوط به طراحی دکوراسیون باعث می‌شود که در برخی از مواقع این مسئله جدی گرفته نشود. به دلیل فراوانی و تنوع بسیار بالای کاربری ها و نوع فعالیت هر دفتر و محیط کاری میمیتوان جذابیت و ویژگی های بسیار یونیکی را در هر دفتری یافت از جمله دلایلی که باعث می شود اجرای دکوراسیون دفتر و سایر بخش‌ها اهمیت پیدا کنند عبارتند از :

ایجاد نظم و هماهنگی در محیط

 استفاده بهینه از فضا

 افزایش بازدهی کارکنان به خاطر ایجاد آرامش در محیط کار

 ایجاد احساس رضایت بین کارمندان و مسئولان

مدیریت بهتر و آسان طرح تمام بخش‌ها

 اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار

اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

بدون در نظر گرفتن میزان بزرگ و یا کوچک بودن فضای یک کار و تعدادی اتاق های موجود در آن در ادامه چند اصل مهم و کاربردی را برای طراحی دفتر اداری بیان می‌کنیم .

نورپردازی

 از مهمترین کارها در اصول طراحی داخلی دفتر دقت به میزان روشنایی اتاق ها می باشد .توجه داشته باشید که دفتر کار های روشن باعث می شود تا تاثیر مستقیم بر افزایش انرژی کارکنان داشته باشد. در حالت کلی محیط های تاریک با نور کم بسیار برای آرامش گرفتن و استراحت مناسب می باشند و بدون شک نمی توان در چنین محیط هایی انتظار داشت که  افراد به درستی با انرژی و هوشیاری تمام کار خود را انجام دهند .تا حد امکان سعی کنید محیط هایی را برای دفتر کار انتخاب کنید که دارای پنجره و نور طبیعی باشند .اما اگر چنین شرایطی برای شما مهیا نشد با نورپردازی مصنوعی و استاندارد می توانید محیط را زیبا و پر انرژی کنید.

طراحی دکوراسیون مینیمال را انتخاب کنید

اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

در طراحی دکوراسیون اداری باید سادگی را همیشه رعایت کنید.از مبلمان اداری ساده و با ویژگی های خاص و متنوع استفاده کنید که باعث می شود تا محیط زیبا تر و مرتب تر به نظر برسد. طراحی دکوراسیون مینیمال در چند سال اخیر نه تنها در دفتر کار بلکه در دکوراسیون منزل کاربرد بسیاری پیدا کرده. یکی از ایده‌های کاربردی در طراحی دفتر کار مدرن استفاده از سبک مینیمال میباشد.

 رنگ بندی در طراحی دکوراسیون دفتر

اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

 با توجه به اینکه چه نوع سبکی را برای محیط کار در نظر می گیرید باید بتوانید رنگهای مناسب و هماهنگ را با سایر المانهای انتخاب کنید .در دکوراسیون اداری مدرن و یا مینیمال رنگ بندی های خنثی مانند سفید و خاکستری طرفداران زیادی دارند .در حالت کلی می توان گفت هر طیف رنگی را با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب کنید. بهتر است تنوع زیادی نداشته باشند.

 مبلمان و میز اداری مناسب خریداری کنید

اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

خلاقیت و ایده ، بخش جدایی ناپذیر در زندگی هستند و در سال‌های اخیر با گسترش آن در طراحی و تولید مبلمان روبرو هستیم .برای این که بتوانیم در طراحی دکوراسیون داخلی به شکلی مناسب و درست مبلمان را تهیه و انتخاب کنیم باید با نوع فعالیت آشنا باشیم و جستجوی مناسبی را انجام دهیم. شما یک بار می خواهید هزینه کنید پس بهتر است که وسایل خاص و تک را انتخاب کنید.

 گل و گیاهان را در محیط اداری فراموش نکنید

اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

 وجود گیاهان و فضای سبز در دکوراسیون اداری به قدری مفید و تاثیر آن بر روند کاری و راندمان کاری کارمندان بسزا میباشد که اهمیت این انرژی سبز در محیط های اداری و کاری بر کسی پوشیده نیست ولی باید توجه به نوع گیاهان و نوع نگهداری آنها داشته باشید زیرا در صورت خرابی گیاهان انرژی به مراتب زیان آور تر را در محیط خود ایجاد میکنند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات