طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

7 رنگ در فنگ شویی قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 شهریور 1399 در ساعت 11 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی داخلی محیط زندگی انسان ها، فنگ شویی یکی از ترند های محبوب محسوب می شود که دارای اصول و نکات بسیاری می باشد در کنار تمام اصول و نکاتی که در ایجاد محیطی با فنگ شویی مناسب تاثیرگذار می باشند رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

در ادامه این مقاله از شرکت معماری هیرادانا در کنار معرفی اصول اولیه برای ایجاد فنگ شویی در فضا ،به رنگ هایی که برای ایجاد چنین محیطی نیاز است اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

از نظر لغوی فنگ شویی به معنی باد و آب می باشد و فلسفه این کلمه این است که انرژی باد و آبی که در طبیعت است با خود به زندگی ما تعادل ، برکت و شانس همراه دارد. ریشه فنگ شویی به کشور چین برمیگردد و《 چی 》 (  نوعی انرژی نامرئی می باشد که در همه جا وجود دارد)  عنصر اصلی آن محسوب می شود زمانی که انرژی چی در یک نقطه جمع شده باشد به این معنا می‌ باشد که فنگ شویی آن مکان مناسب است.

رنگ در فنگ شویی قسمت اول

زمانی که از منابع اساسی فنگ شویی در محیط اطراف خود استفاده کنید فضای شما با طبیعت در هماهنگی و ارتباط قرار گرفته و به این ترتیب میتوان در  راه سلامتی ، شادی و موفقیت گام های مناسب و درست بردارید.

این فلسفه متعلق به شرق دور از تو و اگر قصد دارید که روش های فنگ شویی را در فضای خود استفاده کنید می ‌توانید از اشیا و لوازمی که نمادی از شرق دور هستند بهره بگیرید.

فنگ شویی به این معنا می باشد که برای اینکه در محیط کار و یا خانه انرژی به شکل کاملا مناسب جریان پیدا کند اشیاء و مبلمان باید جوری چیدمان شوند که برای شما با خود شانس به همراه داشته باشد.

طرح و رنگ و همچنین چیدمان اشیاء متنوع و مبلمانی  که در خانه شما وجود دارد می ‌توانند انرژی منفی را کاهش داده و به افزایش انرژی های مثبت کمک نماید.

اگر بخواهیم فضای خانه را بر اساس هنر فنگ شویی مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید از ورودی خانه شروع کنیم در طراحی داخلی خانه درب باید بزرگ در نظر گرفته شده باشد و در صورتی که امکان داشته باشد باید به مکانی دلباز و روشن باز شود. علاوه بر آن می توان در مقابل درب یک آینه در نظر بگیرید به این ترتیب انرژی های منفی که از فضای بیرون وارد منزل شما  می‌ شود به بیرون بازتاب پیدا می ‌کند.

آشپزخانه نیز مانند ورودی باید دارای روشنای کافی باشد و باید به فرح بخشی و دلبازی آن نیز توجه شود.

بعضی از وسایلی که در آشپزخانه قرار می گیرد طبق این اصول دارای معنای خاصی می باشد به عنوان مثال گاز و فر نمادی از آتش و سینک ظرفشویی نمادی از آب به شمار می ‌رود و این دوص وسیله نباید در مقابل هم قرار گیرند همچنین یخچال و گاز نیز نباید در کنار هم قرار بگیرد.

بهتر است که در این فضا از مصالحی مانند چوب زیاد استفاده کنید و تا جای امکان از شیشه و مرمر دوری کنید.

در دکوراسیون داخلی بخش پذیرایی که یکی از نقاط مهم خانه محسوب می‌ شود نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد به عنوان مثال در انتخاب اشیا بهتر است که از خطوط صاف بهره بگیرید و تصاویر رنگی و همچنین تصاویر گیاهان را به عنوان اکسسوار استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد بیشترین بهره را از نور روز ببرید.

طبق هنر چیدمان فنگ شویی بهترین مکان در دکوراسیون خانه و یا در بازسازی ساختمان مکانی می باشد که به شکل مستطیل و یا مربع باشد علاوه بر آن پنجره ها نیز تا جای امکان مانند فرم خانه چهار گوش باشد و به بیرون باز شوند بر اساس اصول فنگ شویی  بخش ‌های مختلف یک خانه باید با همدیگر تناسب داشته باشد.

7 رنگ در فنگ شویی قسمت اول

تاثیر رنگ ها:

  • استفاده از رنگ سبز در فنگ شویی

 رنگ سبز نماد سلامتی و طبیعت میباشد و همچنین نمادی از رشد و نمو نیز محسوب می‌ شود. این رنگ را که باعث تعادل و ایجاد آرامش درونی نیز می گردد می توان در بسیاری از فضاهای مختلف خانه استفاده کرد و همانطور که گفتیم به دلیل اینکه این رنگ نمادی از رشد و نمو می باشد برای اتاق خواب کودک نیز رنگ مناسبی محسوب می شود.

رنگ در فنگ شویی

 

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات