طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

5 راهنمای کاربردی برای طراحی و چیدمان صحیح دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 3 شهریور 1399 در ساعت 11 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اشتباه کردن یک خصوصیت انسانی می باشد و هر شخصی ممکن است که دچار خطا و اشتباه شود اما نکته مهم این است که اشتباه خود را شناخته و مجددا تکرار نکنیم، این قانون در تمام زمینه های زندگی ما صدق  می کند حتی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل.

ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا سعی کردیم کنی  به شما عزیزان کمک کنیم تا محیطی مناسب تر و زیباتر با یک دکوراسیون صحیح و اصولی در چیدمان منزل خود داشته باشید.

1- انتخاب رنگ

5 راهنمای کاربردی برای طراحی و چیدمان صحیح دکوراسیون داخلی

یکی از موضوعات بسیار مهم در طراحی داخلی انتخاب رنگ می باشد و برخلاف تصور مردم ترکیب صحیح رنگ در چیدمان منزل کار چندان راحتی نیست!  قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که انتخاب رنگ دیوار خانه بر اساس رنگ مبلمان و غیره یک اشتباه می باشد زیرا دیوار ها تمام فضای خانه را اشغال می کنند و اگر رنگ آنها به درستی انتخاب نشود فضایی بسیار آزار دهنده و نامناسب برای ما ایجاد می ‌کند اما انتخاب رنگ مبلمان کار راحتی می باشد به همین خاطر ابتدا باید رنگ دیوارها را مشخص کرده و سپس متناسب با آن رنگ مبلمان و سایر وسایل منزل را انتخاب کنید.

2- طراحی یک دیوار ایده آل

5 راهنمای کاربردی برای طراحی و چیدمان صحیح دکوراسیون داخلی

زمانی که قصد دارید یک خانه را طراحی و بازسازی کنید معمولاً این کار بر اساس مبلمان و اشیاء طراحی و چیدمان می ‌شود و به دیوارها توجه چندانی نمی شود در صورتی که تنها یک دیوار می ‌تواند تمام فضای منزل شما را تغییر دهد.

حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که یک دیوار ایده‌آل باید چگونه باشد؟  برای این کار  باید یک رنگ قابل توجه و غالب را برای دیوار خود انتخاب نمایید، انتخاب رنگ این دیوار بسیار مهم می باشد و باید به آن توجه زیادی کنید گاهی ممکن است یک رنگ در کاتالوگ رنگ ها بسیار زیبا به نظر آید اما بر روی دیوار ظاهر نامطلوب و نامناسبی ایجاد کند.

3- رنگ های ملایم

5 راهنمای کاربردی برای طراحی و چیدمان صحیح دکوراسیون داخلی

اگر در انتخاب رنگ دچار مشکل شده اید و نمی توانید رنگ مناسب فضای خود را انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از رنگ های طیف ملایم و لطیف می باشد یعنی به جای استفاده از رنگ های تاریک و تیره فضایی آرامش بخش و روشن تر را در اتاق خود ایجاد نمایید. البته منظور از رنگ های روشن و ملایم تنها یک رنگ سفید ساده نمی‌باشد زیرا فضایی که در آن یک دست از رنگ سفید استفاده شده باشد ممکن است پس از گذشت مدتی  کسل کننده و خسته کننده شود.

شما می‌ توانید از رنگ‌ های خاکی یا تونالیته های دیگر رنگهای روشن مانند رنگ سبز و غیره استفاده کنید. ترکیب رنگ های سفید و مشکی نیز همیشه می‌تواند در طراحی دکوراسیون داخلی ظاهری مدرن و ترکیب رنگی زیبایی در خانه شما ایجاد کند.

4-  ایجاد فضای کافی برای حرکت

5 راهنمای کاربردی برای طراحی و چیدمان صحیح دکوراسیون داخلی

در چیدمان خانه بخصوص در بخش نشیمن اغلب یا مبلمان به دیوار تکیه داده می شوند و یا در فاصله مشخص نسبت به دیوار قرار داده می شوند در هر دو روش فواید و کاستی‌ هایی وجود دارد به عنوان مثال قرار دادن مبلمان بزرگ به دیوار به شما این امکان را ایجاد می کند تا بیشتر از فضای اتاق استفاده کنید اما اگر همه مبلمان را به دیوار بچسبانید باعث می شود که فضای شما بیش از اندازه خالی و همچنین خسته کننده به نظر آید. در مورد روش بعدی یعنی فاصله دادن مبلمان از دیوار فضایی  زیباتر ایجاد می‌کند اما فضای رفت و آمد و حرکت در اتاق تقریباً از بین می‌رود و به همین دلیل است که در این زمینه باید بر اساس اندازه فضای موجود تصمیم گرفته شود و چیدمان به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا فضای کافی برای حرکت و رفت و آمد در اتاق باقی بماند.

5-  ترند های طراحی داخلی

5 راهنمای کاربردی برای طراحی و چیدمان صحیح دکوراسیون داخلی

ترانه های مطرح در هر زمینه ای خیلی سریع در حال تغییر میباشد طوری که نمی دانید آیا در سال آینده این ترند ها همچنان محبوبیت خود را حفظ خواهد کرد یا نه …. بنابراین بهتر است  بر اساس ترند های  طراحی داخلی مدرن  تصمیم گیری نکرده و برای طراحی داخلی منزل خود سبکی را در نظر بگیرید که همیشه زیبایی خود را حفظ کرده و قابل توجه باشد.

در طراحی داخلی همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی داخلی دارای مرزهای بسیار باریک می باشد که یک جهت آن برای شما زیبایی و جهت دیگر فاجعه همراه دارد بنابراین در انتخاب های خود برای دکوراسیون صحیح منزل باید بسیار دقت و توجه نمایید و از توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان و طراحان داخلی بهره بگیرید.

 

5 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات