طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

10 ایده دکوراسیون سنتی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 30 مهر 1398 در ساعت 15 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تصمیم گرفته ایم تا ایده های جذابی را که در سالیان اخیر در صنعت بازسازی و تعمیرات ساختمان در زمینه های مختلف بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون لوکس ترند شده اند را در طی چندین مقاله برای شما گرد آوری کنیم ، حال در این مقاله به 10 ایده برتری که در دکوراسیون سنتی منازل موفق طراحی و اجرا شده اند میپردازیم.

1 – استفاده از کاشی های سنتی طرح دار

استفاده از کاشی های سنتی طرح دار

کاشی های مربعی سنتی که با شکل های هندسی و طرح دار که اغلب در تم رنگی سیاه و سفید برای دکوراسیون داخلی منازل استفاده میشود ، هم برای دیوار مخصوصا دیوار های سرویس و حمام مورد استفاده قرار میگیرد و هم برای کف خانه میتوان از آنها بهره برد .

2 – استفاده از مبلمان سنتی

مبلمان سنتی

حضور مبلمانی سنتی در خانه میتواند به آرام تر شدن و دلنشین تر شدن فضای داخلی خانه کمک فراوانی کند .

استفاده از مبلمانی با متریال های سنتی یا گلدوزی بر روی آنها میتواند حالتی سنتی و فرهنگی به مبلمان خانه دهد .

3 – استفاده از چوب

استفاده از چوب

چوب از متریال هایی است که از دیرباز در بازسازی ساختمان و فضای داخلی خانه ها مورد استفاده قرار میگرفته است . طراحی بر روی چوب و دادن شکل های مختلف به آن میتواند بر زیبایی استفاده از چوب در فضای خانه تاثیر بسزایی داشته باشد . حضور متعدد و متنوع چوب هایی که طرح های سنتی و کلاسیک دارند میتواند فضایی پر از آرامش را برای خانه به ارمغان آورد .

4 – استفاده از آجرهای کلاسیک

استفاده از آجرهای کلاسیک

آجر نیز جز متریال هایی است که سابقه استفاده ای دیرینه در تمام نقاط جهان دارد . پوشش دیوار های داخلی خانه با آجرهای کلاسیک که سیمان های ملات آن نیز در بین آن مشهود است حسی نوستالژیک و سنتی را برای منازل ایجاد میکند.

5 – استفاده از لامپ ها و چراغ های سنتی

استفاده از لامپ ها و چراغ های سنتی

منابع نوری مصنوعی جز عوامل مهم در فضای داخلی خانه است . حال اگر این این لامپ ها و چراغ ها را با پوشش طراحی های سنتی و کلاسیک در خانه قرار داد میتوان فضایی جذاب و دیدنی را با حضور این عناصر در خانه ایجاد کرد .

6 – پتینه کاری

پتینه کاری

پتینه کاری در اصل هنر کهنه کردن اجسام و سطوح مانند دیوار ها و سقف است که با استفاده از رنگ و پوشش هایی به اشیا و سطوح حالتی فرسوده و کهنه میدهد و بافت خاصی را روی آنها ایجاد میکند که این کار نشان دهنده قدمت و کهنگی است

7 – استفاده از آرک و طاق

استفاده از آرک و طاق

طاق و آرک از عناصر معماری سنتی و کلاسیک هستند و در معماری های گذشته نقش مهمی را در معماری سنتی ایفا میکردند . استفاده مجدد از این عناصر در معماری مدرن میتواند ضمن یاد آوری معماری سنتی و احترام به ارزش های آن ، به جذاب شدن دکوراسیون لوکس خانه کمک کند .

8 – پنجره های قدی با قاب بندی های کلاسیک

پنجره های قدی با قاب بندی های کلاسیک

استفاده از پنجره های قدی که با قاب هایی چوبی تزیین شده اند و در متراژی وسیع در خانه قرار گرفته اند حسی کلاسیک را در خانه القا میکند . این پنجره ها ممکن است با متریال چوب و همان رنگ مورد استفاده قرار بگیرند یا در موارد متعدد با رنگ سفید به کار برده شوند . عرض این قاب ها معمولا بزرگتر از عرض قاب های پنجره های معمولی است .

9 – طراحی نقوش سنتی بر روی سطوح

طراحی نقوش سنتی بر روی سطوح

طراحی و اجرای نقوش سنتی که الهام گرفته از سبک های نقاشی کلاسیک است بر روی سطوح و دیوار ها ضمن جذاب تر کردن فضای داخلی خانه ، میتواند فضایی آرامش بخش را برای ساکنین خانه ایجاد کند . امروزه هم چنین کاغذ دیواری هایی به سبک این نقوش عرضه شده است که میتوان جایگزین آنها شوند .

10 – استفاده از آثار تزیینی و سنتی

استفاده از آثار تزیینی و سنتی

استفاده از آثار تزیینی کلاسیک و سنتی در فضای داخلی بازسازی و تعمیرات ساختمان از عوامل تاثیرگذار در معماری سنتی و کلاسیک است . این اشیا و عناصر ضمن زیبا کردن دکوراسیون داخلی میتوانند با انواع سبک های معماری خود را وفق دهند و در تمام سبک ها به کار برده شوند و با آنها هماهنگ شوند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات