طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

یادگیری دکوراسیون داخلی به زبان ساده

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 14 مرداد 1399 در ساعت 10 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از چیزهایی که به اشتباه وارد ذهن مردم ما شده است این است که هر چه وسایل و اثاثیه منزل گران قیمت تری برای خانه ی خود تهیه کنید یا هزینه ی بالایی برای دکوراسیون داخلی خود متحمل شوید فضای زیباتری دارید اما این موضوع گاهی اوقات به صورت برعکس نتیجه می دهد. (به علت عدم نیاز برخی المان ها)

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خلاق و با رعایت تمام اصول زیبایی شناختی کافیست که اصول انجام یک دکوراسیون داخلی را به طور کامل رعایت کنید تا یک طراحی داخلی خاص را به ارمغان آورید.

همچنین باید بدانید که طراحی دکوراسیون داخلی دارای اصولی می باشد که در این مقاله آن موارد را به طور خلاصه برای شما بازگو خواهیم کرد.

خیلی از دوره هایی که در ارتباط با دکوراسیون داخلی برگزار می شود قوانین کلی را به شما بازگو می کنند البته باید دقت کنید که دکوراسیون و طراحی داخلی به تجربه اهمیت زیادی دارد زیرا پروژه های خاص ممکن است برای افراد با تجربه تر به سادگی امکان پذیر و قابل انجام باشد.

کتاب هایی که در ارتباط با دکوراسیون داخلی نوشته شده است یک نقطه ی ضعف اصلی دارد آن هم این است که در این کتاب ها پیشنهادات نویسنده به عنوان قانون به خوانندگان تحمیل می شود. (در بحث دکوراسیون هیچ چیزی به عنوان قانون و اصل به کسی اجبار نمی شود و سلیقه و انتخاب نقش مهمی دارد.)

 یادگیری دکوراسیون داخلی به زبان ساده

برای یادگیری نکات اصلی مورد اهمیت در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی موارد زیر را بررسی کنید و یا میتوانید مقالاتی که ما در شرکت معماری  هیرادانا برای شما گرد آوری کرده ایم را در هر زمینه ای طراحی داخلی مطالعه نمایید .

خلاقیت و ذوق هنری در دکوراسیون

یکی از اولیه ترین اصولی که شما به آن نیاز دارید این است که تمام خلاقیت و ذوق هنری خود را به کار بگیرید تا در نهایت یک فضای دلنشین و زیبا ایجاد کنید و از زندگی در آن و معاشرت با افرادی که دوست دارید در آن فضا لذت کافی را ببرید.

خلاقیت در دکوراسیون و داشتن ذوق هنری به طور مستقیم روی روحیه ی افراد تاثیر می گذارد.

 یادگیری دکوراسیون داخلی به زبان ساده

هویت سازی در دکوراسیون

هویت سازی در بحث دکوراسیون در واقع انتخاب یک سبک طراحی یا دکوراسیون داخلی می باشد که با توجه به علاقه ی خود می توانید سبک خاص خود را داشته باشید.

سبک های طراحی داخلی در انواع سبک طراحی داخلی کلاسیک، سبک طراحی داخلی مدرن ، سبک سنتی، سبک بوهمی و ... می باشد.

گاهی نیاز نیست از سبک های خاص استفاده کنید و می توانید با ترکیب المان های مورد نظر خود سبک طراحی داخلی خودتان را داشته باشید.

هماهنگی معماری سازه با دکوراسیون

مهم ترین مسئله در دکوراسیون داخلی این است که سازه ها متناسب با نوع معماری، اندازه ی فضا، میزان روشنایی ها و تعداد پنجره ها، چینش دیوارها و ... می توانند چیدمان شوند.

نحوه ی چیدمان مبلمان و میزها و قطعات خاص در دکوراسیون به مسئله ی معماری به طور مستقیم مرتبط می باشد.

این هنر معمار است که فضا را به نوعی طراحی کند که به بهترین شکل آماده ی استفاده برای یک طراح داخلی شود.

وسایل جانبی و رنگ های دکوراسیون

مسئله ی رنگ بندی یک مسئله ی کاملا سلیقه ای می باشد اما اصول رنگ شناسی و شناخت معنی و مفهوم هر رنگ و ذات آن رنگ بسیار اهمیت دارد.

هر رنگ مکمل های خاص خودش را دارد و باید در انتخاب این مکمل ها به شدت دقت داشته باشیم تا رنگ ها تناسب خود را داشته باشند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که بین رنگ و نوع وسایل منزل شما باید یک هارمونی خاصی وجود داشته باشد تا این هماهنگی باعث نقاط قوت در دکوراسیونِ فضای داخلی شما باشد.

نقطه متمرکز در دکوراسیون

در فضای دکوراسیون هر اتاق شما یک نقطه ی کانونی دارید.

نقطه ی کانونی در فضای اتاق پذیرایی شما معمولا شومینه یا تلوزیون شماست؛ فضای کانونی فضایی است که تمرکز روی آن بخش زیاد است و با توجه به المان های موجود در آن بخش باقی چیدمان انجام می پذیرد.

بهترین شکل چیدمان منزل، چیدمانی است که با توجه به نقطه متمرکز ایجاد شود و تناسب در آن بخش بسیار با دقت انجام بپذیرد.

 یادگیری دکوراسیون داخلی به زبان ساده

موازنه و ریتم در دکوراسیون

توازن بین تعداد لوازم و وسایلی که در دکوراسیون خود دارید بسیار مهم است.

گاهی خلوت بودن فضای داخلی یک محیط در دکوراسیون شما نقطه قوت آن دکوراسیون به حساب می آید چون این موضوع باعث تعادل و ایجاد نظم و ریتمی خاص برای هماهنگی وسایل می شود.

هماهنگی وسایل باعث نقطه اتصال بین آنها می شود پس این مسئله بسیار مهم و با اهمیت می باشد.

برای ایجاد تعادل در فضای داخلی خود چیدمان و وسایل را به صورت مساوی در بخش های مختلف تقسیم کنید تا فضای متعادلی داشته باشید.

یادگیری دکوراسیون داخلی به زبان ساده

استفاده از سایه روشن در دکوراسیون

ترکیب های رنگی دارای کنتراست رنگی می باشد.

در واقع کنتراست رنگی به استفاده از بازه و طیف وسیع رنگ ها گفته می شود و تمرکز روی یک بخش خاص از پالت رنگی باعث خوب نبودن کنتراست رنگی می شود.

کنتراست در دکوراسیون این امکان را به شما می دهد تا وسایل داخلی خانه ی خود را حجم دهید و آنها را در نظر بیننده به صورت منسجم تر نمایان کنید.

 یادگیری دکوراسیون داخلی به زبان ساده

تناسب در دکوراسیون

تناسب در هر چیزی در دنیای ما اهمیت زیادی دارد.

دکوراسیون یک موضوع علمی و تخصصی می باشد زیرا هر انتخاب در دکوراسیون باعث انتخاب های بعدی هم می شود.

نکته ی اصلی در بحث تناسب در دکوراسیون، ابعاد و اندازه ی وسایل و اجسام با فضای ساختمان است؛ این نکته را باید دقت کرد که در فضای کوچک نمی توان یک مبل بسیار بزرگ داشت زیرا در صورت داشتن چنین مبلمانی شما فقط فضا را از بین برده اید و علت آن این است که آن مبلمان برای فضای کوچک طراحی نشده است.

 یادگیری دکوراسیون داخلی به زبان ساده

توجه به جزئیات در دکوراسیون

جزئیات امری ضروری است.

دقت به جزئیات در دکوراسیون داخلی و یا بازسازی ساختمان به نحوی اهمیت دارد که طراح داخلی را مجبور می کند که به جای دید کلی داشتن به جزئیات مختلف طرح، فکر کند.

این جزئیات است که باعث ایجاد کلیات می شود پس اگر جزئیات به خوبی رعایت نشود آن طرح در حالت کلی یک طرح آشفته خواهد شد.

 

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات