طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کنتراست در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399 در ساعت 13 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید شما تا به حال با مفهوم کنتراست کاربرد آن در طراحی داخلی آشنایی نداشته باشید اما لازم است که بدانید بدانید  کنتراست اگر درست ایجاد شود در یک فضا می تواند جذابیت بصری و یا حتی معنوی خاصی را ایجاد کند کنتراست علاوه بر اثر ماندگاری که به فضا می بخشد یکی از عوامل داشتن یک دکوراسیون داخلی  ایده آل و موفق نیز می باشد.

  •  کنتراست با استفاده از رنگ ها

    کنتراست در دکوراسیون داخلی

یکی از روش‌های ایجاد کنتراست در بازسازی ساختمان ، کنتراست توسط رنگ ها می باشد زمانی که حرف از کنتراست میشود اولین چیزی که به ذهن می رسد ایجاد کنتراست توسط رنگ ها می باشد. این روش راحت ترین روش به کارگیری کنتراست است بیشترین تاثیر را هم استفاده از یک رنگ مکمل در فضا توسط رنگهای مکمل دیگر موجود در چرخه ی رنگ ها می باشد.  بیشترین کنتراست در بازسازی منزل معمولا بین رنگ های سیاه و سفید به وجود می‌آید این دو رنگ هم هیچگاه از مد نمی افتد تصور کنید که یک اتاق توسط دو رنگ سفید و سیاه طراحی شده باشد این تضاد بصری فوق‌العاده‌ای را ایجاد می کند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام ایجاد کنتراست همیشه یک رنگ قالب را برای شما ایفا کند مثلاً می‌توانید یکی از رنگ‌ها را به عنوان رنگ دیوار اتاقتان قرار دهید و از رنگ دیگر در مبلمان و بافت ها و یا وسایل دکوری و تزئینی دیگر استفاده کنید. بسته به سلیقه تان شما می توانید از رنگ هایی که متضاد هستند و کنتراست بالایی را در فضا ایجاد می کند هم استفاده کنید اما برخی از افراد هم هستند که آمادگی روحی برای پذیرفتن این همه کنتراست رنگی را ندارند در این صورت شما می توانید از رنگ های خنثی برای رنگ دیوارها در نظر بگیرید و در جزئیات رنگ های متفاوت دیگر استفاده کنید.

  • ایجاد کنتراست با استفاده از جنس وسایل

    کنتراست در دکوراسیون داخلی

بیشترین حسی که از طراحی داخلی یک محیط می توان دریافت کرد از جنس متریال های موجود در فضا و المان های دکوراتیو می باشد برای درک بهتره این موضوع می توان این مثال را زد  مثلاً حسی را که سطح تراش خورده و نا متوازن یک میز از جنس چوب به شما می دهد را با حسی که یک میز سر فلزی و صاف به شما می دهد را مقایسه کنید برای به وجود آمدن بصری در یک فضا پیشنهاد می ‌شود که وسایلی که در آن فضا استفاده میکنید از جنس های مختلف باشد به این ترتیب شما می ‌توانید با هدایت دیداری افرادی را که وارد فضا می شوند برعهده بگیرید و یک دکور عالی را طراحی کنید. مواد طبیعی مثل سنگ و چوب در مقابل فلزاتی مثل استیل و کروم با همدیگر ترکیب کنید و در پارچه ها  پارچه های طرح دار را  در کنار پارچه ساده با یک رنگ در طراحی خود به کار بگیرید.

  • استفاده از اشکال هندسی

    کنتراست در دکوراسیون داخلی

روش دیگر برای ایجاد کنتراست در طراحی داخلی منزل کنترل توسط استفاده از اشکال هندسی می باشد.

به عنوان مثال وقتی شما به وسایل نگاه می‌ کنید لبه های گرد و صاف یا گوشه های زاویه دار و تیز دارند  بسیار متفاوت دیده می شود البته این نوع کنتراست اکثراً در ثاثیه خانه دیده می‌ شود اما می توانید با استفاده از وسایل تزیینی مثل تابلوهای آینه ها آنها را به فضا بیا فزاید. البته برای ایجاد این کنتراست بهتر است که ابتدا اطمینان حاصل کنید که یک پس زمینه نسبتاً ساده ای را  با عناصر ساده و رنگ‌های ملایم در فضای خود دارید در این صورت میتوان از کنتراست توسط اشکال هندسی استفاده کنید. شما میتوانید برای ایجاد کنتراست از اشکالی که دارای زاویه های نرم و گرد هستند را در کنار اشکال دارای گوشه و زاویه هستند قرار دهیم در این روش تنها توصیه می شود که حتما از رنگهای خنثی برای پس زمینه استفاده کنید با این کار این کنتراست هم جلوه زیباتری خواهد داد و هم به خوبی نمایان خواهد شد.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات