طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چگونه ویلایی با کیفیت داشته باشیم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز با رشد سریع شهر نشینی ، افزایش جمعیت  و زندگی مدرن و ماشینی و با توجه به اینکه بیشتر جمعیت و مردم در شهرهای شلوغ و احاطه شده با ساختمان های سر به فلک کشیده و با کمترین فضای سبز زندگی میکنند . و این مسئله و جدایی انسان ها و نوع بشر از طبیعت و فضای بکر و پاک و آرامشی که این فضاها برای او بدست می آورند دچار انواع مشکلات روحی و روانی مثل افسردگی ، خستگی های مزمن و بسیاری مشکلات ریز و درشت که گاها پنهان هستند و نمودشان در روند و کیفیت زندگی و رضایت ما پیدا میشود ، شده اند . یکی از ایده ها ناب و کارا در کاهش و دوری از زندگی ماشینی و پر استرس امروز داشتن باغ ، باغچه ، ویلا و خانه هایی در فضاهای بکر و با طبیعت ناب است که خارج از محدوده شهری و بدور از تنش ها و شلوغی دنیای مدرن هستند . داشتن یک خانه و ویلا در طبیعت و بدور از شهر های شلوغ معنی زندگی و جذابیت های این دنیا و زیبایی های آن را دوباره برای ما زنده میکند . ویلا های خارج شهری گرچه برای اقامت های اصلی و طولانی ساخته نمیشوند ولی طراحی و اجرای ویلا بسیار مهم است و باید امکانات و اصول و قواعد طراحی و اجرای ویلا را کاملا رعایت کرد تا در زمان اقامت ساکنین و میهمانان نهایت لذت را به آنها هدیه کند . اگر طراحی ویلا دچار مشکل و نواقصی باشد تعطیلات و مدت زمانی را که صرف دوری از تنش ها سپری میکنیم هم باید درگیر رفع نواقص و مشکلات ناشی از بنا بپردازیم .

از همین رو طراحی و اجرای درست و صحیح ویلا بسیار مهم و حائذ اهمیت است و ما در شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی هیرادانا نکاتی را در این مقاله برای شما بیان میکنیم که بیشتر با روند طراحی درست و صحیح ویلا آشنا بشوید .

روند طراحی ویلا

در اولین مرحله و پایه اساسی طراحی ویلا باید سایت و بستر طراحی را ارزیابی و مورد مطالعه قرار داد . در ارزیابی های اولیه سایت و بستر طراحی مواردی مانند : بادهای غالب ، مجاورت های سایت ، دید منظرهای مختلف سایت ، زاویه تابش نور ، بادهای مزاحم و ... بررسی میشوند . طراحی پلان و طراحی فرم و چگونی حجمی بنا و حتی چیدمان فضاها تماما وابسته به اطلاعات و آنالیزهای اولیه از سایت باید شکل بگیرند و اگر در امر مطالعات اولیه کوتاهی و یا اشتباهی صورت بگیرد تمام فرایند طراحی بر بستری نادرست بنا میشود و مشکلاتی را متوجه ویلای شما میکند که شاید تصحیص آنها ممکن نباشد . به همین دلیل باید با شرکت های معماری مجرب که تیم آنها دارای تحصیلات آکادمیک از دانشگاه های معتبر باشند همکاری کنید تا این مرحله که بیس اصلی طراحی را شکل میدهد بدرستی انجام پذیرد .

در طراحی ویلا توجه به نیازها و خواسته ها و سلیقه کارفرما و ساکنین بسیار مهم است ، مسائل و نکات مختلفی مانند تعداد نفرات خانواده ، تعداد اتاق ها ، نیاز و یا خواستار فضاهای مختلف مانند استخر ، زمین بازی ، سالن سینما خانوادگی و ... تمام به نوع سلیقه و خواسته های کارفرما بستگی دارد همچنین سبک طراحی و فرم بنا و دکوراسیون داخلی هم باید کاملا موافق سلیقه و نیاز کارفرما شکل بگیرد .

بعد از شناخت های اولیه و تکمیلی بستر و سایت پلان ویلا و تکمیل خواسته ها و اطلاعات کارفرما باید به میزان بودجه و هزینه های کارفرما دقت کنیم و باید  پروژه مطابق بودجه در نظر گرفته کارفرما شکل بگیرد و اگر به این مسئله و پیش بینی های جاری دقت نکنیم باعث بروز مشکلات مالی زیادی میشود و ممکن است ضرر مالی جبران ناپذیری برای کارفرما بوجود آید .

حال دیگر نوبت به طراحی و اتودهای اولیه پلان و نقشه ویلا میرسد که برای رسیدن به پلانی منسجم و با کارایی بالا بهتر است در ابتدا با لکه گذاری و دیاگرام های فضایی فرایند طراحی شروع شود ، در فرایند دیاگرام های فضایی باید به نوع نورگیری و فضا و کاربری آن دقت کنیم و در مرحله بعد به ترسیم نقشه و فضاها با ابعاد دقیق میرسیم . استفاده از نورگیرهای بزرگ سرتاسری و یا بلند میتواند ویلا و محیط را پویا و زنده کند و طبیعت و فضای بکر خارج ویلا را به داخل ویلا بکشاند تا ساکنین هم در فضای داخلی بتوانند از طبیعت و زیبایی های محیط لذت کامل را دریافت کنند .

نورگیربودن آشپزخانه و داشتن فضای غذاخوری در نزدیکی آشپزخانه بسیار مهم است و باید به درستی انجام گیرد تا در زمان جمع شدن خانواده لحظات خوبی را برای آنها بوجود آید .

در طراحی پلان ویلا باید به عرصه های عمومی و خصوصی و فضاهای اینچنینی دقت کرد تا برای خانواده در زمان میهمانی و جمع های دوستانه محدودیتی ایجاد نشود . شاید نزدیک ترین و اولین آلترناتیو طراحی ویلایی دوبلکس و یا تریبلکس باشد که اتاق های خواب و فضاهای خصوصی در طبقات بالا و فضاهای عمومی مانند هال و پذیرایی و اتاق میهمان در طبقات پایین قرار بگیرد ولی این آلترناتیو کلی و اولیه است و باید برای هر ویلا با توجه به فرم ونوع آن ویلا طراحی عرضه های عمومی و خصوصی انجام پذیرد .

طراحی بالکن ، تراس و روف گاردن هم در ویلاهای امروزی و مدرن از فاکتورهای اساسی و زیبای ویلا بحساب می آید . نوع سبک ، جاگذاری و فرم این فضاها بسیار مهم هستند و باید به درستی انجام پذیرد .

 

 

 

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا بسیار مهم است ولی در اینجا ما به کلیات طراحی داخلی ویلا میپردازیم و شما عزیزان میتوانید در مقالاتی مانند بازسازی منزل و  دکوراسیون آشپزخانه  اطلاعات تکمیلی بیشتری را در مورد این مبحث مطالعه کنید .

در طراحی داخلی ویلا رعایت فاکتورهایی از قبیل سقف های بلند ، نورگیر ها و پنجره های سرتاسری و بلند ، هماهنگی و هارمونی بین سبک و کانسپت طراحی داخلی و طراحی خارجی و فرم نما و حجم ویلا  ، روف گاردن و بالکن ها و تراس ها و ... بسیار مهم هستند . بازسازی و دکوراسیون داخلی ویلا با اینکه برای اقامت طولانی مدت طراحی و انجام نمیپذیرد ولی باید دارای زیبایی فوق العاده و کارایی بالایی باشند تا تمام احتیاجات افراد خانواده را تامین کند .

طراحی نما و فرم خارجی ویلا

چگونگی فرم و نمای ویلا در دنیای امروز و ویلاهای مدرن مهمترین فاکتور است . باتوجه به طبیعت و فضای بکر پیرامون ویلا و هدف اصلی خانواده و ساکنین که استفاده از این طبیعت ناب و هوای پاکیزه است ، فرم و نمای ویلا و چگونگی آن در جاگذاری روف گاردن و تراس ها بسیار حائذ اهمیت و مهم است و همچنین نوع طراحی لندسکیپ و باغ و باغچه خود نیازمند داشتن تجربه و دانش بالایی است که میتوانید برای بدست آوردن اطلاعات کامل از چگونگی و جزییات طراحی این فضا مقاله طراحی محوطه و لندسکیپ ما را مطالعه کنید .

در طراحی محوطه ویلا جاگذاری و مسیر بین قسمت های مختلف مانند استخر ، آلاچیق ، زمین بازی و دیدی که از ویلا به این فضاها وجود دارد بسیار مهم هستند . نوع پوشش گیاهی ، درختان و قسمت های سبز محوطه و حیاط ویلای شما هستند که این حس در دل طبیعت بودن را به شما میدهند پس به این نکات باید توجه کامل را کرد .

در نما و فرم ویلا باید به نوع ترکیب احجام و متریال های استفاده شده در آنها دقت کنیم . هارمونی و هماهنگی که این ترکیبات و کمپوزیسونی که بین متریال ها و احجام مختلف رخ میدهد نما و فرم ویلا شما را خاص و یونیک میکند و زیبایی ویلای شما به این مبحث وابسته است . جاگذاری تراس و بالکن ها باید به گونه ای باشد که دید مناسبی به محیط پیرامون سایت داشته باشند و همچنین ارتباط بصری بین فضاهایی مثل تراس و بالکن با حیاط و باغ ویلا از نکاتی است که رعایت آن باعث کارایی و زیبایی بیشتر این فضاها و ویلا میشود . طراحی نما ویلا امری بسیار دقیق است و نیازمند طراحی هنرمندانه و خلاقانه دارد برای همین امر بهتر است با شرکت های معتبر طراحی ویلا و نما ساختمان مشارکت کنید تا به رضایت کامل از ظاهر و نمای ویلای خود برسید .

ویژگی های ویلای مدرن

نکات و ویژگی های وجود دارد که میتواند ویلای شما را از سایر ویلاها متمایز و برتر کند ، بهره بردن از تکنولوژی های مدرن و روز دنیا مانند سیستم های امنیتی مدرن و مجهز ، آبیاری های هوشمند و قطره ای ، پنل های خورشیدی و ... میتواند راحتی و آسایشی غیرقابل وصف را برای شما به ارمغان آورد .

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات