طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چگونه سالن ناهارخوری خود را نورپردازی کنیم

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 در ساعت 12 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اصولا بعضی از افراد حساسیت زیادی برای طراحی دکوراسیون منزل  و چیدمان های مختلف  خانه خود دارند و تلاش می کنند نورپردازی هر کدام از بخش ها متناسب با فضایی باشند که در اختیار دارند و معمولاً  در نور پردازی بخش نشیمن دچار مشکل می شوند.   دکوراسیون غذاخوری و وسایل و همچنین نورپردازی آن با  سایر بخش ها در طراحی دکوراسیون منزل متفاوت می باشد. در این مقاله شرکت معماری هیرادانا به بررسی ویژگی  ها و نکات مربوط به نورپردازی قسمت های غذاخوری در خانه میپردازیم و  راهکارهایی برای ایجاد نور ایده آل و انتخاب نور مناسب برای بخش غذاخوری بیان می کنیم با ما همراه باشید.

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب نورپردازی قسمت های غذاخوری خانه اندازه و شکل میز غذاخوری می باشد که از اهمیت این نکته نمی توان غافل شد  به تناسب اندازه نور و میز مهم است و باید به آن توجه کرد. اندازه و شکل میز غذاخوری در روشنایی مناسب می توان نقش بسیار مهمی داشته باشد توصیه می شود که از چراغ های کاسه ای و یا شش ضلعی برای میزهای گرد استفاده کنید بهتر است برای میزهای مربع یا مستطیل از روشنی های خطی همراه آویز های خطی و یا شکل های مربع و بیضی یا مستطیل استفاده کنید . نکته بعدی این است  که باید توجه داشته باشید که فاصله لوستر ها با میز غذاخوری  استاندارد باشد قرار دادن بسیار بالای لوستر یا نزدیک میز قرار دادن آن ها مناسب نمی باشد و اصلا توصیه نمی شود.

چگونه سالن ناهارخوری خود را نورپردازی کنیم

البته سبک دکوراسیون داخلی در انتخاب نوع نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی بستگی دارد مثلا  اینکه فضای مدرن باشد یا کلاسیک نورپردازی نیز فرق می کند روشنایی های بلوری به همراه فلزاتی مثل طلایی یا برنزبرای سبک های رسمی  تر مورد استفاده قرار میگیرد ولی اگر  مایل به استفاده از سبک های مدرن تر م باشید می توانید از طناب و چوب و متریال های طبیعی تر برای روشنایی و گرم تر شدن بخش  غذاخوری بهره بگیرید.

اندازه اتاق  طول و عرض بخش غذاخوری را با هم مخلوط سپس از عدد به دست امده  به عنوان عددی به ‌منظور قطر روشنایی خود استفاده کنید.

 شکل و اندازه بر نوع روشنایی غذاخوری تاثیر فراوانی بر جای  خواهد. روشنایی در همه جهات30سانتی مترکوچک تراز میز غذا خوری شما باید باشد.

 میزان نور

چگونه سالن ناهارخوری خود را نورپردازی کنیم

 در بازسازی ساختمان باید به این نکته هم توجه کنید که دوست دارید به چه میزان فضا روشن شود وکدام قسمت ها به نور بیشتر و کدام قسمت ها به نور کمتر احتیاج دارند تا تعادل در همه بخش ها با شدت نور مناسب ایجاد گردد. اگر می خواهید در قسمت غذا خوری روشنایی ظریفی داشته باشید از آویزها و یا اشکال فانوسی و به منظور ایجاد نور بیشتر نور افشان های بار و شیشه ای و آویز مفید هستند.

سقف

چگونه سالن ناهارخوری خود را نورپردازی کنیم

اگر سقف فضای غذاخوری مسطح باشد انتخاب چراغ های روشنایی راحت تر می شود و از لوستر های آویزان هم می توان استفاده کرد ولی  اگر شیب داشته باشد  کار سخت می شود برای مثال ارتفاع زیاد روشنایی ‌ها در ارتفاع کم سقف می توانند زیبایی دکوراسیون را برهم بریزد و آن بخش را کوتاهتر نشان دهند و تعادل از بین برود به همین دلیل در فضا هایی  که سقف تا زمین کم می باشد لوستر های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.

 رنگ دیوارها

چگونه سالن ناهارخوری خود را نورپردازی کنیم

اگر در طراحی داخلی از رنگ های سرد برای دیوار ها استفاده کرده اید نورپردازی می تواند کمک زیادی در گرم تر شدن فضای شما داشته باشد. لامپ ال ای دی ،  فلورنست فشرده و هالوژن  نیز انتخاب  های مناسبی برای طراحی نورپردازی بخش غذاخوری شما نی باشند . همچنین لوستر های رنگی که رنگ به فضا می پاشد  گزینه های خوبی برای گرمتر شدن فضا محسوب می شود به خصوص در خانه هایی که  سبک آنها سنتی است.

استفاده از سوییچ دیمر

 سویچ دیمر ها را باید متناسب با  فضای صرف غذا و نیز تعداد افراد تنظیم کرد مخصوصا درموردهایی که میزغذاخوری دراطراف یک پنجره بزرگ قراردارد ونور به آسانی داخل خانه می تابد با این وسیله می شود درروزکه روشنایی طبیعی وجود دارد نور را کم و در شب نور را زیاد  کرد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات