طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چند ایده جدید برای طراحی و بازسازی نما ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی و زیبایی بازسازی نمای ساختمان شما هم مانند فضاهای داخلی و حتی مشاعات و لابی ساختمان شما از اهمیت بالایی برخوردار است و همیشه این نمای ساختمان است که اولین تاثیر را بر بیننده خود از ساختمان میگذارد پس باید به نوع طراحی و جذابیت نمای ساختمان خود دقت داشته باشید ، با طراحان و معمارانی برای طراحی و بازسازی نمای خود همکاری داشته باشید که از تجربه و ذوق هنری خوبی در این زمینه برخوردار باشند و بتوانند شما را به آن هدفی که از بازسازی نمای خود دارید برسانید . دقت داشته باشید که این طراحی نما است که اگر به درستی انجام گیرد زیبایی و جذابیت ساختمان شما را تضمین میکند به همین دلیل ایده های جدید و تازه ای که تیم طراحی نمایتان به شما پیشنهاد میدهند را جدی بگیرید تا نمایی مدرن و بروز داشته باشید و در نهایت نمای ساختمان شما یونیک و شیک طراحی و اجرا شود .

حال ما در این مقاله سعی در بیان چند ایده تازه و نو را داریم که میتوانید در طراحی و بازسازی نمای خود از این موارد استفاده کنید همچنین شما عزیزان میتوانید از بخش پروژه های سایت ما دیدن کنید و با نمونه کارهای ما در زمینه های طراحی نما ، اجرای نما و بازسازی نما بیشتر آشنا شوید ، شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان  هیرادانا با چندین سال سابقه در امر نماسازی کشور و تجربه طراحی و اجرای نمای کلاسیک و مدرن و دیگر سبک های طراحی نما میتواند شما را در بازسازی نمای ساختمانتان یاری کند .

متریال های تازه و یا ترکیب جدید آنها

به یاد داشته باشید که همیشه بازسازی ساختمان و نمای شما دو بخش و یا به عبارتی دارای دو مرحله میباشد . در مرحله اول که همان طراحی نما است تصویر و نقشه های اصلی نمای ساختمان تهیه میشوند که همگی باید بر اساس مقررات و استاندارهای لازم و ضوابط شهرداری ها تهیه و تنظیم شوند و در این مرحله است که نوع جذابیت و زیبایی نمای ساختمان شما شکل میگیرد . در مرحله بعدی نوبت به اجرای نما بر اساس مرحله اول و یا همان طراحی اصلی انجام میپذیرد . ما در این مقاله بیشتر به طراحی نما میپردازیم ، شما در طراحی نمای ساختمان میتوانید تمام سلیقه و مواردی را که میپسندید در صورتی که مقایر با ضوابط شهرداری نباشد برای ساختمان خود در نظر بگیرید ، برای مثال میتوانید از متریال های مختلفی در کنار هم مانند آجرنما ، سنگ ، کامپوزیت و یا چوب استفاده کنید .

ولی برای داشتن نمای جدید و طراحی نمای مدرن باید به هماهنگی و هارمونی بین متریال ها دقت داشته باشید . برای مثال سنگ و آجر در کنار هم زیبایی خاصی را به نمای شما میدهند و در کنار آنها چوب میتواند جذابیت و منحصر به فرد بودن نمای شما را تضمین کند . حتما در بخش هایی از نمای خود از چوب استفاده کنید که از گرما و زیبایی خاصی که به نمای ساختمان شما میدهد بتوانید لذت ببرید . همچنین در نظر داشته باشید که ایده های نو و جدیدتان را به شکلی طراحی و بسط دهید که با دیگر ساختمان های اطراف همخوانی داشته باشد ، زیرا ممکن است که تفاوت زیاد بین نمای ساختمان شما و دیگر ساختمان ها باعث از بین رفتن جذابیت نمای شما شود .

استفاده از گیاهان و پوشش سبز در نما

یکی دیگر از ایده های بسیار جدید و نو استفاده از باکس های گل و یا همان فلاورباکس ها میباشند . که علاوه بر سرسبزی و طراوت بخشیدن به نمای ساختمان شما در دکوراسیون داخلی منزل و ساختمان هم تاثیر گذار میباشند ، خنک کردن هوای ورودی به ساختمان ، آوردن بوی خوش گل ها به داخل و کمکی که این گیاهان به تهویه هوای ورودی میکنند از مزایای فلاور باکس ها میباشد . البته به یاد داشته باشید که اگر میخواهید از این فلاورباکس ها در طراحی نمای خود استفاده کنید حتما باید در همان مراحل الیه و طراحی نما آنها را در نشر داشته باشید و در طراحیتان محل مناسب و چگونگی اجرا و نصب آنها را درنظر بگیرید . بهترین فضا برای این گلدان های گل و گیاه میتواند در زیر پنجره ها و یا روی نرده بالکن ها باشد ، همچنین میتوانید ابعاد ، فرم و چگونگی این باکس را به ذوق و سلیقه خود طراحی کنید . شهرداری ها هم ضوابط مخصوص به خود را در رابطه با فلاور باکس ها دارند که بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید .

نورپردازی

یکی دیگر از مواردی که میتوانید نمای ساختما خود را از دیگر ساختمان ها متمایز کنید نورپردازی نما میباشد ، شاید در نگاه اول این مسئله امری تازه و جدید بنظر نرسد ولی روش ها و متدهایی جدید نورپردازی و منابع نوری جدیدی در حال حاضر وجود دارند که میتوانید برای بازسازی نمای خود استفاده کنید به یاد داشته باشید که حفظ اصول و قواعد نورپردازی است که میتواند زیبایی و جذابیت کاری شما را تضمین کند و در صورت رعایت نکردن این مسائل تنها چند نقطه نورانی را بر روی نمای ساختمان خود ایجاد میکنید که نه تنها زیبا نیست بلکه باعث بدقواره شدن ساختمان شما میشود ، توجه به نوع متریال هایی که برای پوشش نمای خود استفاده کرده اید شما را در انتخاب درست بین متدهای نورپردازی راهنمایی میکند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات