طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پروژه بازسازی ساختمانی دفتری در لندن انگلیس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه مقالات بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در  شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری که در سال 2018 ، در لندن انگلیس طراحی شده است را بررسی کنیم .

این محیط اداری به مساحت 210.0 m2  و در سه طبقه طراحی شده است .

این یک پروژه بازسازی ساختمان در محله پدینگتون در مرکز لندن است که یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی در زمینه ی کشاورزی است . این پروژه در محل یک ساختمان به جا مانده از 50 سال پیش احداث شده است .

این ساختمان از انرژی های تجدید پذیر در زمینه گاز و برق استفاده کرده است .

معمار تا آنجا که ممکن بود از طریق طراحی با مواد طبیعی و از طریق بیان صادقانه ساختار و جزئیات ، قصد داشت از طریق این بازسازی و تعمیرات ساختمان به حس تاریخی مکان و اقتصادی بودن متریال دست پیدا کند .  

ایده ای که معمار برای این پروژه داشت ، این بود که با حفظ و تعمیر آجرکاری های به جا مانده از آن دوران ، استفاده از چوب درختان بلوط و فولاد خاکستری تیره ، باعث برجستگی شخصیت فضایی دفتر شود و هم چنین به ساختار قدیمی ساختمان احترام بگذارد .

این ساختمان سه طبقه به راحتی در کنار خانه های همسایه جای گرفته و خود را با آن مطابقت داده به طور مثال انطباق سقف های سربی آن و پنجره هایی که مانند پنجره های همسایگانش است .

چالشی که معمار خود را با آن درگیر کرده بود ، عناصر ساختمانی بود که در خارج از محل پروژه طراحی شده بودند و سپس در محل نصب شدند که هدف معمار از انجام این کار ، کاهش دوره ی نصب ، ضایعات ساختمانی و سر و صدا بود .

کارفرما خواستار فضاهای اداری حرفه ای خصوصی در داخل ساختمان بود بدون اینکه از جو صمیمی و دوستانه ی فضا که عامل شخصیت دهنده به دفتر بود کاسته  شود .پس معمار در طراحی پلان این ساختمان سه طبقه ، از طریق تفکیک ساده بین فضاهای عمومی که در طبقه همکف جای دارد و فضاهای خصوصی که در طبقه آخر قرار دارد این خواسته ی کارفرما را عملی کرد . ارتباط این طبقات نیز از طریق پله های با حفاظ تماما لعابدار و شفاف صورت گرفته است .

در طبقه هکمف درب های شیشه ای جمع شونده این اجازه را میدهد که نور وارد فضا شود و یک چشم انداز زیبا به خارج از دفتر را برای کارکنان فراهم میسازد .

الوارهای در معرض دید که در ارتفاع  4 . 3 در سقف کار گزاشته شده است و چوب های بلوطی که در کف اداره پوشیده شده اند و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  که آن هم از چوب است و تابش آفتاب در طول روز بر روی این چوب ها به فضا حس گرمی و صمیمیت میدهد .

در آخر اگر بخواهیم دلایل ممتاز بودن این پروژه را برشمریم ، انعطاف پذیری فضاهای داخلی ، استفاده از مبلمان مناسب و استفاده از متریال یکدست و بدون تنوع از جمله ی آنان است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات