طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هدف و انتظارات ما از بازسازی نما ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی و بازسازی نما یکی از زمینه ها و شاخه های مهندسی و اقدامات ساختمانی محسوب میشود که میتواند به دلایل مختلفی مانند فرسودگی نما ، عدم همخانی نما با کاربری ساختمان ، قدیمی بودن نما ، تخریب قسمت هایی از نما و ... انجام بپذیرد ولی در ذات طراحی و بازسازی و اجرای نما باید بتواند 4 نوع از انتظارات و اهداف ما را برآورده کند که بتوان به آن یک نمای دارای ارزش معماری و هنری گفت که برای مالک و کارفرما جنبه های اقتصادی و مالی را حفظ و افزایش دهد و به نوعی سرمایه گذاری محسوب شود .

ولی این 4 نوع انتظار کلی ما از نما ساختمان چه هستند .

1. نگهداری و محافظت از ساختمان

2. ایجاد هارمونی

3. شخصیت و پرستیژ بخشی به ساختمان

4. هماهنگی با دیگر ساختمان ها

یک نمای ساختمانی زمانی که بتواند این 4 شاخصه و انتظار و هدف ما را برآورده کند دارای ارزش والای معماری میشود و میتوان از آن به عنوان یک پروژه موفق طراحی و اجرای نما و یا بازسازی نما نام برد . شرکت طراحی و بازسازی نمایی که با آن همکاری میکنید باید با در نظر گرفتن و چشم اندازی به این 4 شاخصه طراحی خود را آغاز کند . فرقی نمیکند که ساختمان شما چه کاربری دارد و یا با چه ابعاد و تناسباتی شکل گرفته است این شاخصه ها را باید از یک طراحی و بازسازی نما انتظار داشته باشید . حال شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا در این مقاله سعی دارد که به اجمال در مورد هر یک از این شاخصه ها توضیحاتی را برای شما بدهد همچنین میتوانید از بخش پروژه های ما دیدن فرمایید و بیشتر با نمونه کارها و پروژه های ما در طراحی و اجرای نما ساختمانی و بازسازی نما اشنا شوید .

1. نگهداری و محافظت از ساختمان

وقتی شما دست به بازسازی و طراحی نمای خود میزنید نباید تنها به جنبه های زیبایی  و گیرایی نما ساختمان توجه داشته باشید در اصل برای رسیدن به یک نمای ایده ال باید در ابتدا مسائلی مانند عمر مفید ، مقاومت و استحکام نما و متریال هایی که برای پوشش نمای خود استفاده کرده اید را مدنظر قرار دهید . باید توجه داشته باشیم که اگر نمای ساختمان ما به شکلی بسیار زیبا و جذاب طراحی و اجرا شود ولی عمر و استقامت کافی را نداشته باشد در آینده ای نزدیک از بین میرود و همان زیبایی و جذابیت اولیه ای که ما را وادار به انتخاب آن کرده را هم از دست میدهد . پس برای داشتن نمای ایده آل که بتواند انتظار اولیه ما را برآورده کند باید به مواردی مانند اقلیم منطقه مورد نظر ، همخوانی متریال های انتخابی با شرایط آب و هوایی ، نحوه اجرا ، رعایت درست ضوابط طراحی و اجرا و بسیاری موارد دیگر دقت داشته باشید تا بتوانید از یک نمای مقاوم و عالی برای سالیان طولانی لذت ببرید .

2. ایجاد هارمونی

ایجاد هارمونی که ما در اینجا به عنوان یکی از شاخصه های اصلی یک بازسازی نما از آن نام بردیم به معنای ایجاد همخوانی و همبستگی بخش های مختلف نما  و همچنین هماهنگی بین دکوراسیون داخلی و طراحی نما است  . وقتی نمای شما هارمونی درستی را رعایت کرده باشد مطمعنا زیبایی و جذابیت خاصی را هم بدنبال خود برای ساختمان شما به ارمغان می آورد . برای مثال اگر سبک مدرن را برای بازسازی نما ساختمان خود انتخاب کرده اید باید از همان سبک طراحی نما یعنی سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی ساختمان خود هم بهره ببرید این مسئله نه تنها باعث ایجاد یک هارمونی کلی در ساختمان شما میشود بلکه ارزش اقتصادی ملک شما را بشدت بالا میبرد . ولی جدای از رعایت هارمونی و هماهنگی بین فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان حفظ و رعایت این اصل در طراحی بخش های مختلف نما هم از اهمیت بالایی برخوردار است . با توجه به سبکی که برای ساختمان خود انتخاب میکنید مجبور هستید که با توجه به قواعد و اصول آن سبک خاص طراحی را پیش ببرید و اگر به به درستی آنها را رعایت کنید در انتها زیبایی و جذابیت نمای ساختمان شما تضمین شده است . در اخر باید اشاره کنیم که هارمونی رنگی و متریالی در نما از اصلی ترین بخش هایی است که باید به آن توجه داشته باشید ، هرچقدر نوع طراحی شما با ارزش و زیبا باشد اگر به درستی متریال ها انتخاب نشوند و همخوانی درستی بین بافت ، رنگ و نوع متریال ها وجود نداشته باشد ، شکوه طراحی و بازسازی نمای شما اصلا دیده نمیشود .

 3. شخصیت و پرستیژ بخشی به ساختمان

به همان شکلی که در ابتدای این مقاله هم به آن اشاره کردیم یکی از دلایلی که دست به بازسازی نمای ساختمانی میزنیم میتواند تغییر کاربری ساختمان باشد و اینکه نمای قبلی نتواند به درستی تعریفی مشخص از ساختمان و کاربری جدید به مخاطب خود ارائه کند  . طراحی و بازسازی نما باید به گونه ای انجام شود که بتواند به درستی و در همان نگاه اول کاربری ساختمان را به مخاطب ارائه کند ولی این مطلب از واجبات این اصل میباشد و کافی نیست در ادامه طراحی که برای بازسازی نمای خود انتخاب کرده اید باید شخصیت و پرستیژی متناسب و درخور ساختمان شما داشته باشید . مخصوصا در نماهای اداری و تجاری این مسئله بسیار با اهمیت تر از نماهای مسکونی میباشد زیرا تاثیر بسیار زیادی را بر جلب نظر مشتری ها دارد ، مشتری و ارباب رجوع با دیدن نمای ساختمان شما کلیاتی را از نوع کار شما ، سطح کاری و حرفه ای شما برداشت میکند که در تصمیم گیری فرد بسیار تاثیر گذار میباشد ، به همین دلیل باید نگاه حرفه ای تری را در بازسازی و طراحی نماهای اداری و تجاری داشت .

4. هماهنگی با دیگر ساختمان ها

مورد آخر و هدفی که ما از بازسازی نمای ساختمانی به دنبال آن هستیم هماهنگی نماهای شهری و در مقیاس کوچکتر هماهنگی و هارمونی ساختمان و نمای ما با دیگر ساختمان ها و همسایه هایمان است . توجه به این مسئله شاید در ابتدای امر ضروری نرسد ولی باید به خاطر داشته باشید که همانطور که در مقالات پیشین شرکت طراحی و اجرای نمای هیرادانا به این موضوع اشاره کردیم هرچقدر نمای شما منزوی باشد یعنی همبستگی و هارمونی با ساختمان های همسایه خود نداشته باشد ارزش اقتصادی آن پایین تر می آید . البته ضوابط و مقرارت شهرداری ها به این مسئله نگاهی تیزبین دارند ولی تصور کنید که تمام نماهای اطراف ساختمان شما از سبک طراحی نمای مدرن و یا با متریال آجر طراحی و اجرا شده باشند ولی ساختمان طراحی نمای کلاسیک دارد و از سنگ های خاکستری و یا دودی برای پوشش نمای آن استفاده کرده اید ، مطمعنا نما و ساختمان شما در منطقه منزوی و جدا افتاده محسوب میشود و خواهان کمتری پیدا میکند که به دنبال آن ارزش اقتصادی ملک پایین می آید . به همین دلیل رعایت ضوابط و مقررات شهرداری ها را در این رابطه جدی بگیرید تا در انتها خطری متوجه نمای ساختمان شما نشود و با خیال راحت دست به طراحی و بازسازی نمای ساختمان خود بزنید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات