طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات پایه طراحی نمای مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 11 فروردین 1399 در ساعت 11 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یک طراحی نمای مدرن معمولا حاصل ترکیب دو یا چند مکعب ساده است.این مکعب ها بسته به فضایی که در برمی گیریند می توانند باز یا بسته طراحی شوند.همچنین بهتر است ساختمان خود را در قالب یک حجم یکپارچه در نطر بگیرید که از کنار هم قرار گرفتن چند مکعب ساده تشکیل شده است. برای آشنایی بیشتر با سبک مدرن در طراحی نمای ساختمان همراه شرکت معماری  هیرادانا باشید و این مقاله را از دست ندهید.

نکات اصلی و پایه طراحی نمای مدرن

 نکات پایه طراحی نمای مدرن

برای تبدیل ظاهر ساده نمای ساختمان خود به یک نمای متفاوت ، مدرن و جذاب  از شکاف ها و ایجاد هر گونه تغییری استفاده کنید.همچنین با به کار گیری اشکال هندسی با طراحی متنناسب ، نمای شما بسیار زیبا و جذاب خواهد شد.

با اضافه کردن احجام به سطح ساختمان خود یک نمای ساده ، مدرن و زیبا طراحی کنید.برای ایجاد شکل های خاص تر در نمای ساختمان خود می توانید این احجام به کار رفته در نما را با کمی چرخش به داخل یا بیرون ، پیش آمدگی یا فرو رفتگی در سطح نما اجرا کنید. به طور مثال اجرای بالکن ها و پیش آمدگی های ساختمان به صورت باکس هایی بیرون زده از سطح ساده و یکدست نما ، علاوه بر عملکرد، نمایی مدرن و لوکس به ظاهر ساختمان شما   می بخشند.

برای به وجود آوردن تمایز میان نمای ساختمان خود با نمای ساختمان های همسایه می توانید خطوط را از حالت عمود بودن بر یکدیگر خارج کرده و فرم های جدید دیگری به وجود آورید.

صفحه و شیشه دو واژه ی ساده برای بازگو کردن ویژگی های برجسته و چشمگیر معماری مدرن هستند که برگرفته از معماری شگفت انگیز و زیبای میس وندروهه است. با در نظر گرفتن آن ها می توانید به طراحی و اجرای نمای مدرن  خود یک پله نزدیک تر شوید.

به طور کلی مصالح و متریال های پرکاربرد در این سبک عموما شیشه ، فلز ، بتن ، چوب و سنگ هستند.

استفاده از بهترین مصالح و زیباترین رنگ ها الزلما نمای خوبی نخواهند ساخت.این موضوع که از چه متریال و مصالحی در طراحی نمای خود استفاده کنید اهمیت زیادی ندارد اما آن چه که اهمیت فراوانی دارد، ایجاد کردن تناسب متناسب بین مصالح به کار رفته در نما می باشد.از نکات مهمی که در طراحی نما باید نظر گرفت انتخاب چارچوب طراحی نمای خود و خارج نشدن از این چارچوب است.مثلا اگر سبک مورنظر شما مدرن است بین سبک های دیگر سردرگم نشوید.اما اگر قصد دارید سبک مدرن را با سبک دیگری ترکیب کنید دقت کنید که این ترکیب آگاهانه انجام شود.

طرح های اجرا شده ی ناموفق بسیاری در سطح شهرها دیده ایم ، با وجود این که در نمای این ساختمان ها از بهترین متریال ها و مصالح استفاده شده اما به همان دلیل عدم رعایت تناسبات بصری در هنگام طراحی و اجرای نما،پروژه ناموفق مانده است.

یکی از مهم ترین پایه های طراحی نمای ساختمان یکپارچگی است.مهم آن است که همه ی طبقات ساختمان مورد نظر خود را به صورت واحد و در قالب یک فرم در نظر بگیرید.

 نکات پایه طراحی نمای مدرن

در معماری مدرن عموما نماها به سمت سادگی سوق پیدا کرده اند که طرفداران بسیاری دارند.اما اگر طرفدار سادگی بیش از حد نیستید ولی در عین حال به سبک مدرن علاقه دارید می توانید از ترکیب چند متریال در طراحی نمای خود استفاده کنید که علاوه بر آنکه نمای شما از سادگی در می آید، بسیار لوکس ، مدرن و جذاب به نظر می رسد.

در طراحی و اجرای نمای ساختمان استفاده از نماهای کرکره ای بسیار محبوب شده است .به این صورت که قسمتی از نما که دارای پنجره یا تراس نیست با این کرکره های پیوسته پوشانده می شود تا دید داخل به مناظر بیرونی گرفته نشود.

از نکات دیگر توجه به نورپردازی نما است به طوری که در شب مانند روز جلوه کند و نمایی زیبا و مدرن را به وجود آورد.

 نکات پایه طراحی نمای مدرن

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات