طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات مهم طراحی داخلی اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 19 اسفند 1398 در ساعت 9 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق خواب یکی از بخش های مهم خانه است که همه ی افراد در روز ساعات طولانی را در آن سپری میکنند بنا بر این دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم است و باید طبق سلیقه هر شخص چیدمان شود. سبک طراحی داخلی منزل شما هر سبکی که باشد، اتاق خواب شما باید شبیه به یک پناه گاه و به دور از دنیای خارج باشد تا بتوانید به دور از مشغله  به استراحت بپردازید.  شما میتوانید اتاق خواب خودتان را به هر سبکی که علاقه مند هستید طراحی کنید.

در این مقاله شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد دارد نکاتی مفید در مورد طراحی اتاق خواب به شما ارائه دهد.

  • بهترین رنگ  برای اتاق خواب کدام رنگ است؟

اتاق خواب مکانی است که شما در آن باید به آرامش برسید و استراحت کنید. بنابر این برای اتاق خواب استفاده از رنگ های ملایم توصیه میشود  رنگ هایی مثل رنگ کرم، سبز روشن و قهوه ای روشن و ... برای این مکان ها مناسب است. روانشناسی رنگ ها را نیز در هنگام انتخاب رنگ در نظر بگیرید. استفاده از رنگ های مجلل در بازسازی منزل مانند زرد ، دودی و قرمز در بخش هایی از اتاق خواب، حس خوبی را به اتاقتان میبخشد شما میتوانید از تنالیته های روشن رنگ مورد علاقه خود نیز در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید.

بر اساس گفته های کارشناسان رنگ درمانی، این رنگ ها ( مثل رنگ آبی و سبز )بر اعصاب انسان تاثیر گذاشته و به داشتن خوابی آرام کمک میکند.

نکات مهم طراحی داخلی اتاق خواب

رنگ آبی:

این رنگ حس خونسردی را در شما تقویت میکند

بنا براین اگر شما در اتاقی با رنگ آبی قرار بگیرید، ریلکس و ارام میشوید .

رنگ سبز: استفاده از رنگ سبز میتواند تاثیر ارام کننده داشته باشد وشما میتواتید به راحتی در آن استراحت کنید.

  • انتخاب مبلمان اتاق خواب

هنگام خرید مبلمان اتاق خواب به اندازه اتاقتان باید توجه ویژه ای داشته باشید سایز مبلمان باید منطبق با اندازه اتاق خواب شما باشد. بسیاری از متخصصان بر این باورند که تخت های چوبی در مقایسه با تخت های فلزی برای خواب بهتر هستند.

  • نور طبیعی و مصنوعی

هرگز در خرید و یا بازسازی ساختمان اتاقی که فاقد پنجره است را برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید این اتاق میتواند نا مناسب ترین اتاق خواب برای شما باشد. پنجره ها منبع نور طبیعی اتاق خواب شما هستند. استفاده از پرده برای این پنجره ها هم راهی دیگر برای اضافه کردن یک رنگ و بافت جدید به دکوراسیون اتاق خواب شما هست.

سعی کنید از نور در تمام بخش های اتاق استفاده کنید

و از لامپ های کوچک برای مطالعه و سایر فعالیت ها در نظر گرفته شود. نور پردازی در اتاق خواب باید به گونه ای باشد که نور به طور مستقیم چشمتان را نزند.

نکات مهم طراحی داخلی اتاق خواب

  • طراحی سقف

بسیاری از طراحان سقف را دیوار پنجم مینامند. شما هنگامی در بر روی تخت تان دراز کشیده اید سقف اتاق را مشاهده میکنید پس بهتر است سقف را از سادگی مطلق در اورید و با افزودن یک لوستر با توجه به سبک اتاق خوابتان یا با رنگ آمیزی آن( مثلا سقف اتاقتان را با تنالیته ای روشن تر از سقف دیوار هایتان رنگ کنید با این کار فضایی صمیمانه تر برای خود طراحی کرده اید.

  • وسایل اضافی را از اتاق خواب حذف کنید

اگر داشتنی خوابی آرام برای شما مهم است پیشنهاد میشود وجود تلوزیون، وسایل ورزشی و... غیر ضروری در اتاق خواب مانع داشتن خوابی آرام و عمیق میشود. این وسایل و یا هر وسایلی دیگر که به نوعی به تفریح و کار و ورزش میشوند مانع از تمرکز شما بر روی خواب شده . تمرکز ، سکوت و آرامش ازجمله عواملی است که به داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک میکند.

نکات مهم طراحی داخلی اتاق خواب

در این مقاله به برسی چند نکته در اجرای دکوراسیون منزل پرداختیم که با رعایت این نکات ساده میتوانید دیزاینی اصولی تر را برای منزل خود طراحی کنید.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات