طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات اصلی در طراحی آشپزخانه کوچک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 19 اسفند 1398 در ساعت 12 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله قصد داریم به نکاتی در باره ی طراحی  آشپز خانه های کوچک بپردازیم. دکوراسیون آشپزخانه یکی از بخش های مهم و جدایی نا پذیر خانه محسوب میشود.  و بسیاری از افراد آشپز خانه را قلب خانه میدانند.  چگونه یک آشپز خانه کوچک را کارآمد و دارای سبک کنیم؟ شما به راحتی و با در نظر گرفتن چند نکته به راحتی میتوانید آشپزخانه خود را کارآمد و دلباز و زیبا طراحی کنید. حال ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به معرفی چند ایده برای طراحی آشپزخانه های کوچک میپردازیم.

استفاده از رنگ های روشن و ملایم

به کار بردن رنگ های تیره در فضا های کوچک باعث کوچکتر دیده شدن فضا میشود بنا بر این در انتخاب رنگ دیوار ها و کابینت آشپزخانه باید توجه ویژه ای کرد.

استفاده از رنگ های روشن و ملایم به بزرگتر به نظر رسیدن  فضا کمک میکند ، اما اگر قصد دارید از کابینت های آشپزخانه با رنگ تیره استفاده کنید بهتر است رنگ  دیوار های آشپزخانه خود را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید.   

رنگ های روشن نور را منعکس کرده و فضا را روشن تر نشان میدهد. اگر قصد استفاده از رنگ های خنثی دارید میتوانید کابینت آشپزخانه خود را کرم و دیوار ها را به رنگ بژ در اورید اما اگر دوست ندارد از رنگ های خنثی استفاده کنید رنگ های آبی روشن یا زرد و یا سبز ملایم استفاده کنید.

افزودن رنگ به دکوراسیون آشپزخانه

نکات اصلی در طراحی آشپزخانه کوچک

برای تکمیل کردن زیبایی بازسازی منزل و آشپزخانه کوچک خود میتوانید از رنگ و الگوهای رنگی استفاده کنید، رنگ به فضا زیبایی میبخشد. برای اضافه کردن رنگ در آشپزخانه میتوانید دیواری که در آشپز خانه تان بیشتر در معرض دید قرار دارد را با یکی از تنالیته های رنگی درخشان رنگ کنید یا حتی اگر فضای کافی برای این کار را ندارید میتوانید از فرش های رنگی برای پوشش کف استفاده کنید.

نوع پرده

بهتر است در اینگونه آشپزخانه ها از پرده های کوتاه، ساده و کم چین استفاده شود تا مانع ورود نور به محیط آشپزخانه تان نشود.

نور پردازی

حتما قسمت های بالای کابینت را با نصب هالوژن  نور پردازی کنید تا زمانی که روشن میکنید هم روی سطح  فضای تحتانی روشن شود هم فضایی شیک به شما ارائه دهد.

استفاده از شلف برای فضای ذخیره سازی

نکات اصلی در طراحی آشپزخانه کوچک

در بازسازی ساختمان و فضاهای کوچک میتوانید از یک قفسه اضافی در بالای سینک ظرف شویی ( در آشپزخانه های کوچک بهتر است یک قطعه متحرک از جنس سطح  کابینت ها در نظر بگیرید تا زمانی که احتیاج به سینک ندارید آن قطعه را روی سینک قرار دهید و از سطح آن استفاده کنید) یا بالای کابینت ها اضافه کنید تا فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید البته سعی کنید از انجام دادن بیش از حد این ایده بپرهیزید زیرا فضاهای کوچک هرچه خلوت تر باشند مرتب تر به نظر میرسند.

انتخاب نوع کابینت در آشپزخانه های کوچک

پیشنهاد اول برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک این است که از کابینت ها با درب های آینه ای استفاده کنید این کار باعث میشود آشپزخانه شما وسیع تر دیده شود ویا میتوانید به جای اینکار درب برخی از کابینت هارا شیشه ای بزنید داخل آن ظروف کریستالی یا شیشه ای  بچینید تا درخشش آن سبب روشن تر به نظر رسیدن آشپزخانه شما شود.

حتما یک یا دو کابینت آشپزخانه تان را از کف تا سقف آشپزخانه تان در نظر بگیرید  با این کار هم سقف آشپزخانه تان بلند تر به نظر میرسد هم قفسه های بیشتری برای خود مهیا میکنید.

 نکات اصلی در طراحی آشپزخانه کوچک

در بسیاری از آشپزخانه ها وسایلی وجود دارد که ما از آنها یا استفاده نمیکنیم یا خیلی کم از آنها استفاده میکنیم

و بسیاری از خانم ها تنها بخاطر زیبایی آنها را در معرض دید قرار داده اند اما این را باید بدانید که این کار نه تنها باعث زیبایی نمیشود بلکه تنها نمای آشپزخانه شما را شلوغ جلوه میدهد، بهتر است تنها وسایل ضروری و وسایلی که در آشپزخانه از آنها استفاده میکنید را در دسترس قرار دهید و وسایلی که از انها استفاده نمیکنید یا کم استفاده میکنید را داخل کابینت ها قرار دهید  باید به این نکته توجه داشته باشید که در آشپزخانه های کوچک هرچه آشپزخانه شما خلوت در باشد بزرگتر به چشم می آید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات