طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکاتی که در بازسازی ساختمان و دکوراسیون باید به آن توجه کرد

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 5 دی 1397 در ساعت 12 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نکات و مسائلی که برای بازسازی و دکوراسیون خانه خود باید به آنها دقت کنید .

حتما مطالب و برنامه ها و آگهی های زیادی در رسانه هایی مثل تلویزیون و شبکه های اجتماعی در مورد دکوراسیون منزل و بازسازی خانه دیده اید. و بعد از گشت و گذار و خواندن چندین مطلب در اینترنت تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه خود و بازسازی آن گرفته اید . باید خاطر نشان کنیم که تجربه و مشاهدات نشان داده است که کسانی که بدون کمک نیروهای حرفه ای و مدیریت مهندسی درست به بازسازی صفر تا صدی خانه و پروژه خود زده اند در همان ابتدا و مراحل اولیه متوجه سختی کار شده اند و از بازسازی خانه خود صرف نظر کرده اند . برای رسیدن به یک بازسازی مناسب و قابل توجه که بتواند نیازهای شما را برآورده کنند و خانه شما را به همان زیبایی که در نظر دارید درآورند باید با شرکت و گروه های معماری حرفه ای همکاری کنید در امور دکوراسیون داخلی و بازسازی ، مدیریت زمان و هزینه ها ، محاسبات دقیق و در نظر داشتن ضعف ها و مزایای پروژه ، برآورد دقیق هزینه ها ، نوع متریال های انتخابی ، طراحی های قبل از اجرا به صورت دو بعدی و سه بعدی و بسیاری مسائلی دیگر تضمین کننده موفقیت در پروژه شما هستند . ما در این مقاله از شرکت بازسازی ساختمان نگاهی اجمالی به مسائل و نکاتی که باید در بازسازی و دکوراسیون پروژه های خود به آنها دقت کنید میپردازیم :

  • محاسبات ابعاد دقیق فضاها و اندازه گیری مناسب و مهندسی

شاید بتوان گفت که متره اولیه فضا مانند پی برای یک ساختماندر عملیات بازسازی ساختمان ها عمل میکند . و تمام مراحل بعدی بر پایه محاسبات و اندازه گیری های اولیه انجام میشود به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به درستی و با دقت انجام شود . برای مثال اگر بخواهید که کاشی و سرامیک برای آشپزخانه خود تهیه کنید بر اساس مساحت های بدست آمده از برداشت های اولیه میزان مناسب کاشی خود را سفارش میدهد ولی در زمان نصب متوجه میشود که میزان کاشی های خریداری شده بسیار کمتر از آنچه باید باشد است حال شما باید دوباره کاشی های خود را از فروشگاه سفارش دهید که ممکن است کاشی مورد نظر دیگر موجود نباشد و باید چندین هفته منتظر بمانید جدا از این مسئله هزینه حمل و نقل اضافی و دوباره ای را باید متحمل شوید . اندازه گیری های اولیه در طراحی ها هم بسیار تاثیر دارند برای مثال بر اساس یک طراحی بوفه ای چوبی با ابعاد مشخص برای شما طراحی  و ساخته میشود ولی در زمان جاگذاری متوجه میشوید که ارتفاع و یا عمق آن با فضای شما همخوانی ندارد حال یا باید دوباره یک بوفه دیگر برای خودتان بسازید و یا با همان بوفه نامتناسب سر کنید .

  • خرید مصالح و متریال ها

خرید مصالح و متریال های مناسب برای بازسازی پروژه خود یکی از پرهزینه ترین بخش های بازسازی محسوب میشود . پس خرید مصالح و متریال ها ، نوع و چگونگی آنها ، کیفیت و دوام ، رنگ مناسب و هارمونی که با دیگر بخش های خانه ایجاد میکنند بسیار مهم است و به نوعی تضمین کننده این است که بودجه خود را برای یک محصول مناسب و عالی برای خانه خود صرف کرده اید به همین منظور در زمان خرید مصالح و متریال ها مشاوره و نظرات مهندسی و معمارانه برای انتخاب محصول مناسب حتما باید وجود داشته باشد تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید .

  • به دنبال محصولات ارزان قیمت نباشید

به طور حتم بودجه ای مناسب برای بازسازی و دکوراسیون منزل و پروژه خود در نظر گرفته اید ولی در زمان خرید محصولاتی مانند متریال ها و مصالح و یا اکسسوری و دیگر مسائل به محصولاتی ارزان قیمیت برخورد میکنید که میتوانند هزینه های شما را پایین بیاورند . شاید در نهایت بتوانید تا 15 درصدر بودجه خود را پس انداز کنید ولی در آینده با تعداد بیشماری از مشکلات در بخش های مختلف روبرو میشوید برای مثال کاشی هایی که به راحتی جرم میگیرند و رنگشان عوض میشود و یا یراق آلاتی که به راحتی از رگلاژ خارج میشوند ، لمینت هایی که باد میکنند و از سطح زمین جدا میشوند و بسیاری موارد دیگر که تنها برای پایین آوردن مقدار کمی از هزینه ها تهیه کرده اید .

  • تنها زیبایی مهم نیست

اگر به فکر بازسازی خانه فرسوده و قدیمی خود هستید باید در نظر داشته باشید که بسیاری از زیرساخت های خانه شما هم در طول زمان دچار خرابی و صدماتی شده است برای مثال ممکن است لوله کشی های آب و برق و یا تاسیسات گرمایشی و سرمایشی دچار اختلالات و فرسودگی هایی شده باشند که قابل دیدن نباشد و اگر شما تنها به دکور و مباحث زیبایی خانه خود مانند رنگ آمیزی ، کاغذهای دیواری ، کاشی و لمینیت کردن بسنده کنید در طول زمان اگر مشکلی برای هر یک از زیرساخت های خانه شما رخ دهد مجبور به تخریب و از بین بردن تمام هزینه هایی هستید که برای زیبایی خانه خود کرده اید به همین دلیل زمانی که به فکر بازسازی ساختمان خانه خود هستید تعمیرات و تجهیز زیر ساختها اهمیت فراوانی دارد که میتواند تا چندین سال شما را از بروز هرگونه مشکلی خاطرجمع کند . از جهتی بسیاری از متریال ها و اکسسوری و دکورها هستند که زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند ولی از نظر دوام و کیفیت نسبت به نمونه های دیگر ارزش پایین تری دارند و ممکن است در دراز مدت مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند پس بهتر است علاوه بر زیبایی به کیفیت و دوام محصولات و متریال هایی که خریداری میکند دقت کنید .

  • تفاوت هزینه بین تخمین های اولیه و هزینه های نهایی

این مسئله یکی از مواردی است که بیشتر کسانی که دست به بازسازی خانه خود زدند با آن مواجه شده اند که دلایل مختلفی باعث بروز این گونه مشکلات میشود که مهمترین آنها عدم حرفه ای بودن و تجربه پایین شرکت بازسازی ساختمان و گروهی است که بازسازی خانه خود را به آنها سپرده اید به همین منظور حتما از سابقه کاری و تجربه شرکتی که با آنها همکاری میکنید اطمینان حاصل کنید . ولی با این وجود چندین موردی که باعث بروز چنین مشکلاتی میشود را بیان میکنیم :

اشتباه در متره اولیه ملک و ابعاد نادرست ممکن است در خرید محصولات برای شما مشکلاتی ایجاد کند و مجبور به تهیه مصالح بیشتری نسبت به برآورد های اولیه شوید .

در بازسازی خانه های قدیمی ممکن است زیرساخت هایی که بعد از تخریب های اولیه پدیدار میشوند دچار فرسودگی و صدماتی شده باشند که برای تعمیر و یا تعویض آنها بودجه ای از قبل در نظر نگرفته باشید ولی عدم تصحیح آنها مشکلات بزرگتری را برای شما ایجاد میکنند .

تکنسین های غیرحرفه ای و کم تجربه ممکن است مصرف مصالح شما را بالا ببرند و همچنین کیفیت کاری قابل قبولی نداشته باشند .

  • دقت در انتخاب رنگ ها

باید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ ها برای کابینت های آشپزخانه ، رنگ دیوارها و کاغذ دیواری ها ، کاشی ها و سرامیک ها نباید بر اساس سلیقه و حس های دورنی تصمیم بگیرید گرچه این مسائل بسیار مهم هستند . ولی باید در نظر داشته باشید که اصول معماری و روانشناسی رنگ ها در محیط است که باعث زیبایی و حس خوب در پروژه شما میشود .

  • بزرگترین اشتباه بدنبال پیمانکاران ارزانقیمت است .

معمولا همه ما خواهان صرف کمترین هزینه ها هستیم ، در زمینه بازسازی منزل هم این مسئله وجود دارد . اما در بازسازی ساختمان و دکوراسیون های داخلی مواردی وجود دارد که این اطمینان را از شما میگیرد که آیا به همان میزان تخمین های اولیه هزینه لازم است و یا کیفیت و زیبایی که به دنبال آن بودید را در انتها بدست آورده اید ؟ بسیاری از شرکت های معماری و دکوراسین داخلی بدون بازدید و در نظر گرفتن محدودیت های پروژه شما قیمتی را بر اساس متراژ ملک به شما عرضه میکنند .که مطمعنا این قیمت ها در حین کار بازسازی افزایش چشمگیری خواهد داشت . در اصل مهمترین بخش برای بازسازی خانه و یا محل کار خود یافتن شرکت و گروهی است که بتوانید به آنها اطمینان کنید و آنها هم به شکلی حرفه ای کار بازسازی پروژه شما را مدیریت و پیش ببرند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات