طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکاتی مهم در تمیز کردن کاغذ دیواری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 8 مرداد 1399 در ساعت 14 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همیشه مسئله ی پاک کردن کاغذ دیواری بحث اصلی خیلی از افراد بوده است و به شدت از طراحان داخلی در این مورد سوال می شود که برای تمیز کردن کاغذ دیواری باید چکار کنیم؟!

معمولا با توجه به قیمت های کاغذ دیواری و مشکلات نصب مجدد کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی خود کاغذ دیواری ها را زیاد تعویض نمی کنید؛ این موضوع به معنی این است که کاغذ دیواری ها را به مدت چند سال روی دیوار خانه ی خود نگهداری می کنید.

خوشبختانه بیشتر کاغذ دیواری های موجود در بازار با تکنولوژی های خاص و نانو ساخته می شود به همین دلیل معمولا گرد و غبار نمی گیرند.

در کل باید به این نکته دقت کنیم که دیوارهای رنگ شده آلودگی بیشتری نسبت به دیوارهای کاغذ دیواری شده می گیرند.

ولی به هر حال بهتر است با توجه به اینکه کاغذ دیواری ها را دیر به دیر تعویض می کنید اما سالی یکبار کثیفی را از آن ها بگیرید و آن ها را شتشو کنید.

در هر حالت کاغذ دیواری های که در طراحی داخلی امروزی استفاده میشوند معمولا قابل شستشو هستند و در بازار این نوع کاغذ دیواری ها به سادگی یافت می شود.

برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون اینکه آسیبی به کاغذ بزنید باید نکاتی را با دقت انجام دهید که در این مقاله ما به بررسی این موارد می رسیم.

بیش از هر چیز دیگر به چند نکته اساسی در مورد کاغذ دیواری ها توجه کنید.

 نکاتی مهم در تمیز کردن کاغذ دیواری

نکاتی که باید در مورد تمیز کردن کاغذ دیواری ها رعایت کنید به شرح زیر می باشد:

-         در هر زمانی که لکه ای روی آن می افتد آن لکه را پاک کنید.

-         نگذارید لکه ها روی کاغذ دیواری شما پایدار شوند.

-         خاک روی کاغذ دیواری را در صورت امکان خیلی زود تمیز کنید. ( در صورتی که خاک روی کاغذ دیواری را پاک نکنید کاغذ دیواری بد رنگ می شود و از جلا می افتد.)

-         کاغذ دیواری را از جهت بالا به پایین تمیز کنید.

-         برای کاغذ دیواری های نازک بهتر است از آب گرم به همراه مقداری صابون استفاده کنید.

-         برای کاغذ دیواری های ضخیم تر از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید.

-         معمولا لکه ها با آب ولرم و صابون از بین می روند.

-         بعد از پاک کردن لکه ها با آب و صابون تنها کافیست با مقداری آب آن را پاک کنید.

-         برای خشک کردن کاغذ دیواری شسته شده از حوله استفاده کنید.

-         برای لکه های عمیق تر بهتر است از پاک کننده های قوی تر استفاده کنید تا لکه ها ساده تر پاک شوند و به سطح کاغذ دیواری آسیبی نرسد.

-         یک نکته ی مهم که در استفاده از محلول های پاک کننده ی شیمیایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری اهمیت دارد این است که در آخر حتما باید از آب برای شست و شو استفاده کنید.

-         از سیم های فلزی یا اسکاج هایی که برای شستن ظروف استفاده می کنید در تمیز کردن کاغذ دیواری ها اصلا استفاده نکنید.

-         تمیز کردن کاغذ دیواری با سیم ظرفشویی باعث صدمه خوردن به سطح کاغذ دیواری می شود.

-         پاک کردن لکه ها را در فرآیند تمیز کردن کاغذ دیواری را تا جایی انجام دهید که آب به سطح پشت کاغذ دیواری نفوذ نکند.

-         خیس شدن لایه ی پشتی کاغذ دیواری باعث بلند شدن و سست شدن کاغذ دیواری روی دیوار می شود.

-         در تمیز کردن بند های کاغذ دیواری باید دقت زیادی داشته باشید زیرا این نقاط در صورتی که زیاد از حد خیس شوند احتمال نفوذ آب به سطح پشتی کاغذ را بالا می برند.

-         اگر بر روی کاغذ دیواری منزل شما لکه ای از چربی ایجاد شد بدون فاصله ی زمانی به پاک کردن آن رسیدگی کنید.

-         برای پاک کردن لکه های چربی از مایع پاک کننده ی ملایم و پودر استفاده کنید.

-         بر روی لکه های چربی بمالید و منتظر باشید تا لکه کاملا خشک شود سپس لکه را با کمک یک برس بسیار نرم یا ترجیحا مسواک پاک کنید و کاغذ دیواری خود را از کثیفی حفظ کنید.

-         در صورت چکیدن شمع بر روی کاغذ دیواری طراحی داخلی خانه خود ابتدا لکه ی شمع را با نوک کارد و دقت فراوان از روی دیوار بکنید و بعد از این کار آن لکه را با پاک کن خوب تمیز کنید.

-         در صورت افتادن لکه های مداد رنگی روی کاغذ دیواری داخل منزلتان بهتر است ابتدا یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده را استفاده برای آن لکه استفاده کنید و در صورتی که پاک نشد می توانید از مسواک و کمی خمیر دندان برای پاک کردن آن استفاده کنید.

-         در صورتی که بر روی کاغذ دیواری لکه ی جوهر رنگی افتاد با استفاده از گچ های موجود در خیاطی لکه را جذب کنید و سپس جای مورد نظر را با کمک مسواک یا برس پاک کنید. در پاک کردن لکه ی جوهر باید به شدت دقت کنید چون ممکن است با بی احتیاطی نه تنها لکه پاک نشود بلکه لکه پخش هم شود.

 نکاتی مهم در تمیز کردن کاغذ دیواری

در صورتی که هر یک از لکه های موجود روی کاغذ دیواری شما با روش های بالا پاک نشد دست از شستشوی بیشتر بردارید که سایه ی آن لکه روی کاغذ دیواری نماند و آسیب بیشتری به علت وجود لکه روی کاغذ دیواری نباشد.

پاک کردن لکه های از روی کاغذ دیواری هایی که غیر قابل شستشو هستند کمی سخت می باشد اما توصیه می شود برای این نوع کاغذ دیواری ها از گوش پاک کن و کمی مواد تمیز کننده استفاده کنید.

امکان پاک کردن لکه ها با گوش پاک کن از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو در این روش بالاست و در آخر می توانید با یک دستمال خشک آن را پاک کنید و از لکه گیری با شوینده های زیاد یا آب زیاد باید جلوگیری کنید.

در صورتی که روش های بهتری در ارتباط با نحوه ی پاک کردن کاغذ دیواری های قابل شستشو و کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو می شناسید این روش ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر مقاله های بعدی ما در شرکت معماری هیرادانا باشید.

 

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات