طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکاتی مهم برای داشتن دکوراسیون منزل با رنگ های تیره

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 18 اسفند 1398 در ساعت 14 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بیشتر مردم بر این باورند که رنگ های تیره فضایی افسرده و غم انگیز هستند و باعث میشوند فضا ها کوچک تر به نظر برسند. اما افرادی هم هستند که به اینگونه دکوراسیون علاقه مند هستند و دوست دارند منزلی با ترکیب رنگ های تیره داشته باشند. اما لازم است بدانید زمانی که استفاده درست از پالت رنگ های تیره را بدانید میتوانید دکوراسیونی چشم گیر و متفاوتی را برای بازسازی منزل خود اجرا کنید.

انتخاب رنگ مناسب در فضا ها

نکاتی مهم برای داشتن دکوراسیون منزل با رنگ های تیره

هر اتاقی میتواند با یک پالت رنگ تیره طراحی و اجرا شود، فقط کافیست شما مطمئن شوید از رنگ های درست در فضای مناسب استفاده کرده اید. گاهی تیرگی کل دکوراسیون فضا را متحول و زیبا میسازد و گاهی هم انتخاب یک دیوار از انتخاب تمامی دیوار های اتاق بهتر و زیبا تر میتواند باشد. باید ابتدا سبک و تمامی اجزای اتاق را در نظر بگیریم سپس رنگ مناسب را انتخاب کنیم. وقتی در بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون منزلتان تصمیم به استفاده از پالت رنگ های تیره دارید سعی کنید با برخی از ترفند ها فضای اتاق هایتان را پر انرژی جلوه دهید، مثلا برای بازسازی در سقف ها و جزئیات از براقیت استفاده کنید. این کار رنگ های شما را تازه نگه میدارد و جذابیت آن را دو چندان میکند. ترکیب رنگ و استفاده از تنالیته های مختلف رنگی نیز به زیبا تر شدن منزلتان کمک میکند.

کنتراست

نکاتی مهم برای داشتن دکوراسیون منزل با رنگ های تیره

در طراحی دکوراسیون داخلی در اتاق های تیره کنتراست و ایجاد احساس تعادل و استفاده مناسب و بجا از بافت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در برخی مواقع استفاده از رنگی روشن بر روی پس زمینه ای تیره (مثلا استفاده از قاب های سفید بر روی دیوار مشکی) زیبا جلوه داده شود.

استفاده از رنگ تیره در ابعاد مختلف

معمولا رنگ های تیره  با نور پردازی برای اتاق های کوچک توصیه میشود تا فضا را دلباز تر جلوه دهد، بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از رنگ های تیره در فضا های نسبتا کوچک مناسب نیست اما این موضوع میتواند درست نباشد و  ترکیب رنگ های تیره در هر فضایی میتواند جالب و متفاوت باشد. اگر شما عاشق رنگ های تیره هستید آن ها را رد نکنید و در دکوراسیون لوکس  منزلتان از آنها استفاده کنید.

پالت رنگ های تیره برای اتاق های بزرگ بسیار زیبا هستند شما میتوانید با استفاده از این نوع رنگ ها در فضا های بزگ منزلتان ،دکوراسیونتان را گرم و احساس راحتی دو چندانی را به منزل خود دهید.

استفاده از الگو ها در دکوراسیون منزل با رنگ های تیره

یکی از ایده هایی که برای افزایش کیفیت بصری میتوان از آن استفاده کرد، استفاده از پترن ها در دکوراسیون فضا هاست، اما زمانی که شما میخواهید منزلتان را با دکوراسیون تیره طراحی کنیو توصیه میشود از یک یا دو پترن استفاده شود. اتاق های تیره دراماتیک هستند. بنابر این باید طراحی ما به گونه ای باشند که منزلمان زیاد شلوغ به نظر نرسد. برای این کار میتوانیم از بافت هایی مثل فلز، پارچه های کتان یا مخملی که میتواند عمق فضا را افزایش دهد استفاده کنید.

منسجم ساختن و عمق بخشیدن به دکوراسیون منزل با پالت رنگ تیره

نکاتی مهم برای داشتن دکوراسیون منزل با رنگ های تیره

برای کسانی که عاشق دکور های عجیب و غریب هستند استفاده از دکوراسیون های رنگ تیره توصیه میشود. استفاده از فریم های مبل و پنجره های تیره و انتخاب رنگ تیره برای دیوار ها میتواند به داشتن اتاقی منسجم به شما کمک کند. شما میتوانید  در طراحی داخلی جدید  جزئیات معماری به رنگ تیره را به منزلتان اضافه کنید مثلا قالب بندی تاج و گچ بری های سقف را به رنگ تیره تغیر دهید با این کار شما عمق و زیبایی بیشتری را وارد منزلتان کرده اید. و منزلتان را از کسلی و خسته کنندگی دور میکند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات