طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نور در طراحی دکوراسیون اداری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 بهمن 1398 در ساعت 15 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم . در ادامه ی این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری  یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر در فضایی به مساحت 600 متر مربع و در سال 2017 در هند ساخته شده است . این ساختمان دو طبقه یک دفتر مرکزی برای شرکت نمایندگی اتومبیل است .

1 - ویژگی های مثبت ساختمان

از ویژگی های این ساختمان برای طراحی در بازسازی ساختمان این است که سیستم ساختاری مستحکمی از ستون ها و تیر ها دارد و نمای شیشه ای آن میتواند نور طبیعی خورشید را تا عمق بیشتری در فضا پراکنده و پخش کند .  از دیگر ویژگی های این ساختمان ، وجود تراسی بزرگ و وسیع است .  هم چنین یک قاب ساختاری فلزی با مقیاس کوچک با یک سقف ورق فلزی خمیده موقت به عنوان یک محوطه – حیاط که به عنوان پارکینگ اتومبیل ها عمل میکند .

نور در طراحی دکوراسیون اداری

2 - نور و تهویه محیط

این محیط به دلیل قرارگیری در فضایی باز و سر سبز از نور و هوای مطبوعی برخوردار است . طراحی نمایی شیشه ای و حضور شیشه های زیاد و متعدد در چهار طرف ساختمان باعث شده است که تمام این فضاها از نور طبیعی خورشید بهره کافی را ببرند و در طول روز نیازی به روشن کردن لامپ ها و چراغ ها نباشد .  اما به دلیل گرمای و رطوبت در این منطقه از هند ، مجری دکوراسیون  برای حل مشکل گرمای این ساختمان از پنکه های سقفی بزرگ استفاده کرده است تا بتواند تهویه مناسبی را در فضای داخلی این ساختمان ایجاد کند . هم چنین تراس های بزرگ و وسیع این ساختمان میتواند فضایی مناسب برای دیدن منظره و طبیعت اطراف این ساختمان را برای کارمندان به ارمغان آورد که با طراحی مانع هایی از ورود نورهای آزاردهنده به محیط جلوگیری میشود .

نور در طراحی دکوراسیون اداری

3 - فضاهای عملکردی دفتر

این دفتر به غیر از فضاهای معمول کاری برای شرکت ها ، در طراحی دکوراسیون داخلی دارای فضاهایی مختص و ویژه ای است که در زیر به آن اشاره میشود .

  • اتاق کنفرانس و آموزش

این فضا که در طبقه همکف قرار دارد با نمایی شیشه ای به سمت منظره بیرون ، فضایی دل نشین را برای برگزاری کلاس های آموزشی یا برگزاری کنفرانس های کاری برای کارکنان ایجاد کرده است .

  • کافه

این کافه در تراس طبقه اول قرار دارد و یک آشپزخانه در کنار آن در داخل ساختمان ، سرویس های لازم برای این کافه را فراهم میکند . یک سقف خمیده چوبی بر روی این تراس برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب طراحی شده است و فضایی جذاب و دلنشین را برای اوقات استراحت و هم نشینی کارکنان ایجاد کرده است .

  • گلخانه

این گلخانه در طبقه همکف طراحی دکوراسیون اداری قرار دارد و این امکان را برای کارمندان فراهم میکند تا بتوانند با حضور در این محیط روحیه خود را عوض کنند و در کنار آن خود نیز به پرورش و رشد گیاهان و گل ها کمک کنند تا از این طریق هم روحیه تیمی کارکنان افزایش پیدا کند و هم به عنوان عنصری سرگرم کننده برای آنها باشد .

نور در طراحی دکوراسیون اداری

4 - متریال ها

کف این فضا از سنگ آهکی سیاه تشکیل شده است و پارتیشن های بتنی و سقف چوبی که از چوب های بومی آن منطقه به دست آمده است میتواند با طبیعت اطراف شرکت ترکیب شود و هارمونی زیبایی در داخل دفتر ایجاد کند .سقفی که از تخته های سه لایه چوبی طراحی شده است این امکان را میدهد که کلیه تاسیسات مکانیکی و الکتریکی شامل پنکه های سقفی ، سیستم های روشنایی را به حالت شناور در محیط به وجود اورند .

نور در طراحی دکوراسیون اداری

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات