طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نورپردازی آشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 26 فروردین 1396 در ساعت 19 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جهت بازدید و سفارش طراحی آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه کار با شماره های 09125754921 و 021-44274146 تماس حاصل فرمایید

طراحی آشپزخانه به نقطه ی کانونی

تصور همگان بر این باور است که نقاط کانونی حتما باید یک تابلو و یا اثر قیمتی و یا هنری باشد ، در حالی که این موضوع کاملا وابسته به سلیقه و اختیار ما است . این امکان وجود دارد که با استفاده از نورپردازی حتی در بازسازی خانه های قدیمی نیز طراحی به نحوی صورت گیرد تا مثلا آشپزخانه به عنوان یک نقطه ی کانونی بسیار پر رنگ و با قدرتمند در منزل ایجاد شود .

انتخاب کردن یک مدل و طرح خوب برای کابینت آشپزخانه به تنهایی میتواند کمک بسیار بزرگی در ایجاد کردن نقطه ی کانونی در اجرای کابینت آشپزخانه باشد . این کاشی ها میتوانند با رنگ هایی گرم و جذاب انتخاب شوند تا تاثیر فوق العاده ای داشته باشند . همواره این مورد را به خاطر داشته باشید که استفاده کردن از نورهایی که سطح کار را روشن میکنند بسیار پر اهمیت هستند . و عدم استفاده کردن از این سبک نورها یکی از اشتباهات بزرگی است که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه انجام میشود .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/aaaaaaaaa2.jpg

دقت کنید تا علاوه بر نورهایی که وظیفه آنها ایجاد روشنایی در تمامی بخش های آشپزخانه است قرار دادن نورهایی که سطوح کابینت ها و روی کانتر را روشن میکنند نقش بسزایی در زیباسازی مجموعه ایفا میکنند چرا که برای تمامی سطوح موجود در آشپزخانه نور کافی را تامین میکند که این کار موجب میشود که اشپزخانه تبدیل به نقطه کانونی اصلی در اجرای دکوراسیون داخلی بشود .

همانطور که اشاره شد نورهای وظیفه ای میتوانند باعث روشنایی در سطوح کابینت ها بشوند که برای این کار میتوان از نورهای فروتاب نیز استفاده کرد . این کار علاوه بر زیبا سازی مجموعه از اینکه در هنگام فعالیت در آشپزخانه از افتادن سایه خود افراد بر روی کابینت ها جلو گیری میکند و در نتیجه احتمال خطرات و آسیب دیدین افراد کمتر میشود .

نور پردازی در زیر کابینت ها نیز اهمیت فراوان دارد . برای این کار میتوان از نورهای زرد بهره گرفت . دلیل این انتخاب این است که نور زرد در محیط اشپزخانه باعث میشود تا حس خوشایندی در افراد ایجاد شود همچنین باعث باز شدن اشتها میشود که این امر در آشپزخانه بسیار کارامد است این نوع نور پردازی در طراحی رستوران ها نیز طرفداران بسیار زیادی دارد .

میتوان در بالای کابینت ها یک ردیف نور به صورت نواری ایجاد کرد تا در شب هنگام جلوه ی بی نظیری در چیدمان آشپزخانه ایجاد کنند توصیه میشود این نور ها دارای ته رنگ آبی باشند تا موجب آرام بخش شدن فضای خانه و در نتیجه ایجاد صلح و ارامش در محیط خانوادگی بشوند .

نکاتی بسیار ریز و ارزشمند در رابطه با نور پردازی در زمان بازسازی وجود دارد که در مطالب بعدی به آن ها میپردازیم .

شرکت معماری هیرادانا مشاور در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی در بازسازی ساختمان های قدیمی است و میتواند در این زمینه طرح ها و ایده هایی نو و منحصر بفرد را به شما عزیزان ارایه دهد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات