طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نمای رومی در طراحی نمای ساختمان به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 فروردین 1399 در ساعت 12 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اولین قدم برای داشتن یک نمای زیبا و موفق که مطابق با سلیقه ی شما باشد، شناختن سبک های مورد علاقه شما در طراحی نما است.نمای کلاسیک یا مدرن ،نمای کلاسیک یا نئوکلاسیک ، نمای رومی یا تلفیقی ، مدرن یا پست مدرن. این ها همه ابهاماتی هستند که ممکن است قبل از طراحی نمای ساختمان برای ما پیش آیند.

نما یک قسمت مهم در ساختمان و به عبارتی هویت اصلی آن به حساب می آید.از جمله دلایل آن این است که اولین چیزی که در ساختمان به چشم می آید نمای آن است که معرف شخصیت صاحبخانه و مالکان آن ساختمان می باشد و همچنین از مهم ترین عوامل فروش در ساختمان ها به حساب می آید.

نمای رومی در طراحی نمای ساختمان به سبک کلاسیک

از جمله نماهایی که تاثیر مثبت بر قیمت و فروش بیشتر ساختمان ها میگذارند نماهای رومی و کلاسیک ، جهت طراحی ساختمان های لوکس هستند، که امروزه بسیار محبوب و ترند شده اند و به وفور در طراحی نمای ساختمان های موجود در شهرها نیز دیده می شوند.نمای ساختمان به این سبک به دلیل لوکس و چشمگیر بودن ، تاثیر مثبتی بر روی هر رهگذری می گذارد. 

محبوبت نماهای رومی به دلیل ویژگی های زیبایی است که در ادامه به آن ها می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با طراحی نما به سبک رومی این مقاله را در شرکت معماری هیرادانا از دست ندهید.

توجه به تناسبات و جزئیات سنگی بسیار در این سبک برای داشتن نمایی لوکس ولاکچری ، باعث می شود که نمای ساختمان شما از ساختمان های اطراف متمایز و زیباتر جلوه داده شود.

همان طور که گفته شد این نماها ویژگی های زیبایی دارند که باعث شده است میان مردم به سبکی محبوب تبدیل شوند و افراد را به سوی خود جذب کنند.یکی از این ویژگی ها ، توجه بسیار به جزئیات و المان های به کار رفته در طراحی و اجرای نمای کلاسیک است.ستون های کوتاه تزیینی ، سرستون های کله گاوی ، قوس های بزرگ ، ستون های کار شده کاذب در نماها ، استفاده از ستون هایی با سطح مقطع دایره ای به جای چند ضلعی ، انواع کتیبه ، گلویی ، قاب پنجره همه از المان های پرکاربرد در طراحی نمای رومی به حساب می آیند.

مصالح در طراحی نما رومی

در دسترس بودن مصالح برای طراحی نما رومی یکی از دلایل محبوبیت زیاد و گسترش این سبک است.از جمله این مصالح می توان به سنگ تراولتن اشاره کرد.از مزایای این سنگ علاوه بر فراوانی معادن آن در ایران که باعث کاهش قیمت این سنگ شده است می توان به کیفیت و دوام بالای آن اشاره کرد.همچنین از سیمان سفید ، اگرچه اجرا آن نیاز به مهارت زیادی دارد اما به علت قیمت پایین تر نسبت به سنگ در این نماها استفاده می شود.

نمای رومی در طراحی نمای ساختمان به سبک کلاسیک

بعضی ها فکر می کنند که طراحی نما به سبک معماری رومن یا رومی منحصر به روم باستان است اما این باور غلط است.این سبک سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر می گیرید و ایران باستان نیز شامل آن می شود که شاید یکی از دلایل محبوبیت این سبک در طراحی نماهای ما باشد.به همین دلیل شما در بعضی از طراحی های نما ، المان هایی از ایران باستان مانند کتیبه ها و سرستون های تخت جمشید را مشاهده می کنید.

و در آخر هزینه اجرای نما ساختمان به این سبک به عوامل زیادی از جمله قیمت سنگ ، دستمزد نیروی متخصص و...بستگی دارد اما به دلیل توجه زیاد این سبک به جزئیات و پرکار بودن المان ها در این سبک هزینه ی آن بالاست.برای کاهش هزینه ها با توجه به بالا بودن قیمت سنگ ها همان طور که گفته شد می توانید از سیمان سفید استفاده کنید اما نیاز به مهارت ویژه ای دارد و قطعا کیفیت سنگ را ندارد.

نمای رومی در طراحی نمای ساختمان به سبک کلاسیک

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات