طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نقش اکسسوری در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 5 مرداد 1399 در ساعت 11 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اکسسوری وسائل تزئینی هستند که زیبایی منزل را تکمیل میکنند.اکسسوری ها انواع مختلفی دارند که هرکدام بسته به نوع سبکی که انتخاب میشوند اجرا خواهند شد.مثلا برای سبک کلاسیک از ظزوف قدیمی روی دیوار میتوانید استفاده کنید.تهیه اکسسوری از دل چسب ترین کارهایی است که برای منزلتان میتوانید انجام دهید.گاهی ممکن است با هزینه خیلی کم بهترین اکسسوری را برای طراحی داخلی منزل تهیه کنید.در این مقاله سعی داریم که انواع اکسسوری را برای منزل مورد بررسی قرار دهیم.در ادامه با ما همراه باشید.

گل و گیاهان

نقش اکسسوری در طراحی داخلی

گیاهان موجوداتی زنده هستند گه وقتی در منزل یا حتی هر محیطی از آنها استفاده میکنید حس تازیگ و زنده بودن آنها را حس میکنید.دقت کنید، هنگامی که به یک گیاه توجه میکنید فردای آنروز متوجه پررنگ تر شدن گیاهان یا جلوه بیشتر آنها میشوید.اما در این مقاله میخواهیم درباره اکسسوری ها صحبت کنیم.یعنی گلدان هی لوکس و زیبایی که برای گیاهان انتخاب میکند.

البته نوع گیاهان هم اهمیت دارند.مثلا برای سبک مدرن میتوانید از گلدان هایی با تم سفید یا رنگ های روشن استفاده کنید.البته که تضاد گاهی ممکن است زیبا شود.حتی گلدان های مشکی هم در یک طراحی داخلی سفید زیبا میشوند.در انتخاب اکسسوری ها باید دقت کنید زیرا شما یکبار اگر درست هزینه کنید میتوانید چیزی را خریداری کنید که تا مدت زیادی بتوانید از آن استفاده کنید.

میزجلو مبلی

نقش اکسسوری در طراحی داخلی

در سبک کلاسیک از میزهای سلطنتی استفاده میکنند.مثلا میزهای چوبی که ازچوب راش و چوب گردو هستند.از نظر هزینه استفاده از چوب بسیار هزینه بالایی خواهد داشت اما باید این را به خودتان یادآوری کنید که یکبار میخواهید هزینه کنید وممکن است تا چند سال آینده نخواهید برای آن هزینه کنید.

در سبک مدرن میزهایی با صفحه سنگ مرمر یا شیشه بسیار زیبا میشوند.در سبک مینیمال که سبک ساده گرایی است از میزهای ساده استفاده کنید زیرا خاصیت این سبک همین سادگی است.برای روی مبل ها میتوانید از یک تکه پشم زیبا استفاده کنید.همچنین کوسن هایی با پارچه های زیبا را در دو نوع ترکیب رنگی میتوانید تلفیق کنید.

سینی تزئینی

نقش اکسسوری در طراحی داخلی

بعد از اینکه نوع میزتان را انتخاب کردید باید بای روی آن از اکسسوری کم حجم ولی در عین حال لوکس اتفاده کنید.مثلا سینی های زیبایی که یا جنس چوبی هستند یا جنس برنز هستند.ظروف چندطبقه هم روی میز زیبا میشود.اگر به این گونه اکسسوری ها علاقه ندارید میتوانید از اکسسوری هایی مانند یه گلدان زیبا و چند شاخه گل طبیعی در آن استفاده کنید.در عین سادگی زیبایی را هم به ارمغان می آورد.

آثار هنری

نقش اکسسوری در طراحی داخلی

در قسمت های دیگر منزل هم از اکسسوری ها استفاده کنید.این حرف به این معنی نیست که خانه را شلوغ کنید.همانطور که در تصویر مشاهده میکنید از اکسسوری را به صورت پراکنده استفاده کنید تا دکوراسیون لوکس منزل جال و هوای افراد را تحت تاثیر قرار دهد.آثار هنری مثلا یک قاب هنری که خودتان آن را طراحی کرده اید یا یک تابلوی خاص با رنگی که با بقیه دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد.

همچنین میتوانید از مجسمه های کوچک یا حتی بزرگ در قسمت های مختلف منزل استفاده کنید.اغلب در سبک کلاسیک از مجسمه های بزرگ وتمام قد استفاده میکنند یا مجسمه های فیل چوبی کوچک برای روی میزها یا لبه های دیوار را در خانه های کلاسیک مشاهده میکند.

اکسسوری اتاق خواب

نقش اکسسوری در طراحی داخلی

اتاق خواب محل استراحت است وباید بیشترین تمرکزتان را برای این قسمت بگذارید و سختگیرانه اکسسوری ها را تهیه کنید.یک آباژور زیبا با پایه استیل میتواند گزینه مناسبی برای خانه هایی با سبک مدرن باشد.همچنین یک آباژور طلایی و تجملاتی برای خانه های کلاسیک مناسب هستند.در کنار آباژور میتوانید از یک مبل تک استفاده کنید.انتخاب رنگ منحصر به فرد آن هم جز اکسسوری محسوب میشود.میزهای آرایشی را شلوغ نکنید.با یک گلدان یا یک مجسمه کوچک روی آن طراحی را به پایان برسانید.

اطلس جهان

اطلس جهان در سبک طراحی داخلی کلاسیک بسیار زیبا میشود.اطلس هایی هستند که پایه دار میباشند و میتوانید از آن در اتاق پذیرایی استفاده کنید.هنگامی که روی گوی آن دست میزنید حرکت دورانی انجام میدهد.اما باید بگوییم که در سبک مدرن هم میتوان به شیوه ای دیگر از آن استفاده کرد.مثلا یکی از دیوارها را میتوانید از کاغذ دیواری با طرح نقشه جهان طراحی کنید.هر وسیله را میتوان به شیوه های مختلفی در سبک های متفاوت اجرا کرد.

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات