طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه انتخاب پارکت به عنوان کفپوش

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 اسفند 1397 در ساعت 10 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مناسب ترین و زیباترین انواع کفپوش برای دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کار و یا دیگر محیط ها پارکت است که در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود می باشد. پارکت از انواع چوب درختان ساخته می شود که هر کدام دارای معایب و مزایایی می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همچنین برای انتخاب بهترین نوع پارکت در بازسازی ساختمان می توانید با یک شرکت بازسازی ساختمان مشورت نمایید.

استفاده از پارکت از جنس بلوط در بازسازی ساختمان

پارکتی که از چوب بلوط ساخته شده باشد از انواع مرسوم پارکت برای استفاده در دکوراسیون داخلی می باشد. یکی از دلایلی که از این نوع کفپوش برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود این است که در برابر ضربه بسیار مقاوم می باشد. اگر در منزل خود از فرش استفاده نمی کنید و یا در ابعاد کوچکی از فضای کف از فرش استفاده می کنید این نوع از پارکت بسیار مناسب می باشد. پارکت از جنس چوب بلوط دارای نقش های مختلفی می باشد که می توانید بر اساس سلیقه خود از یکی از ان ها در تعمیرات ساختمان استفاده نمایید.

پارکت از جنس درخت زبان گنجشک در بازسازی ساختمان

این نوع از پارکت شباهت بسیاری به بلوط دارد ولی محکم تر و مقاوم تر می باشد. این نوع پارکت را می توانید برای مکان هایی استفاده نمایید  که نیاز به مقاومت بیشتری دارند. این نوع از پارکت رگه های کم تری نسبت به چوب بلوط دارد. رنگ پارکت از جنس درخت زبان گنچشک کرم رنگ و کمی مایل به فیلی است.

چوب کاج برای تهیه پارکت

مقاومت این نوع از پارکت از بلوط و درخت زبان گنجشک کم تر است. البته نمی توان گفت که همه انواع پارکت که از چوب کاج ساخته می شود دارای یک مقاومت ثابت است بلکه میزان مقاومت در این نوع پارکت بر اساس نوع چوب کاج متفاوت می باشد. بنابراین چنانچه از این نوع پارکت برای محل مورد نظر استفاده می کنید باید میزان مقاومت آن را برای محل مورد نظر بسنجید. رنگ این نوع از پارکت می تواند روشن و یا تیره باشد و دارای رگه هایی می باشد که از رنگ پارکت تیره تر است. این پارکت در بازسازی ساختمان  در کشور ما از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. شکل طبیعی این نوع پارکت باعث شده تا دارای طرفداران زیادی شود.

پارکت از جنس بامبو در بازسازی ساختمان

از برترین انواع پارکت برای دکوراسیون داخلی این نوع از پارکت می باشد که از خیس کردن ریشه های این گیاه و تحت فشار قرار گرفتن تهیه می شود و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.  رگه هایی که در این نوع از پارکت وجود دارد محو است و در کل نسبت به گونه های قبلی رگه کمتری دارد. برای دکوراسیون داخلی کلاسیک این نوع از پارکت بسیار مناسب می باشد. اگر در بازسازی ساختمان  از این نوع پارکت استفاده می کنید باید بدانید که این نوع از پارکت در برابر تغییرات هوایی تغییر شکل می دهد که این به عنوان یکی از عیب های  این نوع پارکت محسوب می شود.

استفاده از افرا در تهیه پارکت

استفاده از افرا نیز برای دکوراسیون داخلی بسیار مناسب می باشد و از بهترین انتخاب ها محسوب می شود و در برابر انوع آب و هوا مقاومت بالایی داشته و زیبایی مناسبی دارد. این نوع از پارکت در تعمیرات ساختمان گزینه ای مناسب محسوب می شود و به دلیل اینکه دارای رنگ روشنی می باشد نور را به خوبی انعکاس می دهد بنابراین فضا را روشن می کند. این پارکت نیز دارای سایه هایی محو و روشن می باشد و دیرتر از سایر انواع پارکت که درباره آن ها توضیحاتی ارائه نمودیم کثیف می شوند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات