طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 28 فروردین 1398 در ساعت 14 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بهترین راهی که می توان برای بهبود شرایط یک ساختمان با کمترین هزینه در نظر گرفت بازسازی ساختمان می باشد. بازسازی ساختمان به دلایل مختلفی برای ساختمان انجام می شود. گاهی بازسازی ساختمان به دلیل فرسودگی ساختمان انجام می شود . بازسازی ساختمان زمانی انجام می شود که ساختمان دارای چهارچوب محکم و سالمی باشد در غیر این صورت بازسازی ساختمان می تواند برای ساکنین ساختمان بسیار خطرناک باشد. بنابراین یک شرکت بازسازی ساختمان قبل از انجام بازسازی ساختمان اقدام به بررسی چهارچوب ساختمان می کند و در صورتی که ساختار ساختمان توان تحمل بازسازی ساختمان را داشته باشد اقدام به بازسازی ساختمان می نماید.

اگر تصمیم به بازسازی ساختمان دارید و هزینه مشخصی را برای انجام بازسازی ساختمان در نظر گرفته اید بهتر است اولویت بندی کرده و طبق آن بازسازی ساختمان را انجام دهید. مقاوم سازی ساختمان از مهم ترین بخش های بازسازی ساختمان  می باشد که باید قبل از هر چیزی برای یک ساختمان انجام شود و در پایان نیز نوبت به دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد که در مقالات قبلی به دکوراسیون داخلی اشاراتی نموده ایم. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب نمایید در ادامه همراه ما باشید.

آنالیز ساختمان برای مقاومت در برابر زلزله

اولین کاری که توسط یک شرکت بازسازی ساختمان برای مقاوم کرد آن در برابر زلزله انجام می شود آنالیز ساختمان و مشخص کردن راه های مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله می باشد. در این جا مهندسین سازه راه حل های متعددی را برای مقاوم سازی در برابر زلزله در نظر می گیرند. پس از انجام مقاوم سازی به عنوان مهم ترین قسمت تعمیرات ساختمان مهندسین سازه باید تست های لازم را برای اطمینان از استحکام ساختمان انجام دهند.

مقاوم سازی دیوارها در بازسازی ساختمان

یکی از مهم ترین راه هایی که برای مقاوم سازی ساختمان در بازسازی ساختمان انجام می شود مقاوم سازی دیوارها در برابر زلزله می باشد. یکی از راه هایی که برای انجام مقاوم سازی انجام می شود استفاده از دیوارهای برشی در بازسازی ساختمان می باشد یکی دیگر از روش های مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله استفاده از قاب هایی با جنس فولاد برای قسمت های نرم ساختمان می باشد. همچنین برای دیوارهای خشک از جایگزین کردن دیوارهای باربر استفاده می نمایند. دیوارها و فونداسیون ها نیز در بازسازی ساختمان مهار شده و به این ترتیب در برابر زلزله مقاوم سازی می شوند. همه این کارها به گونه ای انجام می شود که با بهره وری ساختمان تداخلی نداشته باشد که در این صورت استفاده از قاب فولادی مناسب ترین راه برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله در بازسازی ساختمان  می باشد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از قاب های فولادی بسیار پر در سر می باشد.

این که می گوییم ساختمان در برابر زلزله مقاوم ساز شد به آن معنا نیست که ساختمان ضد زلزله شده است بلکه امنیت ساختمان تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. اگر زلزله ای بیاید ساختار ساختمان سالم مانده و امنیت جانی برای ساکنین ساختمان ایجاد خواهد شد حتی اگر ساختمان دیگر برای ساکنین قابل استفاده نیز نباشد.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات