طراحی نظارت و اجرای پروژه های بازسازی و ساختمانی از صفر تا صد
٤٤٨٩٠٧٣٢- ٤٤٢٧٤١٤٦-٠٩١٢٥٧٥٤٩٢١
بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 29 ارديبهشت 1396 در ساعت 20 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فلسفه ی معماری کلاسیک و طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

جهت اجرای بازسازی و دکوراسیون داخلی با ما تماس بگیرید : 

09125754921 - 44274146 -44890732

معماری گوتیگ

معماری گوتیگ ، که یک معماری ایتالیایی بوده است ، تشکیل شده از منارهای مخروطی یا تاق های نوک تیز که بیشتر این عناصر برای تزیین به کار می رفته است ، ایتالیایی ها علاقه ویژه ای به حفظ معماری و المان های رومی و یونانی داشتند . اوج معماری گوتیگ در پیکر تراشی استفاده از هنر پرشکوه و با جاذبه ای است که به شیشه منقوش معروف است می باشد این مصالح جدید تقریبا با سبک گوتیک مترادف می باشد زیرا در هیچ دوره دیگری شیشه را با یک چنین ظرافت و زیبایی و حتی مهارتی به کار نبرده اند ، شیشه رنگی در آغاز سال های قرن چهاردهم میلادی برای تزیین پنجره های کلیسا استفاده شده است که در معماری این دوره تغییر شکل پنجره ها با استفاده از شیشه منقوش از آغاز تا پایان قابل توجه است که در کلیساهای گوتیگ از چنین بخشی از نقش برجسته و پیکره های داخل کلیسا های رنگی جایگزین گردید و پنجره های گل سرخی که نماد مریم مقدس بود جایگاهی خاص یافتند .

http://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C--750x732.jpghttp://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%82%DB%8C.jpg8_.jpg

معماری رنسانس

در دوره رنسانس انقلابی در عرصه هنر و ادبیات بوده که تحت تاثیر پیشینه ای کلاسیک ایتالیا بوده است . در زمینه پیکر تراشی و نقاشی رشد قابل ملاحظه ای یافت پیکره ها در این دوره با دوره های رومانسک و گوتیک تفاوت داشته و دیگر پیکره در این دوره برای تعریف ساختمان نبود و محل قرار گیری مجسمه ها نیز از سر درها و سر ستون ها به داخل ساختمان کشیده شد و تا حدودی در حجاری پیکره ها دقت ظرافت بیش تری نسبت به دورهای فوق الذکر به کار رفت در زمینه معماری رنسانس که از خرابه های اثار رومی در برابر چشم ها بود بنابراین به تقلید از آن ها پرداخته و هنر گوتیگ را کنار گذاشتند و تاق رومی ستون بندی به سبک های قدیم یونانی و گنبد سازی جایگزین آن شد . یکی از ویژگی های معماری این دوره استفاده از عناصر افقی مانند طره یا هره چینی و سنتوری ها و هره های افقی برای تاکید به خطوط افقی بر خلاف معماری گوتیگ بود و استفاده از تاق نماها از خصوصیات بارز معماری این دوره است . در این دوره علاقه زیادی به انسان گرایی داشتند و انسان و بدن او را به عنوان شاخص و سمبل برای کارهای هنری خود می دانستند و از آن الگو می گرفتند که این انسان گرایی و الگو پرستی در هنر به اوج خود می رسد و همان طور که در این پیکره ها پیداست انسان به مثابه موجودی تصور میشد که بدون کمک به خداوند هیچ قدرتی نداشت ولی به تدریج این نگرش به کلی از بین رفت و انسان را به مانند موجودی کامل بدون هیچ قدرت خارجی قادر به انجام امور هست می دانستند . در این دوره معماری ساختمان های متمرکز به یک نقطه تقارن نقطه ای بود به روش بسیار زیبا ترقی کرد و از بدن انسان در طرح بناها تقلید شد بر خلاف تقارن محوری که در دوره رومانسک و گوتیگ متداول بود.

از پروژه های بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون و اجرای دکوارسیون شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا دیدن فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :