طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری و چوب

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 13 آبان 1398 در ساعت 13 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مصالحی که از دیرباز به طور طبیعی در اختیار انسان ها قرار گرفت ، چوب بود . از زمان انسان های اولیه که از این چوب برای ساخت سر پناه و ابزار از آن استفاده میکرد و به راحتی در طبیعت به آن دسترسی داشت تا به امروز که این متریال با ارزش توانسته است در بسیاری از فضاها و در تعمیرات ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی منازل  در انواع گوناگون استفاده شود . این ماده ارزشمند میتواند هم برای سطوح داخلی و خارجی خانه به کار رود و هم برای ساخت و طراحی انواع مبلمان ها و عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرد .

امروز در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا میخواهیم با این متریال با ارزش در بازسازی منزل و دکوراسیون لوکس خانه ها بیشتر آشنا شویم .

انواع مختلف چوب

به دلیل وجود انواع مختلف درخت میتوان انواع گوناگون و متنوعی از چوب ها را از آن ها به دست آورد و از طریق آنها طراحی های زیبا و جذابی را به وجود آورد . البته چوب هر درختی برای استفاده در ساختمان مناسب نیست و باید از چوبهای درخت هایی که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند استفاده کرد . چوب ها را میتوان به دو نوع چوب سخت و چوب نرم تقسیم بندی کرد که هر کدام از آنها خواص و ویژگی های خاص خود را دارند و یک مجری دکوراسیون داخلی  باید با آنها آشنا باشد تا بداند چه چوبی برای چه فضایی مناسب است .  به طور مثال چوب های سخت و خشک مانند چوب درخت کاج برای کف خانه مناسب نیستند چون به هنگام راه رفتن بر روی آن سر و صدای زیادی را ایجاد میکنند و به جای آن استفاده از چوب هایی مانند چوب بلوط برای کف خانه به دلیل نداشتن صدا مناسب است .

رنگ چوب

 چوب ها رنگ های مختلفی دارند اما طیف رنگی که در اکثر انها مشترک است طیف رنگی قهوه ای است که این طیف ممکن است به روشنی برود و رنگ های زرد ، کرم یا سفید را بسازند یا ممکن است به سمت تیرگی بروند و رنگ های قهوه ای سوخته را ایجاد کنند یا رنگ هایی میان این دو طیف مانند رنگ های شکلاتی را به وجود آورند . هر کدام از این رنگهای چوب در ترکیب با رنگ ها و متریال های دیگر خانه و با توجه به اینکه در چه سطحی از دیوار ، سقف یا کف یا در چه فضایی از خانه قرار است استفاده شود ، میتواند طراحی های جذاب و منحصر به فردی را در ساختمان ایجاد کند .

از چوب های تیره رنگ میتوان برای ایجاد فضاهایی شیک و جذاب استفاده کرد مثلا در فضاهای اداری یا از چوب های روشن میتوان برای فضاهایی که به نشاط و هیجان بیشتری نیاز دارند مانند اتاق خواب کودکان استفاده کرد و رنگ های میان این دو طیف نیز برای فضاهایی نشیمن و آشپزخانه که به فضایی آرام و راحت نیاز دارند استفاده کرد تا این آرامش و زیبایی را به این فضاها ببخشند .

خاصیت های چوب

چوب دارای خاصیت های بسیاری است که باعث شده این متریال طرفداران زیادی برای طراحی آنها در فضاهای داخلی و خارجی خانه پیدا کند . یکی از این خاصیت ها ذخیره گرما و انرژی چوب است . چوب میتواند گرما را ذخیره کند و به این دلیل که رسانا  نیست میتواند تبادل انرژی فضای بیرون و داخل خانه در فصول سرد و گرم سال را مبادله نکند و انرژی و گرما را در خانه ذخیره کند . این متریال میتواند در بسیاری از شرایط آب و هوایی و اقلیمی اجرا شود . این متریال برای آب و هوای مرطوب و بارانی شمال تا برای اقلیم خشک و بیابانی تهران کاربرد دارد . از دیگر خاصیت های این متریال گران بها این است که زنگ نمیزند و رنگ آن با گذشت زمان عوض نمیشود .

کاربردهای چوب

از چوب میتوان استفاده های متنوعی کرد . این متریال هم میتواند به عنوان متریال اصلی برای دیوارها ، سقف و کف خانه ها به کار رود و هم به عنوان عنصر اصلی مبلمان داخلی خانه . چوب متریال جذاب برای مبلمان خانه است و میتواند برای مبل های راحتی ، کمد ها و تخت خواب ، طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه و ... استفاده شود .

10 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات