طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری و سبک تادائو آندو

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 مهر 1399 در ساعت 11 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله ما قصد داریم به آثار تادائو آندو ، معماری خلاق و توانمد که آموخته های خود را به صورت غیر آکادمیک ، بررسی خانه های فرانک لوید رایت ، مطالعه کارهای مدرنیسم و همچنین از طریق سفرهای آموزشی فرا گرفته است ، نگاهی بیندازیم. این معمار خود آموخته تاکنون آثار بسیار زیادی را طراحی کرده است و از معماران پست مدرن نسل دوم ژاپن به حساب می آید که هدف اصلی اش تغییر معنای طبیعت از گذرگاه معماری است. برای آشنایی بیشتر با تادائو آندو و آثار شکوهمندش با ما در شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

طراحی کلیسای نوربا توجه به اهمیت طبیعت و مینیمالیسم در معماری

معماری و سبک تادائو آندو

همان طور که از اسم این کلیسای مدرن پیداست ، نور از عناصر اصلی به کار رفته در آن می باشد در صورتی که تاریکی در طراحی داخلی این کلیسا از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و این نور فقط در جلوی پس زمینه ای بسیار تاریک می درخشد.

ایجاد حس تواضع ، افتادگی و فروتنی

این کلیسا در عین حال که یکی از شاعرانه ترین و شاهکارترین کلیساهای جهان به شمار می رود ، با ساختار سیمانی و بتنی ای که در طراحی نمای آن دیده می شود ، به خوبی از دیگر کلیساهای سنتی متمایز جلوه داده است. همچنین این بتن بی زرق و برق حس تواضع و فروتنی را در این کلیسا به وجود آورده است و نشان دهنده ی سادگی و نمادی از استحکام می باشد.

استفاده از تضاد در انتخاب مصالح

معماری و سبک تادائو آندو

یکی از اصول کاری تادائو آندو جمع تضاد می باشد که به خوبی در طراحی این کلیسای شگفت انگیز به چشم می خورد و توجهات را به سمت خود جلب می کند. انتخاب متریال زبر و خشن بتن در کنار شیشه شفاف ، یکی از نمونه های این نوع تضاد ها است. علاوه بر آن ، حجم تاریک کلیسا به وسیله صلیب نورانی نیز که یکی از این تضاد ها به حساب می آید روشن می شود. از آن جایی که تضاد بین مصالح انتخابی در این کلیسا یعنی بتن و شیشه باعث می شوند که خصوصیات بتن بیشتر به چشم آید و بتن هم به شیشه شفافیت بیشتری ببخشد ، در مورد نور و تاریکی هم همین اتفاق می افتد و همچنین این تضاد تداعی کننده تقابل خوبی و بدی به شمار می رود.

طراحی ساختمان پلی گراند

معماری و سبک تادائو آندو

این ساختمان به شکل یک باکس مستطیلی شکل با 5 حفره در کنار دریاچه ای مصنوعی و در شهر شانگهای ژاپن طراحی شده است. به طور کلی تادائو آندو با طراحی نمای مدرن ساختمان به این شکل و به کار بردن حفره هایی بر روی حجم آن ، مکان های عمومی ای را با دید باز خلق کرده که از بارش باران در امان است. علاوه بر آن از به نمایش گذاشتن حجم صلب و یکنواخت جلوگیری کرده است و نور طبیعی در داخل قسمت هایی از این ساختمان بهتر وارد می شود.

معماری و سبک تادائو آندو

متریال به کار رفته در این ساختمان که برای پوشاندن حفره ها استفاده شده است از جنس آلومینیوم می باشد و برای ایجاد تضاد با بتن به رنگ چوب رنگ آمیزی شده اند.

طراحی خانه کیدوساکی ، با استفاده از فرم ها و مصالح مدرن

معماری و سبک تادائو آندو

این خانه ی مسکونی برای سه خانواده در توکیو طراحی شده است که مهم ترین مسئله ای که در طراحی آن وجود داشت ایجاد حریم خصوصی در طراحی داخلی مدرن آن برای هر یک از خانواده ها بود. تادائو آندو برای ایجاد این حریم خصوصی از عنصری تفکیک کننده استفاده کرد و با طراحی حیاط خلوت های کوچک در اطراف مکعب اصلی این ساختمان ، این حریم خصوصی و استقلال را برای ساکنان این خانه به وجود آورد در حالی که طراحی او امکان تعامل بین این سه خانواده را از بین نبرد.

از نظر تادائو آندو فضا و کیفیت بدست آمده از آن اولویت بیشتری نسبت به حجم و فرم کلی ساختمان دارند. این ویژگی ای است که در بیشتر کارهای او دیده می شود و در این خانه هم به کار رفته است. از دیگر ویژگی های مینیمالیستی تادائو آندو که در این خانه به چشم می خورند می توان به حداکثر استفاده از نور طبیعی ، استفاده از مبلمان مدرن در دکوراسیون داخلی ، ترکیب احجام صلب و خالص اشاره کرد.

در پایان باید بگویم که تادائو آندو تاکید بسیاری بر این موضوع که بازدید کنندگان از بنا باید طبیعت را احساس و تجربه کنند دارد و بتن خام ، خورشید ، آب ، آسمان و سایه به عنوان مصالح در اکثر پروژه های او دیده می شوند.

 

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات