طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری و انرژی در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 20 آبان 1398 در ساعت 12 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مجری دکوراسیون داخلی اینگونه بیان میکند که انرژی نقش بسزایی در زندگی مردم دارد و میتواند تاثیری مستقیم بر معماری و روند طراحی دکوراسیون داخلی آن داشته باشد . بحث درباره انرژی و انواع و راه های ایجاد آن و ... نیز بسیار مفصل است . اما ما سعی داریم در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا درباره نقش انرژی در ساختمان و معماری صحبت کنیم .

مسئله ای که در بحث بازسازی ساختمان و بازسازی منزل بسیار اهمیت پیدا میکند مسئله بهینه مصرف کردن انرژی است . در صنعت ساختمان سازی بیشترین هدر رفت انرژی را شاهد هستیم . اما این هدر رفت انرژی از چه طریقی صورت میگیرد ؟

سقف و دیوار های ساختمان به دلیل اینکه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند بیشترین هدر رفت انرژی را دارند . در فصول گرم و سرد سال انرژی بین محیط بیرون و درون خانه در تبادل است و همین مسئله انرژی ساختمان را تلف میکند . در نتیجه این تبادل انرژی باید از وسایل های سرمایشی و گرمایشی مناسب با فصول مختلف استفاده کرد که همین مسئله باعث تولید گازهای گلخانه ای و صدمه به محیط زیست میشود .

حال برای این مشکل چه چاره ای باید اندیشید ؟

عایق کردن ساختمان

همانگونه که در شرکت معماری هیرادانا گفته شد دیوارهای خارجی ساختمان و سقف خانه ها بیشترین اتلاف انرژی را ایجاد میکنند . برای این که بتوان از این اتلاف انرژی جلوگیری کرد بهترین روش عایق کردن ساختمان است . از روش های مختلفی میتوان برای عایق کردن ساختمان استفاده کرد که متناسب با حجم و ابعاد ساختمان و دکوراسیون داخلی منزل میتوان آنها را در طراحی ساختمان استفاده کرد .

عایق کردن ساختمان با استفاده از سازه

در این روش از عایق های حرارتی معدنی که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند استفاده میشود . این عایق های حرارتی مانند پشم سنگ تخته ای و لحافی به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند ، نمیشود آنها را مستقیم بر روی نما قرار داد . پس بهتر است یک سازه مناسب را توسط قاب های چوبی یا فلزی طراحی کرد و این عایق را درون آن قرار داد و سپس نما را روی آن کار کرد .

عایق کردن ساختمان بدون استفاده از سازه

در این روش از عایق های حرارتی ثابت و صلب استفاده میشود . پشم سنگ های تخته ای صلبی به دلیل آنکه آن قابلیت انعطاف پذیری که گفته شد را دیگر ندارند برای استفاده در ساختمان دیگر نیازی به سازه ی خاصی ندارند و میتوان نما را مستقیم بر روی این عایق ها کار کرد .

عایق کردن ساختمان در زمان ساخت یا پس از آن

بهترین روش این است که عایق کاری ساختمان ها در همان زمان ساخت صورت بگیرد . این مسئله باعث راحتی کار میشود و سختی های عایق کردن پس از اتمام ساخت ساختمان را ندارد . ضمن این که عایق کردن ساختمان در حین ساخت هزینه های کمتری را به وجود می آورد . اما اگر در زمان بازسازی و دکوراسیون  نتوانیم آن را عایق بندی کنیم میتوان پس از ساخته شدن آن را نیز عایق بندی کرد . برای این منظور میتوان ساختمان را هم از خارج ساختمان یا از داخل ساختمان عایق بندی کرد .

هم چنین برای این که از سقف ساختمان نیز اتلاف انرژی نداشته باشیم میتوان از ایزوگام استفاده کرد . ایزوگام یک عایق حرارتی است که ضمن حفظ انرژی در داخل ساختمان باعث میشود شرایط جوی مانند برف و باران نتواند از طریق سقف به داخل ساختمان نفوذ کند و آسیب هایی جدی را به ساختمان وارد کند .

از دیگر مواردی که میتوان هدر رفت انرژی ساختمان را کنترل کرد میتوان به استفاده از درزگیرها برای درب ها و پنجره ها ، توجه به ساعات اوج مصرف و ... اشاره کرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات