طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معروفترین ساختمان های با متریال شیشه دنیا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 29 شهریور 1399 در ساعت 10 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه معماری مدرن بسیار پیشرفت کرده  و محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است. معماری مدرن دنیای بزرگی دارد و پر از ایده های زیبا و جذاب می باشد.

 به کار گیری از شیشه در نمای ساختمان ها از گذشته تا به امروز مورد استقبال مردم قرار گرفته است اما امروزه جلوه و شگفتی بیشتری به فضاهای شهر بخشیده است. 

در ادامه مطلب شما را با سازنده های مشهور دنیا که از شیشه برای نمای ساختمان ها استفاده می کنند و جزء معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا به شمارمی روند آشنا خواهیم کرد.

  • ساختمان باغ گیاه شناسی کوریتیبا

    معروفترین ساختمان های شیشه‌ای دنیا

در لندن ساختمانی زیبا که در مرکز کوتیبیا از شیشه و فلز ساخته شده است  یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آن منطقه به شمار می رود. 

در باغ این ساختمان انواع گونه های گیاهی مختلف کاشته شده است که بسیار دیدنی است.

یک ساختمان کامل شیشه‌ای که در محوطه انستیتو  تکنولوژی کاگاوانا  قرار گرفته ، که طراح این اثر زیبا و منحصر به فرد به نام جوانا ایشیگامی بوده که این اثر شفاف ترین قسمت این مرکز می‌باشد.

 مساحت این ساختمان ۲۰۰۰ متر مربع می باشد که از پنل های شیشه ای،  و ستون های سفید فلزی ساخته شده است . این بنا یکی از معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا می باشد.

 شهرهای اسپانیا از نظر معماری و طراحی داخلی مدرن ، بسیار معروف و مشهور می باشد.

  • هتل دابلیو بارسلونا

    معروفترین ساختمان های شیشه‌ای دنیا

در خط ساحلی بارسلونا هتل دابلیو واقع شده ، یکی از نماد های پیشرفته معماری مدرن در این شهر زیبا یکی از معروف ترین سازه های شیشه های دنیا به شمار می رود.

 این هتل ۵ ستاره  در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده و  این ساختمان  جوری طراحی شده  که شیشه های به کار رفته درآن حداکثر نور خورشید را به داخل

ساختمان هدایت می کند و در طراحی داخلی نور مورد نیاز تامین میشود.

  هتل دابلیو یکی از زیباترین هتل ها در سراسر جهان  که کاملاً از شیشه در طراحی نمای ساختمان سازه در نظر گرفته شده است.

  • بنیادنما و آوای هلند

    معروفترین ساختمان های شیشه‌ای دنیا

شخصی به نام ویلم یان نویتلینگز ، ساختمان بنیاد نوآوا را به همراه همکارش طراحی کرده است که این ساختمان در شهر هیلفرسوم هلند واقع شده است و این ساختمان ۱۰ طبقه به شکل یک مکعب ساخته شده که اطراف آن با پنل های شیشه ای طراحی شده است.

کاربری این ساختمان در اصل موزه می باشد در آنجا وسایل صوتی تصویری که در کشور هلند تولید می شود را در معرض نمایش قرار می ‌دهند.

  • منزل فارنزورث

    معروفترین ساختمان های شیشه‌ای دنیا

 این ساختمان را لودویش میس فن ، طراحی کرده و در سال ۱۹۵۱ ساخته شده است.

این خانه در حقیقت یک اتاق برای استراحت دکتر فارنزورث بوده است و از سال ۲۰۰۶به عنوان اثری ملی ثبت شده است و امروزه از آن به عنوان موزه بازدید می‌کنند.

دکوراسیون داخلی مدرن این خانه زیبا با استفاده از سازگاری رنگی فلز و شیشه به کار رفته است ودر انجا از طبیعت جنگل  اطراف الهام گرفته شده که  اثری زیبا به جا گذاشته شده است.

  • مرکز ملی هنرهای نمایش پکن

    معروفترین ساختمان های شیشه‌ای دنیا

این ساختمان توسط شخصی به نام پاول اندر طراحی شده است که لقب تاتر ملی بزرگ را به خود اختصاص داده است  در شهر پکن و در سال ۲۰۰7  طراحی کرده است . یکی از انواع اولیه معماری  مدرن از معروفترین و زیباترین سازه های شیشه ای دنیا به شمار می رود.

 ساخت این بنا و طراحی نمای مدرن آن به وسیله شیشه و تیتانیوم بوده است  با توجه به ظاهر خاص که دارد در میان مردمان محلی به تخم مرغ بزرگ  معروف و مشهور است. این بنا کاربردی چند منظوره دارد و در اطراف این بنا دریاچه مصنوعی وجود دارد که باعث شده این ساختمان جلوه زیباتری به خود بگیرد . در این مرکز یک سالن کنسرت،  سالن تاتر و خانه اپرا قرار گرفته است که دارای ظرفیت  ۵۰۰۰ نفری می باشد .

  • مرکز  وزارت بهداشت باسک بیلبائو

    معروفترین ساختمان های شیشه‌ای دنیا

 این مرکز بهداشت طوری طراحی شده است که اکثر افراد آنجا را با یک موزه یا یک اثر هنری اشتباه می گیرند که در حقیقت این بنا یک ساختمان اداری می باشد و از ۱۳ طبقه تشکیل شده و مقر اصلی اداره بهداشت باسک بیلبائو در آنجا وجود دارد.

این مرکز در اسپانیا قرار دارد. این ساختمان یکی از مهمترین و در عین حال زیباترین ساختمان های اسپانیا می باشد که یکی از معروف‌ترین سازه‌های شیشه‌ای دنیا به شمار می‌رود در طراحی مدرن آنجا از شیشه  به کار رفته که این کار باعث شده نمای این ساختمان نور خورشید را به داخل هدایت کند و باعث روشنایی داخل ساختمان شود. این ساختمان بسیار زیبا و جذاب است .

 

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات