طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مزیت طراحی دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1395 در ساعت 16 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مزیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون و بازسازی ساختمان به چه درد می خورد؟

امروزه بیشتر تجربه های فردی در محیط های بسته و داخل ساختمان ها به دست می آید و افراد بیشترین وقت خود را در این گونه از فضاها می گذرانند که گاها ما برای گردش و تفریح و فرار از فعالیت های روزانه خود اوقاتی محدود را در فضاهای آزاد و طبیعت سپری می کنیم که همین نشان میدهد که گریز ما از فضاهای بسته می باشد . به همین علت دکوراسیون داخلی لوکس بهترین راه حل برای بهتر شدن وضعیت ما در درون فضاهای بسته است . مطمئنا علاقه ما به تزئینات و دکوراسیون لوکس و مدرن امر جدیدی نیست و انسان های نخستین هم با نقاشی های خود در غارها قصد داشتن محل زندگی خود را تزئین کنند . این موضوع را می توان در زمان مصریان به خوبی مشاهده کرد که به وسیله زیورآلات و اشیا گران قیمت و تزئینی و جواهرات منازل خویش را با شکوه می کردند. یا در زمان رومیان باستان که از بزرگترین استادان طراحی بودند که در آثار به باقی مانده از آنها  به وضوح مشخص میشود که خواهان زندگی به سبک آسایش طلبانه ای بوده اند .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/aa8-White-sideboard-600x483.jpg

عنصرهای اصلی که در دکوراسیون منزل باید در نظر گرفت چه چیزهایی هستند؟

همیشه گرفتن غایتی مطلوب برای انجام دادن هر کاری ، داشتن اطلاعات اولیه صحیح و تجربه های تئوریک و عملی در زمینه آن مباحث در جهت کسب موفقیت کمک بسیاری می کند که درباره دکوراسیون داخلی و طراحی نما این اطلاعات را می توانیم به دو قسمت کلی تقسیم کنیم :

  • پوشش های اصلی : شامل فضاهایی از قبیل کف فضاها ، سقف منزل ، دیوارها و جداره ها و دربها و پنجره ها می باشد که در رابطه با کار دکوراسیون داخلی را شامل میشود .
  • لوازم و مایحتاج دکوراسیون داخلی : لوازم مورد نیاز مانند مبلمان ، فرش ، تابلوها و وسایل تزئینی ، کاغذ دیواری و یا دیگر دیوار پوشها ، کمد و بوفه و انواع شلف ها ، کابینت ، پرده و خیلی موارد دیگر که در کنار هم دکوراسیون داخلی منزل ما را ایجاد میکنند .

در مقایسه کردن این دو قسمت پوشش های اصلی از جایگاه بالا تر و اهمیت بیشتری برخوردار هستند چرا که به نسبت لوازم و دکوراسیون از ثبات بیشتری برخوردار هستند و نقش یک پس زمینه را برای لوازم و دکوراسیون اجرا می کنند . در قسمت پوشش های اصلی دیواره ها و دربها دارای اهمیت ویژه ای هستند زیرا که میزان تاثیرگذاری آنها بر روی لوازم و دکوراسیون بسیار چشم گیرتر و پر رنگتر است و همچنین گذشته از بحث تاثیر گذاری روی دیگر لوازم موجود در محیط ، دیوارها و رنگ انتخاب شده برای آنها در تغییر وسعت و نور پردازی فضا بسیار موثر است.

دکوراسیون داخلی در واژه نامه زبان لاتین به معنی interior design ترجمه میشود که به صورت جدا شده ،design   به معنی نظم دادن و نظم بخشیدن ، سامان بخشیدن و فرم آفرینی فکرها و اندیشه ها در رابطه با یک طرح و پلان می باشد و interior به معنای داخل و دورن می باشد که در کل به معنی عمومی طراحی داخلی استفاده میشود و یک زیر مجموعه در واژه ای بزرگتر به نام معماری نهفته شده است . پس اگر بخواهیم در این زمینه شفاف تر صحبت کنیم باید به طور واضح یک تعریف برای معماری داخلی داشته باشیم .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-03-04_13-43-49.jpg

تعریف های زیادی در این زمینه میتوان در رابطه با معماری داخلی ارایه کرد که از جمله آنها می توانیم این مورد را بیان کنیم که معماری داخلی یک نوع مدیریت در تمامی فضاها است که به کمک آن میتوان با نظم بخشیدن و ساماندهی کردن و بهینه سازی کردن ، بازدهی بیشتر و بهره برداری بهتری را از کلیت فضاهای خود داشته باشیم . یک معمار داخلی باید آنقدر توانمند باشد که با کمترین امکانات بیشترین زیبایی را با پایین ترین هزینه خلق کند

از پروژه های بازسازی ساختمان | بازسازی منزل | دکوراسیون منزل | تعمیرات ساختمان و کابینت آشپزخانه شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا دیدن فرمایید 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات