طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مزایا و معایب رشته معماری

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 3 تير 1399 در ساعت 11 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نگاهی کلی بر رشته مهندسی معماری

قدمت معماری به عنوان یک متن برای پسر در پناه به قدمت تاریخ بشر می رساند اما امروزه معماری جهان ترکیبی از صنعت ساختمان سازی به علاوه در هنر و فلسفه جامعه شناسی و غیره است. از این رو می‌توان گفت که رشته معماری به دلیل این هستند و به ویژه با توجه به ماهیت هنری نقش مهمی را ایفا می کند که اساساً با سایر رشته های مهندسی متفاوت است . معماری بیشتر از اینکه علم تکنیک باشد از ذوق و سلیقه و استعداد است و معمار کسی که طرح های فردی اش را با نقاشی و مجسمه‌سازی رقابت می کند.

رشته مهندسی معماری ترکیب مهندسی و هنر است و مهندسان معمار هنرمندان مهندسی هستند که با ترکیب ذوب و علاقه و خلاقیت می‌توانند بنا را طراحی و بازسازی کنند و کار یک مهندس معمار طراحی و ساخت نوسازی بناها و اجزای داخلی آنها می باشد مهندس معمار معمولاً بر اساس سنت های هر کشور برای خود را می‌سازد.

از کجا متوجه شویم که رشته معماری مناسب من میباشد؟

مزایا و معایب رشته معماری

 اگر احساس می کنید که انسان خلاقی هستید و علاقه به کشیدن طرح های مختلف دارید و  همچنین به درس های هندسه  علاقه دارید و همچنین قدرت تجسم بالایی دارید از نشانه های مهندسی معماری می باشد رشته معماری تلفیق محاسبات مهندسی و خلاقیت هنر است پس لازم است که هر دوی این موارد راداشته باشید.

مزایای رشته معماری به شرح زیر می باشد

معماری به شما کمک می‌کند که ذهنتان خلاق شود.

 همچنین باید عکاسی و هنر نقاشی را بلد باشید و از همین رو معماری باعث می شود که این دو هنر در شما تقویت شود.

معماری فن بیان شما را قوی میکند شما باید بتوانید با مشتری تبادل اطلاعات کنید و به وسیله مشاوره ای که با آن می دهید از سبکی که برایشان طراحی می کنید بتوانید دفاع کنید.

از دیگر مزایای که می‌توان اشاره کرد مهندس معماری می‌تواند در زمینه های زیر نیز فعالیت کند

 طراحی رهبری و سرپرستی دفاتر مشاور معماری "مهندسی مشاور"

 نظارت عمومی و آلی بر صحت انجام کار "مهندس ناظر "

مدیریت و هماهنگ اجرایی پروژه های معماری "مدیریت پروژه"

 تاسیس و سرپرستی موسسات پیمانکاری

همکاری با کلیه متخصصینی که کار آنها به نحوی با ساماندهی محیط زیست مرتبط است

 طراحی پارکها و میادین شهری و محوطه سازی

 مشارکت در پروژه های برنامه ریزی و طراحی شهری

طراحی تک بناها در مقیاس کوچک و انجام دکوراسیون داخلی

 انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضا

معایب رشته معماری به شرح زیر می باشد

رشته معماری شباهت های زیادی به رشته مهندسی عمران دارد و از همین رو کسانی که در رشته عمران تحصیل کردند به اصطلاح کار را از تحصیل کردگان رشته معماری می گیرند و گاهی در کارهایی که دقیقا در حیطه فعالیت مهندس معمار است دخالت میکند.

مزایا و معایب رشته معماری

یکی از معایب این رشته که البته اگر علاقه مند باشید جز معایب حساب نمیشود شب زنده داری مهندسین معمار و یا متخصصین طراحی داخلی است.گاهی ممکن است چند شب نخوابید تا بتوانید پروژه تان را آماده ارائه کنید.برای کسانی که کم حوصله هستند و این رشته را از روی اجبار انتخاب کرده اند قطعا سخت میشود و به مرور زمان از آن زده میشوند.

کار مهندس عمران و مهندس معمار چه تفاوت و شباهت هایی با یکدیگر دارند؟

مزایا و معایب رشته معماری

مهندس معمار با تکیه بر علم مهندسی و با استفاده از فرهنگ آداب و رسوم، جغرافیای انسانی می تواند طراحی نقشه های ساختمان را و  برنامه اجرای دکوراسیون داخلی و محافظت از ساختمان های قدیمی را به عهده بگیرد. همچنین نظارت مستقیم بر فعالیت دیگر مهندسان عمران ،تاسیسات الکتریکی ،تاسیسات مکانیکی بر عهده مهندس معمار می‌باشد. مهندس معمار طراحی ساختمان و بنا را مطابق با ایده های فردی نیازهای جامعه و قوانین و کارفرما انجام می‌دهد. از جمله تفاوت های کار مهندس عمران و یا یک شرکت معماری به این مورد اشاره می کنیم که مهندسان عمران به جنبه فنی یک ساساختمان بیشتر اهمیت می‌دهند، در حالی که مهندس معمار در اصول فنی ،جنبه‌های زیبایی‌شناختی ،روانشناسی و فرهنگی توجه می کند. در واقع کار مهندس معمار و مهندس عمران در برخی از پروژه های موجود در کشور با یکدیگر تداخل دارد و گاهی به جای مهندس معمار از مهندس عمران استفاده می‌شود. اما در مجموع حوزه کاری مهندس معمار از یک مهندس عمران محدودتر می باشد.

مزایا و معایب رشته معماری

 

8 / 10
از 17 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات