طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مراحل ساخت یک ساختمان از صفر تا صد ( قسمت دوم )

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 30 آبان 1397 در ساعت 11 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه این بخش از وب سایت هیرادانا قصد داریم در مورد ادامه مراحل ساخت یک ساختمان از صفر تا صد به طور کامل توضیح دهیم. شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا در زمینه های مختلف اعم از بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل ، تعمیرات ساختمان  ، دکوراسیون داخلی و غیره فعالیت دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

فاز سوم تاسیسات و خدمات

تا این فاز از ساخت یک ساختمان کاملا میتوان گفت که  بخش اصلی و سنگین ساخت و ساز به پایان رسیده است . در این فاز مراحل تخصصی و مهم تاسیساتی انجام میپذیرد که به ترتیب این مراحل را توضیح میدهیم .

مرحله اول ( دودکش ها و سیستم فاضلاب )

شاید فاز سوم ساختمانی در استحکام  مقاومت ساختمان تاثیری نداشته باشد ولی تاثیر مستقیمی بر آسایش و راحتی ساکنین ساختمان دارد و اگر به درستی و به دست تیم و تکنسین های متخصص انجام نگیرد در آینده برای ساکنین ساختمان مشکل ساز شود . نصب درست دودکش ها به شکل استاندارد برای سیستم های حرارتی ، رایزها برای تهویه مناسب فضاهای سرویس بهداشتی و حمام ها و طراحی و اجرای درست سیستم های فاضلابی بسیار مهم هستند و حتما باید از تیم و گروه های متخصص در هر زمینه استفاده شود .

مرحله دوم  ( لوله کشی های گازرسانی )

در لوله کشی گاز تیم و شرکت های دارای مجوز از اداره گاز باید عملیات لوله کشی را انجام دهند . برای اطمینان حاصل کردن از نحوه صحیح و استاندارد این فرایند هیچگونه دخالت و تغییری در انجام کار این شرکت ها و گروه ها انجام ندهید تا به استاندارد مناسب در این مرحله دست پیدا کنید .

مرحله سوم ( فاضلاب )

نحوه طراحی و مسیر مناسب برای سیستم فاضلاب که در آینده دچار گرفتگی و خرابی نشود کاری کاملا حرفه ای و نیازمند تجربه بالایی است که حتما باید توسط مهندسین مربوطه و پیمانکارهای با تجربه انجام پذیرد و اگر به درستی انجام نپذیرد گاها مجبور هستیم که تخریبات زیادی را برای تعمیر و تصحیح سیستم فاضلاب و لوله کشی های فاضلاب انجام دهیم که باعث هدر رفت هزینه و زمان زیادی میشود .

مرحله چهارم ( سیستم برق و لوله کشی برق )

با توجه به نقشه های برق که توسط مهندسین برق انجام میپذیرد . در ابتدا در مسیرهای مشخص شده لوله های برق کار گذاشته میشوند . این لوله ها مسیر مشخص شده سیم ها را تعیین میکنند و از سیم ها در برابر عوامل خارجی محافظ میکنند به همین دلیل وجود این لوله ها بسیار مهم است و نباید آنها را حذف کرد . بعد از مرحله لوله کشی برق سیم های برق را به داخل لوله ها هدایت میکنند .

مرحله پنجم ( تاسیسات و استاندارد های آتش نشانی )

در پروژه های ساختمانی محلی برای تامین آب و قرار گیری کپسول های آتش نشانی در نظر گرفته میشود که محل این تاسیسات باید به تایید سازمان آتش نشانی برسد پس بهتر است با مهندسین مربوطه و پیمانکار مجرب در این مورد همکاری و مشورت کنید تا برای گرفتن پایان کار ساختمان در آینده با مشکلی مواجه نشوید . 

مرحله ششم ( آماده سازی آسانسور و آهنکشی های مربوطه )

برای ساختمان های بیش از سه طبقه نیازمند وجود آسانسور هستیم که ابعاد و نوع آسانسور بر اساس تعداد طبقات و نوع کاربری و فعالیت ساختمان دارد . برای داشتن آسانسور باید تمام چاله و محفظه آسانسور به طور کامل آهن کشی شود که خود مبحثی گسترده و کاملا تخصصی است . بعد از اجرای آهنکشی های مربوطه اتاقک آسانسور نصب میشود به خاطر داشته باشیم که مراحل آماده سازی آسانسور و نصب آن باید توسط شرکت های معتبر و دارای گواهینامه انجام پذیرد به دلیل ضریب اهمیت و ایمنی بالایی که آسانسور در ساختمان دارد هرگونه مشکلی میتواند عواقب جبران ناپذیری را بوجود آورد .

مرحله هفتم (کف سازی  )

کف سازی ساختمان هم از بخش های مهم و تاثیر گذار بر آسایش ساکنین است . که اگر به درستی اجرا نشود مشکلاتی را ممکن است برای ساکنین ایجاد کند . در مرحله اول کف سازی عایق های رطوبتی مانند قیرگونی و یا ایزوگام انجام میشود تا از نفوذ رطوبت به داخل سازه سقف و طبقات پایینی جلوگیری شود . در مرحله دوم کفسازی ساختمان شیب بندی های مربوطه و محل عبور سیستم های مختلف مثل لوله های آب گرم و سرد و با پوکه های معدنی و یا دیگر متریال ها پوشش داده میشوند .

مرحله هشتم ( چارچوب درب و پنجره )

نصب چهارچوب های در و پنجره از این جهت در این قسمت انجام میپذیرد که گچ و سیمان کاری که در مراحل بعد هستند بتوانند ضعف ها و ناهمواری های اجرای این چارچوب ها را پوشش دهند که باعث زیبایی بیشتر چهارجوب های درب و پنجره میشود و هم استحکام آنها را بالا میبرد . چهارچوب های درب و پنجره حتما باید دارای شاخک هایی باشند که درون دیوارها قرار بگیرد تا در زمان زلزله استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند .

مرحله نهم ( نازک کاری و یا گچ کاری اولیه )

بعد از مراحل تاسیساتی و نصب لوله های برق و گاز و فاضلابی باید به سراغ مرحله گچ کاری برویم و تمام سطوح داخلی را با گچ پوشش دهیم . متریال مناسب برای گچ کاری اولیه ترکیبی از گل و گچ است که هم در برابر گرما و صدا عایق هستند و هم سطوح دیوار را صاف و یکنواخت میکنند برای گچ کاری مناسب و داشتن سطوحی صاف و منظم حتما باید از استادکار گچ استفاده کنید .

مرحله نهم ( سیمان کاری )

از سیمان کاری برای نمایساختمان و دیوارهای بیرونی و بخشی از دیوار و سطوح داخلی استفاده میشود . سیمان کاری باعث عدم نفوذ رطوبت و آب به داخل بنا و سازه میشود و همچنین مقاومت و استحکام سازه را بیشتر میکند . عایق بودن سیمان برای سرویس های بهداشتی و حمام مناسب است و دیوارهای این فضاها را سیمان کاری میکنند .

فاز چهارم اجرای نما و دکوراسیون داخلی

اگر تمام مراحل ذکر شده به درستی و به ترتیب انجام شده باشد در حال حاضر شما دارای یک ساختمان نیمه کاره هستنید و باید در این فاز به کامل کردن داخل ساختمان و طراحی نمای ساختمان بپردازید که این مراحل به دلیل زیبایی و در راس دید بودن نیازمند دقت ، ظرافت و خلاقیت بالایی دارند .

مرحله اول  ( اجرای نما ساختمان )

نمای ساختمان به دو بخش نمای داخلی و خارجی تقسیم میشود که در اینجا منظور ما نمای خارجی است .  مراحل ساخت نمای ساختمان و طراحی نمای ساختمان خود دارای مراحل گسترده و نیازمند دقت و تجربه بالایی است . نحوه و مراحل  اجرای نمای ساختمان کاملا به سبک و متریال ساختمان بستگی دارد و هر متریال و هر نوع سبکی برای نما دارای جزییات اجرایی و مراحل مختص به خود است . که برای دست یابی به اطلاعات کامل در این زمینه میتوانید مقاله هایاجرای نمای ساختمان و سبک های نمای ساختمانما رامطالعه نمایید .

مرحله دوم ( اجرای کاشی و سرامیک )

برای فضاهای تر و خیس بهترین متریال برای پوشش دیوارها کاشی هستند که علاوه بر زیبایی کارایی مفیدی در این فضاها دارند . برای پوشش کف هم میتوان از سرامیک استفاده کرد که ابعاد بزرگ آن را برای فضاهای خشک مانند اتاق ها و هال و پذیرایی و ابعاد متوسط و کوچک آن را در فضاهای تر مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرد .

مرحله سوم ( گچ کاری و نازک کاری نهایی )

بعد از نصب کاشی و سرامیک فضاهای داخلی قسمت هایی از دیوارها و سطوح داخلی که توانایی نصب کاشی و سرامیک وجود ندارد را با گچ پوشش میدهند که ضعف ها و نقوص ریز هم از بین برود . که به زیبایی و داشتن دیوارهای صاف و یکنواخت به ما کمک میکنند .

مرحله چهارم  ( نصب نهایی آسانسور )

نصب نهایی آسانسور در این فاز از ساخت و ساز انجام میپذیرد . همانطور که اشاره کردیم نوع و ابعاد و ویژگی های آسانسور تماما به نوع ساختمان ، تعداد طبقات و میزان رفت و آمد بستگی دارد . برای نصب آسانسور حتما از شرکت های معتبر و دارای گواهینامه استفاده کنید.

مرحله پنجم ( اجرای کابینت )

اجرای کابینت های آشپزخانه و سرویس های بهداشتی از آخرین مراحل دکوراسیون داخلی بحساب می آید . طراحی و اجرای کابینت ها به دلیل کارایی خاص و زیبایی که به دکوراسیون داخلیمیبخشند بسیار مهم است . نوع سبک کابینت ها ، متریال کابینت ها و اجرای کابینت ها بسیار حساس و مهم هستند که به شما پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله های اجرای کابینت آشپزخانه و انواع کابینت های آشپزخانه ما را مطالعه کنید .

مرحله ششم  ( نصب چینی آلات بهداشتی )

منظور از چینی آلات بهداشتی ، روشویی ، توالت های ایرانی و فرنگی ، فلاش تانک ، وان و مواردی از این قبیل است . انتخاب نوع این چینی آلات بسیار مهم است که دارای کیفیت مناسب و بالایی باشند و همچنین با دکوراسیون داخلی و کانسپت و سبک دکوراسیون داخلیهماهنگ باشند . البته نصب و اجرای مناسب این محصولات بسیار مهم است و اگر از تیم های متخصص و مجرب استفاده نشود ممکن است رطوبت به داخل سقف و به طبقات زیرین منتقل شود و صدمات جدی و هزینه های بالایی را متوجه شما کند .

مرحله هفتم ( نصب درب و پنجره )

در این مرحله باید به سراغ نصب درب و پنجره های خارجی و داخلی برویم و از درب های بیرونی به داخلی شروع میکنیم . قرار دادن درب ها بر روی چهارچوب های خود اگر به درستی اجرا شده باشند کاری آسان است و نیازمند مهارت بالایی نیست ولی برای پنجره ها باید استاندارهای مشخصی را رعایت کنید از نوع پنجره تا نصب پنجره اصول و قواعدی وجود دارد که در صورت رعایت آنها برای گرفتن پایان کار به مشکلی برنخواهید خورد. برای اطلاع از انواع پنجره های دوجداره و اطلاعات لازم در مورد نصب و چگونگی پنجره های دوجداره از سایت هیراستاپ که از زیر مجموعه های شرکت ساختمانی هیرادانا است دیدن فرمایید .

8 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات