طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

لوله کشی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 14 دی 1398 در ساعت 13 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهم ترین بخش ها در بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان مربوط به بخش لوله کشی ساختمان است . شاید به دلیل این که این لوله ها در طراحی دکوراسیون داخلی در مقابل چشم نیستند ، بسیاری از اهمیت این موضوع غافل میشوند . اما همان طور که در بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی منازل مهم و ضروری است ، طراحی و اجرای لوله کشی ساختمان نیز به همان میزان اهمیت دارد . لوله کشی ساختمان توسط شرکت بازسازی ساختمان در سه بخش لوله کشی آب ، لوله کشی فاضلاب و لوله کشی گاز انجام میشود.

1 - اهمیت لوله کشی مناسب در ساختمان

بازسازی ساختمان و لوله کشی

همانطور که گفته شد لوله کشی در ساختمان از مهم ترین مسائل در بازسازی ساختمان است و در خیلی از مواقع بازسازی ساختمان بدون تغییر در دکوراسیون داخلی منازل و فقط در جهت رفع نواقع و آسیب های لوله کشی ساختمان انجام میشود .

استفاده از مصالح نامرغوب و بی کیفیت ، طراحی و اجرای نادرست آن ، رعایت نکردن اصول و مقررات این کار همگی این موارد باعث میشوند پس از مدتی لوله های ساختمان دچار خرابی  و پوسیدگی شوند ضمن اینکه هزینه ی زیادی را بر روی دست اهالی ساختمان میگذارند ، ممکن است آسیب ها و خطرات جانی را نیز به دنبال داشته باشد.

2 – قیمت لوله کشی ساختمان

برای اینکه بدانیم چه مقداری هزینه ای را لازم است برای تعمیرات و تعویض لوله کشی ساختمان پرداخت کنیم باید عوامل موثر زیادی را در نظر گرفت از جمله :

متراژ لوله کشی ساختمان ، کیفیت و مرغوبیت مصالح لوله کشی ، اسباب و وسایل مورد نیاز برای انجام لوله کشی ساختمان ،اجرت استاد کار مربوطه برای انجام این کار و تعداد نیروی مورد نیاز برای آن .

3-روش های لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

در این قسمت لازم است نگاهی بیندازیم به روش های لوله کشی آب در ساختمان ها از گذشته تا به امروز :

  • لوله کشی سنتی

در این روش از لوله های فلزی استفاده میشود که به دلیل سنگینی زیاد این لوله ، احتمال زیاد زنگ زدگی آنها و نصب و اجرای سخت آنها ، استفاده از این لوله کشی سنتی در ساختمان های امروزی منسوخ شده است .

  • لوله کشی انشعابی

در این روش لوله های آب از یک رایزر اصلی منشعب میشوند . در این قسمت لوله ها پس از وارد شدن به ساختمان از طریق یک کنتور به داخل ساختمان وارد میشود . برای هر واحد مسکونی نیز یک انشعاب از رایزر اصلی گرفته میشود و به داخل واحد ها منتقل میشود ، دلیل نامگذاری آن نیز به این خاطر است .لوله ها در این روش هم به صورت توکار و هم به صورت روکار انجام میشود که بستگی به طراحی ساختمان دارد.

  • لوله کشی کلکتوری

مدرن ترین روش لوله کشی در ساختمان ها است . در این روش لوله ها پس از وارد شدن به ساختمان ، داخل یک فضایی به نام کلکتور میشوند و سپس از کلکتور به هر قسمتی که خواستیم میتوانیم استفاده کنیم ، مثلا میتوان لوله ها را برای هر واحد به صورت جداگانه با خروجی و ورودی باز و بسته کردن جداگانه قرار داد و مزیت آن این است که میتوانید جریان آب مصرفی هر قسمت از خانه را به صورت مجزا کنترل کنید و از این طریق هزینه های جاری مصرف آب نیز کمتر میشود .

4-لوله کشی گاز

لوله کشی گاز به منظور استفاده در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و مواردی است که به گاز احتیاج دارند و بقیه آن نیز برای سرمایش و گرمایش فضا و تاسیسات آن استفاده میشود . متناسب با موقعیت هر خانه و استفاده از وسایل سرمایش و گرمایش آن نحوه استفاده و گاز کشی ساختمان متفاوت است . استفاده از شوفاژ ، بخاری ، شومینه و پکیج های دیواری و آبگرم کن ها میتواند ضرورت و اهمیت طراحی و اجرای اصولی و درست لوله کشی گاز را برای ما روشن میکند .

لوله کشی در آشپزخانه

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات