طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

قوس در طراحی نمای کلاسیک و رومی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 شهریور 1398 در ساعت 16 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سبک های پرطرفدار و جدیدی که در طراحی نما و بازسازی ساختمان مورد توجه قرار گرفته نمای رومی و یا سبک طراحی و بازسازی نمای کلاسیک میباشد . برای رسیدن به زیبایی و شکوهی که نماهای کلاسیک به ساختمان شما میبخشند باید فاکتورهای طراحی و اجرایی زیادی را رعایت کنید . نماهای کلاسیک و طراحی و اجرای نماهای رومی دارای المان های خاص و ویژه ای هستند که زیبایی این سبک طراحی و بازسازی نما را تکمیل میکنند . ما در شرکت طراحی و اجرای نما ساختمان هیرادانا مقالات زیادی را به توضیح چگونگی این سبک طراحی نما پرداختیم و همچنین شما عزیزان میتوانید از بخش پروژه های ما با نمونه های کارهای ما در سبک کلاسیک و رومی بیشتر آشنا شوید . حال ما در این مقاله سعی در توضیح یکی از اصلی ترین فاکتورهای طراحی و بازسازی نماهای کلاسیک یعنی قوس بپردازیم که در اصل بدون این المان معماری در نمای کلاسیک نمیتوان به آن شاخصه اصلی و شکوه نماهای کلاسیک رسید .

اندازه و ابعاد قوس

شما عزیزان با توجه به ویژگی های ساختمان خود و جانمایی بخش های مختلف از قوس هایی با ابعاد متفاوتی استفاده کنید . توجه داشته باشید که اولین بخش ساختمان و نمایی که مورد توجه و دیده شدن قرار میگیرند ورودی نماهای ساختمانی میباشند . در نماهای کلاسیک ورودی ساختمان هم باید از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار باشد . برای طراحی و استفاده از قوس در ورودی نمای ساختمان خود میتوانید تمام ورودی را با یک قوس پوشش دهید و همچنین لبه های قوس را برآمده کنید و از جزییات خاصی برای این قوس بهره ببرید این کار باعث جذاب تر شدن و زیبایی بیشتر طراحی و نمای ساختمان شما میشود . ذات و ماهیت قوس در نماهای کلاسیک ایجاد هماهنگی و حفظ هارمونی بین خطوط مختلف طراحی نمای کلاسیک میباشد . در طراحی نمای کلاسیک و رومی نما ساختمان از مجموعه خطوط افقی در کنار خطوط عمودی شکل میگیرد و طراحی یک قوس مناسب و زیبا باعث حفظ هارمونی کلی ساختار نمای شما میشود . به یاد داشته باشید که هماهنگی و ریتم مناسب است که نماهای کلاسیک را خاص و ویژه میکند به همین دلیل بهتر است که با شرکت های معتبر و دارای سابقه بالا در طراحی و اجرای نماهای کلاسیک و رومی همکاری داشته باشید که بتوانید بهترین نتیجه را از پروژه خود بگیرید . تکرار قوس ها در بخش های مختلف ساختمان و یا ورودی نما میتواند گزینه مناسب و خوبی برای شما باشد ولی این متد وابسته به نوع طراحی شما و عرض ساختمان شما دارد و باید به این دو مورد دقت داشته باشید .

ساختمان هایی که دارای عرض و تناسبات ارتفاعی و عرضی مناسبی هستند میتوانند دست طراح و معمار شما را برای طراحی نما و بلاخص طراحی ورودی باز بگذارند . استفاده و طراحی قوس در ورودی نمای کلاسیک شخصیت و پرستیژ و شکوه ساختمان شما را به شدت بالا میبرند و نمای ساختمان شما را استوارتر نشان

میدهند . یکی دیگر از روش ها استفاده از یک قوس بزرگتر از دهانه ورودی شما است ، این نوع از قوس ها معمولا در بالای ورودی ها با ارتفاع بیشتری جانمایی و طراحی میشوند . این قوس ها به عنوان قوس اصلی ساختمان محسوب میشوند و بهترین جانمایی برای این نوع از قوس ها میتواند در نزدیکی تاج ساختمان در نماهای کلاسیک و بازسازی و تعمیرات ساختمان در نماهای رومی باشد .

ترکیب و هماهنگی بین قوس ها و سنتوری ها

سنتوری و قوس از المان های اصلی نمای کلاسیک هستند که زیبایی این نوع از نمای ساختمانی را بشدت بالا میبرند ولی ترکیب درست و ایجاد یک هماهنگی مناسب بین این دو نیازمند ذوق هنری و تجربه طراحی و اجرایی بالایی میباشد . ولی توجه داشته باشید که اگر این تلفیق بین سنتوری و قوس در سبک نمای کلاسیک به درستی انجام بپذیرد شکوه نمای کلاسیک شما دوچندان میشود . شما میتوانید در بخش های بالایی نما و در ارتفاع مناسب قوس و سنتوری را با هم ترکیب کنید ، میتوانید از یک قوس در بالای سنتوری بهره ببرید و یا در پایین آن ، که این انتخاب با توجه به دیگر شاخصه های نمای شما بستگی دارد . بهترین متریال برای زیبایی و جلوه سنتوری ها و قوس ها استفاده از سنگ تراورتن میباشد البته میتوانید با رابیتس بستری برای سیمان کاری محیا کنید ولی جلوه و زیبایی سنگ مثال زدنی است .

سبک طراحی و اجرای نما  کلاسیک در میان دیگر سبک های نمای ساختمانی از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار میباشد و این خاص بودن خود را از جزییات و دیتیل های فراوانی که در طراحی و بازسازی این نوع از نما به آنها پرداخته میشود ، میگیرد . قوس ها هم از همین جزییات و دیتیل های سبک نمای کلاسیک محسوب میشوند به همین دلیل هرچه میزان طراحی بر روی این المان معماری بیشتر باشد زیبایی و جذابیت ساختمان شما بیشتر خواهد شد . شما میتواند از المان های کوچک و جزییات ریز بر روی قوس بهره ببرید و همچنین همیشه استفاده از یک المان خاص بر روی راس قوس میتواند تاکید و شکوه قوس و نمای ساختمان شما را دوچندان کند .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات